Σε φρενήρη πορεία βρίσκεται εδώ και ένα χρόνο το λίθιο που αποτελεί ένα βασικό στοιχείο για την κατασκευή μπαταριών τόσο για την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων όσο και για άλλες χρήσεις. Έτσι καταγράφει σε σχέση με πέρυσι άνοδο της τάξης του 413%.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν λίγους μήνες οι Financial Times είχαν αναφέρει σε δημοσίευμα τους ότι εκτροχιασμός της τιμής του λιθίου, απαραίτητου συστατικού στις μπαταρίες αυτοκινήτων, απειλεί να εκτροχιάσει και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Οπως ανέφερε, δε, σχετικά σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα των Financial Times, πέρα από τη φρενήρη πορεία της τιμής του μεταλλεύματος ανοδικά κινούνται και το νικέλιο και το κοβάλτιο, που χρησιμοποιούνται επίσης για την κατασκευή των μπαταριών.
Ζήτηση για ηλεκτρικά
Ο λόγος της εκτόξευσης έχει να κάνει με το ότι καθίσταται ολοένα και εντονότερη η ζήτηση για αυτές τις πρώτες ύλες παράλληλα με τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν φθάσει τα 5,6 εκατ. το 2021, όταν το 2020 δεν υπερέβαιναν τα 3,1 εκατ.
Περίπου 3,3 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν το 2021 και το Bloomberg NEF εκτιμά ότι άλλα 5,7 εκατομμύρια θα αγοραστούν το 2022.
Να σημειωθεί ότι το λίθιο είναι ακόμη πιο συγκεντρωμένο κι από το φυσικό αέριο σε χέρια λίγων. Συγκεκριμένα, η Αυστραλία, η Κίνα και η Χιλή είναι οι χώρες που κατατάσσονται πρώτες στην παγκόσμια παραγωγή λιθίου. Το Μεξικό ωστόσο πιστεύεται πως διαθέτει το μεγαλύτερο κοίτασμα λιθίου παγκοσμίως, στην πολιτεία Σονόρα (βόρεια), ανέφερε το 2019 ο εξειδικευμένος ιστότοπος Mining Technology.