Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Ford δεν φαίνεται να πηγαίνουν τόσο καλά όσο ανέμενε ο τότε CEO της εταιρείας Τζιμ Φάρλεϊ όταν αποφάσισε το 2022 να γίνει άμεσος ανταγωνιστής της Tesla του Ίλον Μασκ.
Εύποροι αγοραστές που αγοράζουν πρώτοι ένα νέο προϊόν, δηλαδή άνθρωποι στους οποίους βασίστηκαν εταιρείες σαν την Ford για να προωθήσουν την κερδοφορία του τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, αντικαθίστανται πλέον έναν πιο λιτό και πρακτικό αγοραστή πράσινων αυτοκινήτων.
Η Tesla του Ίλον Μασκ έχει περιθώριο να ρίξει τις τιμές για να καλύψει τις ανάγκες αυτών των νέων πελατών, υποκινώντας έναν πόλεμο τιμών που η Ford δεν μπορεί να κερδίσει αυτή τη στιγμή, σημειώνει ο Business Insider.
Κάπου εκεί έρχονται στο προσκήνιο τα υβριδικά. Η γκάμα υβριδικών οχημάτων της Ford κάνει λειτουργεί ευεργετικά για το brand καθώς καθιερώνεται μεταξύ των αγοραστών πράσινων αυτοκινήτων αφού φέρνει νέους πελάτες με υψηλότερο ρυθμό από οποιοδήποτε άλλη κατηγορία οχημάτων της εταιρείας.
Το υβριδικό pickup φορτηγό Ford Maverick, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Business Insider, έχει ποσοστό «κατάκτησης» περίπου 60%, σύμφωνα με τον Τζιμ Μπάουμπικ, αντιπρόεδρο της Ford για την ανάπτυξη προϊόντων και την ποιότητα. Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι από τους μισούς ανθρώπους που επιλέγουν να αγοράσουν ένα τέτοιο όχημα αγοράζουν Ford για πρώτη φορά.
Και είναι ένας αριθμός που είναι δραματικά υψηλότερος από τα περισσότερα μοντέλα, τα οποία μπορούν να δουν μονοψήφια ποσοστά κατάκτησης.
«Μας αρέσει να το θεωρούμε ως ελευθερία επιλογής για τους πελάτες», είπε ο Μπάουμπικ στον Business Insider. Στο τέλος, είτε ένας πελάτης οδηγεί με ένα EV είτε με ένα υβριδικό, «αγοράζουν ένα Ford», είπε «και αυτό που μας ενθουσιάζει είναι να φέρνουμε νέους πελάτες στη μάρκα».
Τα υβριδικά στοιχήματα της Ford αποδίδουν
Για χρόνια, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει χωριστεί σε δύο στρατόπεδα στο δρόμο για ένα ηλεκτρικό μέλλον. Το πρώτο στρατόπεδο, στο οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η GM και η Volkswagen, είχε ως στόχο να παρακάμψει τα υβριδικά και να πάει κατευθείαν σε μια πλήρως ηλεκτρική σειρά. Επιπλέον, η Tesla ήταν πάντα αμιγώς ηλεκτρική και ποτέ δεν πρόσφερε υβριδικά.
Από την άλλη πλευρά, εταιρείες όπως η Toyota και η Stellantis, η ιδιοκτήτρια της Jeep, επικεντρώθηκαν στα plug-in υβριδικά για το εγγύς μέλλον με τα πλήρως ηλεκτροκίνητα να έπονται.
Ειδικότερα, η Toyota επικρίθηκε ότι καθυστέρησε να μπει στην ηλεκτροκίνηση για χρόνια, για να αποδειχτεί ότι έχει δίκιο φέτος, όταν τα υβριδικά άρχισαν να αυξάνονται ξανά σε δημοτικότητα.
Η Ford έπεσε κάπου στη μέση αυτής της «διαμάχης», κάνοντας μεγάλες αλλαγές στις νέες προσφορές ηλεκτρικών οχημάτων κάτω από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της, ενώ εξακολουθεί να επενδύει πολλά σε υβριδική και plug-in υβριδική τεχνολογία.
Αυτή η προσέγγιση «στη μέση» φαίνεται να αποδίδει καρπούς αυτή τη στιγμή. Τον περασμένο μήνα, η Ford είδε τις πωλήσεις υβριδικών να αυξάνονται κατά 31,5% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, ενώ οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 80% την ίδια περίοδο.
«Ξέρω ότι τα υβρίδια θα παίξουν ρόλο για μεγάλο χρονικό διάστημα», είπε ο Μπάουμπικ. «Για εμάς, η ελευθερία επιλογής και ο εκδημοκρατισμός της τεχνολογίας για τους πελάτες να επιλέγουν το καλύτερο για τον τρόπο που ζουν τη ζωή τους είναι πραγματικά σημαντική».
Πηγή: ot.gr