Μπαράζ προβλημάτων δημιουργεί η μείωση της ζήτησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ΕΕ. Πρώτα ήρθε η κατάρρευση των τιμών της Porsche Taycan και τώρα, ένα εργοστάσιο μπαταριών που ανήκε στη Stellantis και στη Mercedes-Benz σταμάτησε την παραγωγή.
Σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg Intelligence με τίτλο «Η πτώση της αξίας της Taycan κατά 33% κάνει ακόμη και τους ιδιοκτήτες της Tesla να ανατριχιάζουν», υπογραμμίζοντας ότι η αγορά πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών αντιμετωπίζει «σημαντική πτώση της αξίας καθώς μειώνεται η ζήτηση».
Η έκθεση, επικαλούμενη στοιχεία της Experian, διαπίστωσε ότι οι αξίες της Porsche Taycan το πρώτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 33% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο. Αυτή ήταν μια ακόμη πιο σημαντική πτώση από το 28% του Tesla Model Y.
Η μειωμένη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων ανάγκασε επίσης την ευρωπαϊκή εταιρεία μπαταριών ACC, στην οποία ανήκει η Stellantis, η Mercedes και η TotalEnergies, «να σταματήσει την ανάπτυξη ενός εργοστασίου στο Kaiserslautern της Γερμανίας», σύμφωνα με το Bloomberg.
«Οι Ευρωπαίοι οδηγοί δεν είναι έτοιμοι να ανταλλάξουν το παλιό τους αυτοκίνητο με ένα καινούργιο ηλεκτρικό», δήλωσε στο Rheinpfalz ο Γενικός Γραμματέας της ACC, Mathieu Hubert. Ο Hubert επεσήμανε ότι προτού ολοκληρωθούν περισσότερες επενδύσεις, «πρέπει να είμαστε σίγουροι ποια τεχνολογία κυψελών μπαταρίας απαιτεί η αγορά».
Σε ολόκληρο τον Ατλαντικό, η Tesla ανέφερε πρόσφατα πτώση 8,5% στις πωλήσεις οχημάτων το πρώτο τρίμηνο. Η αύξηση των πωλήσεων στον χώρο των ηλεκτρικών έχει επιβραδυνθεί και η Tesla έχει εγκλωβιστεί σε πόλεμο τιμών με κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο.
Μετά την απελευθέρωση των κερδών της Tesla τον Απρίλιο, ο αναλυτής της Deepwater Asset Management, Gene Munster, έγραψε στο X, «Ο ενθουσιασμός γύρω από τα ηλεκτροκίνητα έχει μειωθεί, γεγονός που μειώνει περαιτέρω τις πωλήσεις».