Πέντε χρόνια νωρίτερα από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως αναμένεται να επικρατήσουν διεθνώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι αυστηρότεροι κανονισμοί και η αυξανόμενη ζήτηση για μηδενικές εκπομπές ρύπων οδηγούν σύμφωνα με μελέτη της Ernst & Young LLP στην εκτίμηση ότι το 2033 αντί του 2038 θα είναι περισσότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από αυτά που χρησιμοποιούν ορυκτό καύσιμο, ενώ στην Ευρώπη η χρονιά σταθμός θα είναι το 2028.
Μέχρι το 2045 προβλέπει η ίδια μελέτη οι πωλήσεις των μη ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πέσουν κάτω από το 1% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων. Οι αυστηρές κυβερνητικές εντολές για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής οδηγούν τη ζήτηση στην Ευρώπη και την Κίνα, όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν αυξανόμενες οικονομικές κυρώσεις για την πώληση και την αγορά παραδοσιακών βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Η EY βλέπει την Ευρώπη να οδηγεί το ηλεκτρικό φορτίο, με μοντέλα μηδενικών εκπομπών να ξεπερνούν όλα τα άλλα συστήματα έως το 2028. Αυτό το σημείο ανατροπής θα φτάσει στην Κίνα το 2033 και στις ΗΠΑ το 2036, προβλέπει η EY.
Οι ΗΠΑ υστερούν στις άλλες κορυφαίες αγορές του κόσμου επειδή οι κανονισμοί οικονομίας καυσίμου μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της διοίκησης του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Ιανουάριο, ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν επανήλθε στη Συμφωνία για το Κλίμα και πρότεινε να δαπανηθούν 174 δισεκατομμύρια δολάρια για να επιταχυνθεί η μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης μισών εκατομμυρίων σταθμών φόρτισης σε ολόκληρη τη χώρα.
Η μελέτη EY θεωρεί επίσης ότι η γενιά της χιλιετίας, τώρα στα τέλη της δεκαετίας του '20 και της δεκαετίας του '30, βοηθά στην προώθηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτοί οι καταναλωτές, καθοδηγούμενοι από την απόρριψη των μέσων μαζικής μεταφοράς που επηρεάζεται από τον κορανοϊό, αγκαλιάζουν την ιδιοκτησία αυτοκινήτων. Και το 30% από αυτούς θέλουν να οδηγήσουν ένα ηλεκτρικό.