Ο δείκτης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας MMI αυξήθηκε κατά 6,27% μέσα ένα μήνα, εξαιτίας του ηλεκτρικού χάλυβα, του πυριτίου, την ώρα που αγορά η αγορά μπαταριών ιόντων λιθίου παραμένει σημείο διαφωνίας. Στην περίπτωση του πυριτίου, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης αρχικά αυξήθηκαν τον Ιούνιο λόγω των περικοπών παραγωγής εντός της Κίνας, του Νο 1 κατασκευαστή στον κόσμο. Φαίνεται ότι οι επακόλουθες συνέπειες των περικοπών επηρέασαν τελικά τις τιμές, κυρίως λόγω της συσσώρευσης αποθεμάτων αγοραστών. Η απεργία της αμερικανικού εργατικού σωματείου επηρέασε κυρίως αυτούς τους τομείς, προκαλώντας χαμηλότερη ζήτηση χάλυβα, λιγότερες προμήθειες σκραπ και αυξήσεις τιμών από το Cleveland Cliffs.
Δίλημμα μπαταρίας ιόντων λιθίου
Καθώς το κίνημα των επαναφορτιζόμενων μπαταριών σε ηλεκτρικά οχήματα επεκτείνεται και οι μπαταρίες και τα μέταλλα νέας τεχνολογίας αυξάνονται σε ζήτηση, η αγορά μπαταριών αντιμετωπίζει μία σειρά προκλήσεων. Η επέκταση των αλυσίδων εφοδιασμού παραμένει ένα βασικό ζήτημα. Αυτό θα σήμαινε ότι τα έθνη δεν θα χρειάζεται να βασίζονται σε μία μόνο πηγή ή χώρα για υλικά όπως το πυρίτιο και το κοβάλτιο. Το κοβάλτιο και τα ιόντα λιθίου (ιδιαίτερα το υλικό μπαταρίας ιόντων λιθίου) είναι βέβαια και κίνδυνοι εκδήλωσης πυρκαγιάς. Μια τυπική μπαταρία ιόντων λιθίου είναι απόλυτα ασφαλής όταν χρησιμοποιείται σωστά. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με την TÜV SÜD, μια παγκόσμια υπηρεσία δοκιμών και πιστοποίησης, θα παραμείνουν ασφαλείς όσο οι ιδιοκτήτες ακολουθούν τις σωστές διαδικασίες αποθήκευσης, φόρτισης και απόρριψης.
Ωστόσο, επειδή οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι πολύπλοκες, ακόμη και μικρές κατασκευαστικές ατέλειες μπορεί να προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα. Για παράδειγμα, ένα βραχυκύκλωμα που προκύπτει από ένα ελάττωμα στον διαχωριστή που κρατά το θετικό και το αρνητικό ηλεκτρόδιο χωριστά θα μπορούσε να προκαλέσει πυρκαγιά. Μια μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί επίσης να υπερθερμανθεί και να πάρει φωτιά εάν υπερφορτιστεί, κάτι που είναι εύκολο να γίνει.
Οι πυρκαγιές μπαταριών γίνονται όλο και πιο συχνές. Σύμφωνα με τις πυροσβεστικές υπηρεσίες σε μεγάλες πόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο, οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, ειδικά οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, έχουν εμπλακεί σε αυξανόμενο αριθμό πυρκαγιών. Αυτοί οι ειδικοί προσθέτουν ότι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να διασφαλιστεί η ασφάλεια της μπαταρίας ιόντων λιθίου είναι να μην υπερφορτίζονται και να απενεργοποιούνται όταν φτάσουν σε μια ορισμένη ηλικία.
Προ των πυλών έλλειψη στην εφοδιαστική αλυσίδα
Αυτή τη στιγμή, ο κόσμος αντιμετωπίζει πιθανή έλλειψη πρώτων υλών για την κατασκευή μπαταριών λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, καθώς μέταλλα όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο θα συνεχίσουν να παραμένουν ζωτικής σημασίας υλικά στη διαδικασία κατασκευής. Στην πραγματικότητα, περίπου οκτώ κιλά (17 λίβρες) λιθίου μπαίνουν σε κάθε μπαταρία. Επιπλέον, η παραγωγή λιθίου θα υπερτριπλασιαστεί αυτή τη δεκαετία, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές επαναφορτιζόμενων μπαταριών ηλεκτρικών μπαταριών να ανησυχούν για πιθανή επερχόμενη έλλειψη πρώτων υλών.
Ένα άλλο εμπόδιο που πρέπει να ξεπεράσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς αυξάνουν τις προμήθειες είναι η έλλειψη χωρητικότητας του διυλιστηρίου για τον καθαρισμό του ακατέργαστου λιθίου σε υλικό μπαταρίας. Επίσης, ζητήματα που σχετίζονται με τους τεταμένους δεσμούς ΗΠΑ-Κίνας συνεχίζουν να αυξάνουν περαιτέρω την αβεβαιότητα. Εν τω μεταξύ, το κόστος για τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων φλερτάρει με αυξήσεις λόγω αυτών των πιθανών ελλείψεων πρώτων υλών. Σύμφωνα με μια πρόσφατη ανάλυση από την ερευνητική εταιρεία E Source, οι τιμές των στοιχείων της μπαταρίας θα αυξηθούν δυνητικά κατά 22% μεταξύ 2023 και 2026, φτάνοντας στο μέγιστο των 138 $ ανά κιλοβατώρα. Εξαιτίας όλων αυτών των παραγόντων, η πιθανή έλλειψη πρώτων υλών για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων είναι μια σημαντική πρόκληση που οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κυβερνήσεις πρέπει να αντιμετωπίσουν και να αντιμετωπίσουν κατά μέτωπο.