Δυόμιση φορές υψηλότερες από ό,τι την ίδια περίοδο το 2020 ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, συνεχίζοντας την έκρηξη πωλήσεων που καταγράφηκε εν μέσω πανδημίας καθόλη τη διάρκεια του 2020.
Όπως εκτιμά η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας, με βάση τον σημερινό ρυθμό ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και βαρέων φορτηγών στους δρόμους αναμένεται να φτάσει τα 145 εκατομμύρια έως το 2030.
Όπως αναφέρει εάν οι κυβερνήσεις επιταχύνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη των διεθνών ενεργειακών και κλιματικών στόχων, ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, φτάνοντας τα 230 εκατομμύρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Και οι δύο αυτές προβλέψεις εξαιρούν δίκυκλα και τρίκυκλα ηλεκτρικά οχήματα.
Ο οργανισμός που εδρεύει στο Παρίσι δήλωσε ότι περίπου τρία εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν πέρυσι, ποσό ρεκόρ και αύξηση 41% σε σύγκριση με το 2019.
Αυτό το άλμα ώθησε τον συνολικό αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο δρόμο σε πάνω από 10 εκατομμύρια, αριθμός που συμπληρώθηκε από περίπου 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και βαρέα φορτηγά.
Η άνοδος των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020 ήρθε ακόμη και όταν η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου συρρικνώθηκε κατά 16% λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοιού. Το πρώτο τρίμηνο του 2021, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν σχεδόν δυόμισι φορές υψηλότερες από ό,τι κατά την ίδια περίοδο το 2020.
Ο IEA είπε ότι οι καταναλωτικές δαπάνες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2020 ανήλθαν σε 120 δισεκατομμύρια δολάρια, αύξηση 50% σε σύγκριση με το 2019.
Ανταγωνιζόμενες την Tesla
Σε όλο τον κόσμο, οι αρχές προσπαθούν να αυξήσουν τον αριθμό των οχημάτων χαμηλών εκπομπών και μηδενικών εκπομπών στους δρόμους τους σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και να απομακρυνθούν από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, έχει ανακοινώσει σχέδια να σταματήσει την πώληση νέων αυτοκινήτων και βενζινοκινητήρων και βενζίνης από το 2030.
Αντιμέτωποι με αυτούς τους στόχους, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αυξήσουν την προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων τους ανταγωνιζόμενες την Tesla του Elon Musk.
Τον περασμένο μήνα, ο γερμανικός γίγαντας αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen ανακοίνωσε σχέδια για τη δημιουργία έξι "gigafactories" - το οποίο η εταιρεία αναφέρει ότι θα είναι σε θέση να κατασκευάζει μπαταρίες με συνδυασμένη ενεργειακή αξία 240 gigawatt ώρες κάθε χρόνο - στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Υποσχέθηκε επίσης να επεκτείνει την υποδομή φόρτισης στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα.
Ο Μάρτιος είδε επίσης τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου Volkswagen, Herbert Diess, να απορρίψει την ιδέα ότι η εταιρεία του θα μπορούσε να ενώσει τις δυνάμεις της με την Tesla, λέγοντας στο CNBC ότι ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας θα ήθελε να ακολουθήσει τον δικό του δρόμο.