Η απόφαση για την έναρξη έρευνας κατά των επιδοτήσεων των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν ήταν επαρκώς συντονισμένη με το Βερολίνο, δήλωσε την Πέμπτη (11 Απριλίου) ένας διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας VDA, επικρίνοντας την ατομική προσπάθεια της φον ντερ Λάιεν.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της «State of the Union» τον Σεπτέμβριο του 2023, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen ανακοίνωσε έρευνα κατά των επιδοτήσεων σε βάρος των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές EV.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπισε εξαρχής με σκεπτικισμό την έρευνα, καθώς φοβάται πιθανά αντίποινα κατά των προϊόντων της από την Κίνα, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Ο Andreas Rade, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας VDA, επέκρινε τώρα επίσης τη διαδικασία για μη επαρκή συντονισμό με τις πρωτεύουσες της ΕΕ.
«Απ’ όσο γνωρίζω, η διαδικασία αυτή δεν ήταν ένα κοινό σχέδιο μεταξύ Βερολίνου και Παρισιού, για να το πω έτσι, αλλά ξεκίνησε από τις Βρυξέλλες στο πλαίσιο της υποψηφιότητας», δήλωσε ο Rade την Πέμπτη σε εκδήλωση της ομάδας των Πρασίνων στο γερμανικό κοινοβούλιο.
Και πρόσθεσε: «Γι’ αυτό και δεν υπήρξε συναίνεση για τη διαδικασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, πιστεύω, κάτι που δεν είναι καλό μήνυμα».
Μόλις μια εβδομάδα πριν από την επίσημη ανακοίνωση της έρευνας, ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz (SPD/S&D) είχε καλωσορίσει δυνατά τους Κινέζους κατασκευαστές στην ευρωπαϊκή αγορά, υποστηρίζοντας ότι «ο θεμιτός ανταγωνισμός […] είναι προς το συμφέρον των καταναλωτών».
Η γαλλική κυβέρνηση, από την άλλη πλευρά, είναι υπέρμαχος μιας πιο σκληρής στάσης απέναντι στους κινέζους ανταγωνιστές και έχει ξεκινήσει το δικό της εθνικό πρόγραμμα στήριξης των ηλεκτρικών οχημάτων που περιλαμβάνει κριτήρια βιωσιμότητας για να αποκλείσει τους κινέζους κατασκευαστές.
Η Chantal Kopf, γερμανίδα βουλευτής και εκπρόσωπος των Πρασίνων στη γερμανική Μπούντεσταγκ, υπερασπίστηκε επίσης το βήμα αυτό την Πέμπτη.
«Είναι σαφές ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι και πρέπει να παραμείνει εξαγωγική βιομηχανία. Και γι’ αυτό είναι κατανοητό ότι υπάρχουν μεγάλες ευαισθησίες σχετικά με πιθανές εντάσεις στην εμπορική πολιτική και τα αντίμετρα», δήλωσε η Kopf.
«Ταυτόχρονα, βέβαια, αν υπάρχει υποψία ότι η Κίνα εφαρμόζει πρακτικές που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό και θέτουν σε κίνδυνο την Ευρώπη ως επιχειρηματικό χώρο, τότε είναι απολύτως θεμιτό και μάλιστα απαραίτητο να ξεκινήσει μια αντίστοιχη έρευνα», πρόσθεσε.
Πηγή: euractiv.gr