Μενού Ροή
Πήρε έγκριση από την ΡΑΕ ο Σταθμός Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας της Motor Oil

Το «πράσινο φως» για την έκδοση βεβαίωσης παραγωγού, για τον σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ΣΗΘΥΑ, της Μotor Oil, άναψε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Η βεβαίωση που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια, αφορά τη μονάδα Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης, ισχύος 57 MW στους Αγίου Θεοδώρους Κορινθίας και ισχύει για 25 χρόνια.

Η Motor Oil διαθέτει ήδη Σταθμό Συμπαραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας – Ατμού ισχύος 85 MW, μετά την προσθήκη πέμπτου αεριοστρόβιλου το 2011. Μάλιστα, το σύστημα αυτό παρέχει στο  διυλιστήριο πλήρη αυτονομία σε ηλεκτρική ενέργεια -αφού απαλείφεται η ανάγκη εισαγωγής ενέργειας από το δίκτυο- καλύπτοντας ταυτόχρονα μεγάλο μέρος των απαιτήσεών του σε ατμό.

Ως συνέπεια, από την ανάκτηση της θερμότητας και την παραγωγή ατμού, μειώνεται η χρήση των λεβήτων στο διυλιστήριο, ενώ αποτρέπεται σημαντική έκλυση αέριων ρύπων, σε σχέση με την προμήθεια της ίδιας ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας από το δίκτυο,  για την παραγωγή της οποίας θα χρησιμοποιούνταν διαφορετικό μίγμα καυσίμων. Ενδεικτικό είναι ότι, χάρις στον Σταθμό, το 2019 αποφεύχθηκε η εκπομπή 370.513 τόνων στην ατμόσφαιρα.

Σύμφωνα με το πρόσφατα δημοσιευθέν Ενημερωτικό Δελτίο, η εταιρεία σχεδιάζει την εγκατάσταση στο διυλιστήριο και φωτοβολταϊκών συστημάτων συνολικής ισχύος 5 MW, αλλά και μπαταριών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας 5 ΜW. Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη πιλοτική εγκατάσταση στο διυλιστήριο μπαταριών, συνολικής ισχύος 1MW και αποθηκευτικής ικανότητας 4MWh, είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Ιούλιο από τη Motor Oil, με σκοπό το βιομηχανικό συγκρότημα να αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία στις ώρες αιχμής, βελτιστοποιώντας επομένως το προφίλ ζήτησης από το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

Η εγκατάσταση του συστήματος είχε γίνει σε συνεργασία με την αμερικάνικη εταιρεία Eos Energy Storage. Σκοπός της δοκιμής ήταν να αξιολογηθεί η σκοπιμότητα εφαρμογής της αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας σε ευρύτερη κλίμακα, υποστηρίζοντας και βελτιώνοντας την ενεργειακή διαχείριση των αναγκών του διυλιστηρίου.

Όσον για το ήδη υπό κατασκευή συγκρότημα κατεργασίας νάφθας, σύμφωνα με το Ενημερωτικό Δελτίο το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το α’ τρίμηνο του 2022. Όπως έχει γνωστοποιήσει η Motor Oil τον Μάιο του 2019, όταν έκανε τη σχετική ανακοίνωση, στόχος της επένδυσης είναι να αυξηθεί η παραγωγή βενζινών υψηλής προστιθέμενης αξίας καθώς και κηροζίνης και υδρογόνου.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας