Μενού Ροή
Έρχονται φορτιστές για βαρέα οχήματα σε όλο το ευρωπαικό και ελληνικό οδικό δίκτυο - Πρωτοβουλία γιγάντων

Τρεις μεγάλες εταιρείες μεταφορών πρόκειται να συνεργαστούν μεταξύ τους για την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού δικτύου φόρτισης για «ηλεκτρικά βαρέα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και πούλμαν».

Σε κοινή ανακοίνωση νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, η Volvo, η Daimler Truck και η Traton Group δήλωσαν ότι υπέγραψαν μια μη δεσμευτική συμφωνία σχετικά με την εγκατάσταση και τη λειτουργία του δικτύου. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια κοινοπραξία στην οποία θα κατέχουν και οι τρεις εταιρείες ισότιμο τμήμα, με τις εργασίες που αναμένεται να ξεκινήσουν το 2022.

Μαζί, οι εταιρείες πρόκειται να επενδύσουν 500 εκατομμύρια ευρώ (περίπου 593 εκατομμύρια δολάρια) στην κοινή επιχείρηση, η οποία θα εδρεύει στην ολλανδική πόλη του Άμστερνταμ.

Ελπίζουμε ότι, εντός πέντε ετών από τη σύσταση της ΚΕ, θα έχουν εγκατασταθεί και λειτουργήσει τουλάχιστον 1.700 «σημεία φόρτισης πράσινης ενέργειας». Η τεχνολογία, όπως ανέφεραν οι εταιρείες, πρόκειται να βρίσκεται «κοντά σε αυτοκινητόδρομους, καθώς και σε σημεία υλικοτεχνικής υποστήριξης και προορισμού».

«Ο αριθμός των σημείων χρέωσης προορίζεται με την πάροδο του χρόνου να αυξηθεί σημαντικά αναζητώντας επιπλέον συνεργάτες καθώς και δημόσια χρηματοδότηση», πρόσθεσαν.

Αλλαγή στα χαρτιά, αλλά οι προκλήσεις μπροστά

Τον Απρίλιο, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας δήλωσε ότι, σε παγκόσμιο επίπεδο, ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και βαρέων φορτηγών στους δρόμους αναμενόταν να φτάσει τα 145 εκατομμύρια έως το 2030.

Σύμφωνα με τον οργανισμό που εδρεύει στο Παρίσι, εάν οι κυβερνήσεις επιταχύνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη των διεθνών ενεργειακών και κλιματικών στόχων, ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, φτάνοντας τα 230 εκατομμύρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Και οι δύο αυτές προβλέψεις εξαιρούν δίκυκλα και τρίκυκλα ηλεκτρικά οχήματα.

Καθώς ο αριθμός των EV στους δρόμους μας αυξάνεται, θα πρέπει να αναπτυχθούν εκτεταμένα δίκτυα φόρτισης για όλους τους τύπους οχημάτων για να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση και να εξαλειφθούν οι ανησυχίες σχετικά με το «άγχος της εμβέλειας» - την ιδέα ότι τα EV δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν μεγάλα ταξίδια χωρίς απώλεια δύναμης και παράνομη.

Η ηλεκτροκίνηση μεγάλων αποστάσεων, βαρέων φορτηγών και πούλμαν αποτελεί το δικό της σύνολο μοναδικών προκλήσεων. Όπως σημειώνει το Global EV Outlook για το 2021 του IEA, «τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων απαιτούν προηγμένες τεχνολογίες για φόρτιση υψηλής ισχύος ή / και μεγάλες μπαταρίες».

Δηλώσεις Volvo

Μιλώντας την Τετάρτη στο «Squawk Box Europe» του CNBC, ο επικεφαλής τεχνολογίας της Volvo, Lars Stenqvist, προσπάθησε να εξηγήσει γιατί χρειαζόταν ένα δίκτυο φόρτισης για βαρέα οχήματα.

«Αυτή τη στιγμή, παράγουμε και διανέμουμε ηλεκτρικά βαρέα φορτηγά κυρίως για εφαρμογές απορριμμάτων, για εφαρμογές στην πόλη», είπε. "Και αυτά τα οχήματα, συνήθως έρχονται σπίτι στο" στρατόπεδο βάσης "κάθε βράδυ για χρέωση."

Ο Stenqvist είπε ότι το επόμενο βήμα στο ταξίδι θα είναι περιφερειακές και μεγάλες αποστάσεις.

«Τότε, εξαρτάσαι από… να δημιουργήσουμε το πανευρωπαϊκό δίκτυο φόρτισης και, αυτή τη στιγμή, είναι λίγο μια συζήτηση για κοτόπουλο και αυγό, επειδή δεν υπάρχουν οχήματα εκεί έξω και… δεν υπάρχει υποδομή. Αλλά αν δεν υπάρχει υποδομή, δεν θα υπάρχουν οχήματα. "

Όσον αφορά το πώς θα λειτουργούσε το έργο επί τόπου, ο Stenqvist εξήγησε ότι θα ήταν ένα «δημόσιο, ανοιχτό δίκτυο - οπότε ό, τι κάνει μπορεί να φορτίζει τα οχήματά του σε αυτό το δίκτυο».

Αργότερα στη συζήτηση, ο Stenqvist τόνισε τη σημασία της διαφοροποίησης μεταξύ των οχημάτων. «Μιλάμε για φορτιστές υψηλής χωρητικότητας εδώ και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν χρησιμοποιούμε, και δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, το δίκτυο φόρτισης αυτοκινήτου… όχι από πλευράς απόδοσης και φυσικά επίσης όχι από… άποψη διάταξης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας