Μενού Ροή
Ο κλάδος βιοαιθανόλης της ΕΕ παρήγαγε το 2021 περισσότερες ζωοτροφές από καύσιμα

Η παραγωγή βιοαιθανόλης στην Ευρώπη έχει οδηγήσει σε μεγαλύτερες αποδόσεις ζωοτροφών από ό,τι καυσίμων το 2021, σύμφωνα με νέα στοιχεία -μια περαιτέρω απόδειξη ότι τα βιοκαύσιμα μπορούν επίσης να συμβάλουν στη σταθερότητα των τροφίμων, σύμφωνα με τη βιομηχανία.

Τα στοιχεία που συγκέντρωσε η ευρωπαϊκή ένωση ανανεώσιμης αιθανόλης ePURE διαπίστωσαν ότι, για πρώτη φορά, τα μέλη της παρήγαγαν περισσότερα συμπαράγωγα ζωοτροφών από ό,τι ανανεώσιμη αιθανόλη.

Τα αποτελέσματα πιστοποιήθηκαν από την ελβετική ελεγκτική εταιρεία Copartner.

Περίπου 4,48 εκατομμύρια τόνοι ζωοτροφών υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες παρήχθησαν χάρη στην παραγωγή αιθανόλης στην Ευρώπη, ζωοτροφές που θα απαιτούσαν εισαγωγή, κυρίως από τη Λατινική Αμερική, ή πρόσθετη καλλιέργεια.

Οι πράσινες ΜΚΟ έχουν παρουσιάσει την παραγωγή βιοκαυσίμων με βάση τις καλλιέργειες ως προβληματική τόσο για περιβαλλοντικούς λόγους όσο και για λόγους επισιτιστικής ασφάλειας. Οι οργανώσεις εκμεταλλεύονται τις ελλείψεις τροφίμων που παρατηρούνται μετά τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία για να απαιτήσουν τον τερματισμό των βιοκαυσίμων με βάση τις καλλιέργειες.

«Η αιθανόλη και το βιοντίζελ που παράγονται από γεωργικές καλλιέργειες έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο κλίμα και το περιβάλλον. Όπως αναφέρει ο ΟΗΕ, ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επιδεινώσει τις σταθερά αυξανόμενες παγκόσμιες τιμές των τροφίμων, επιδεινώνοντας την κατάσταση γύρω από την επισιτιστική ασφάλεια», δήλωσε στη EURACTIV η Laura Buffet, διευθύντρια ενέργειας στην πράσινη ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).

«Σε ένα πλαίσιο επισιτιστικής ανασφάλειας, δεν υπάρχει κανένας ρόλος για τα βιοκαύσιμα που παράγονται από γεωργικά προϊόντα όπως τα φυτικά έλαια ή τα δημητριακά», πρόσθεσε η ίδια.

Η T&E συγκαταλέγεται σε μια ομάδα ΜΚΟ που καλεί τις κυβερνήσεις της ΕΕ να απαγορεύσουν αμέσως τις καλλιέργειες ζωοτροφών για την παραγωγή βιοκαυσίμων, προειδοποιώντας ότι η συνέχιση της διαδικασίας αυτής μπορεί να οδηγήσει τις τιμές των τροφίμων «σε ανεξέλεγκτη πορεία».

Η βιομηχανία αιθανόλης αντέκρουσε την κατηγορία, υποστηρίζοντας ότι τα βιοκαύσιμα όχι μόνο μειώνουν την ανάγκη για εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα, αλλά και ότι η πρωτεϊνούχα τροφή για τα ζώα που παράγεται από τη διαδικασία παραγωγής ενισχύει την επισιτιστική ασφάλεια.

«Πολλές φορές έχουμε αποδείξει με τεκμηριωμένα γεγονότα ότι η βιομηχανική, γεωργική, οικονομική πραγματικότητα είναι τα τρόφιμα και τα καύσιμα», δήλωσε η Valérie Corre, πρόεδρος της ePURE, μιλώντας σε πρόσφατο συνέδριο της EURACTIV.

Η Corre εξήγησε ότι εκτός από την παραγωγή ζωοτροφών, η παραγωγή βιοαιθανόλης στην ΕΕ οδηγεί σε ζάχαρη και άμυλο.

«Εάν υπονομευθεί η αγορά βιοκαυσίμων, είναι σαφές ότι αυτή η παραγωγή τροφίμων θα τεθεί σε κίνδυνο», δήλωσε η ίδια.

Τα βιοκαύσιμα χρησιμεύουν επίσης για την ενίσχυση των εσόδων των γεωργών, γεγονός που τους ενθαρρύνει να συνεχίσουν να παράγουν τρόφιμα στην Ευρώπη, υποστήριξε η Corre.

«Πρόκειται για ένα πολύ σύνθετο ζήτημα. Δεν μπορείτε να συνοψίσετε ένα πολύπλοκο ζήτημα με κάτι που ακούγεται σαν τελεσίγραφο: ‘τρόφιμα εναντίον καυσίμων’», είπε. «Ελπίζω ότι οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων θα ακολουθήσουν την προσέγγιση που βασίζεται στα γεγονότα και είναι ‘τρόφιμα και καύσιμα’ και όχι τόσο τη συναισθηματική που είναι ‘τρόφιμα εναντίον καυσίμων’».

Η Corre υπογράμμισε επίσης τη μικρή γεωργική έκταση που χρησιμοποιείται για την καλλιέργεια αιθανόλης στην ΕΕ, η οποία ανέρχεται στο 2,2% της καλλιεργήσιμης έκτασης της ΕΕ.

«Αν ήταν τόσο απλό να εξαλείψουμε την πείνα σταματώντας την παραγωγή βιοαιθανόλης, γιατί στο καλό δεν την σταματήσαμε νωρίτερα; Επειδή είναι πιο περίπλοκο από αυτό», πρόσθεσε η Corre.

Μείωση εκπομπών

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ePURE, το επίπεδο μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της αιθανόλης που παράγεται στην ΕΕ σε σύγκριση με την ορυκτή βενζίνη έφτασε σε νέο υψηλό επίπεδο, φθάνοντας το 76,9%.

«Τα νέα δεδομένα επιβεβαιώνουν για άλλη μια φορά αυτό που γνωρίζουμε εδώ και χρόνια: ότι η ανανεώσιμη αιθανόλη είναι η πιο αποδοτική λύση μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που διαθέτει η ΕΕ», δήλωσε ο David Carpintero, γενικός διευθυντής της ePURE.

Ο περιορισμός της παραγωγής βιοκαυσίμων αποτελεί πολιτικό λάθος, σύμφωνα με τον Carpintero, ο οποίος τόνισε ότι παρά την άνοδο των ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων, τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους για τις επόμενες δεκαετίες.

«Η σταδιακή κατάργηση των βιώσιμων βιοκαυσίμων, όπως η ανανεώσιμη αιθανόλη -όπως θέλουν να κάνουν ορισμένοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής- δεν αντιβαίνει απλώς στην κοινή λογική, αλλά ανοίγει επίσης την πόρτα για μεγαλύτερη εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Κανείς δεν το θέλει αυτό», δήλωσε.

Η βιομηχανία ανανεώσιμης αιθανόλης έχει προβάλει το καύσιμο με βάση τις καλλιέργειες ως τον πιο αποδοτικό τρόπο για την απαλλαγή από τον άνθρακα στις οδικές μεταφορές. Η βιομηχανία υποστηρίζει ότι λαμβάνοντας υπόψη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των εκπομπών CO2, τα υψηλά μίγματα αιθανόλης ξεπερνούν τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία.

Σύμφωνα με μια μελέτη που χρηματοδοτήθηκε από τη βιομηχανία, το μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ που είναι βαρύ με ορυκτά καύσιμα σε συνδυασμό με την ένταση άνθρακα της παραγωγής μπαταριών σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες εξοικονομούν λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από ό,τι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με καύσιμο E85 σε επίπεδο κύκλου ζωής.

Πηγή: euractiv.gr

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας