Η ανάγκη για την εφαρμογή της τεχνολογίας δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου (Onboard Carbon Capture and Storage – OCCS) εντείνεται συνεχώς, καθώς οι προσπάθειες για την επίτευξη των στόχων αποανθρακοποίησης επιταχύνονται. Η OCCS τεχνολογία που ανέπτυξε η Mitsubishi Shipbuilding έλαβε πρόσφατα Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον ιαπωνικό νηογνώμονα ClassNK.
Η συγκεκριμένη λύση επιτρέπει τη δέσμευση του CO₂ απευθείας από τα καυσαέρια των κύριων και βοηθητικών μηχανών των πλοίων, προσφέροντας έναν άμεσο και εφαρμόσιμο τρόπο περιορισμού των εκπομπών που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ClassNK έχει εκδώσει τις «Κατευθυντήριες Οδηγίες για Συστήματα Συλλογής και Αποθήκευσης CO₂ επί του πλοίου», οι οποίες αποτελούν μέρος των Υπηρεσιών Υποστήριξης Μετάβασης του οργανισμού. Οι οδηγίες αυτές καθορίζουν τα απαιτούμενα τεχνικά και λειτουργικά πρότυπα για την ασφάλεια, την αξιοπιστία και τη συμβατότητα τέτοιων συστημάτων με τον εξοπλισμό και τις λειτουργίες των πλοίων.
Η αξιολόγηση του σχεδιασμού του OCCS συστήματος της Mitsubishi Shipbuilding πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τις εν λόγω οδηγίες. Έπειτα από ενδελεχή έλεγχο και έλεγχο συμμόρφωσης με τις απαιτούμενες προδιαγραφές, ο νηογνώμονας χορήγησε την Έγκριση επί της Αρχής.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά