Ένας στους τρεις Έλληνες περιορίζει τις διακοπές εξαιτίας της ακρίβειας, όπως αποδεικνύει έρευνα της Klarna που έγινε σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών “Dynata”. Συγκεκριμένα, το 29,7% σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των ταξιδιών που πραγματοποιεί και το 25,3% επιλέγει να λιγοστέψει τον χρόνο των διακοπών του.
Η εν λόγω έρευνα έγινε τον Απρίλιο του 2024 και σε αυτή συμμετείχαν τουλάχιστον 1.000 ερωτώμενοι από κάθε χώρα και συνολικά 11.231 καταναλωτές σε 10 χώρες: Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ. Επίσης σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι διακοπές σήμερα συρρικνώνονται καθώς περίπου το 6% των Ελλήνων δεν σχεδιάζει καν να πάει κάπου για να ξεκουραστεί, ενώ οι 6 στους 10 (62,2%) προβληματίζονται για τις διακοπές τους καθώς θεωρούν πως έχει ξεφύγει ο οικογενειακός προϋπολογισμός.
Οι διαφορές ανάλογα με τη γενιά
Ελληνικό καλοκαίρι ψηφίζουν 7 στους 10 Έλληνες πολίτες. Υπάρχουν όμως διαφορές και ανάλογα με τις γενιές. Το 53% αναζητεί φθηνότερες επιλογές διαμονής, ενώ το 39,7% επιλέγει πιο προσιτούς τρόπους μεταφοράς.
Το 73% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να ταξιδέψει εντός της Ελλάδας, με περίπου 6 στους 10 της Gen Z (18-25 ετών) και πάνω από το 70% των Millennials (26-41 ετών), της Gen X (42-57 ετών) και των Baby Boomers (58-78 ετών) να επιλέγει επίσης τον εσωτερικό τουρισμό.
Τα στοιχεία της ίδιας έρευνας δείχνουν πως οι Έλληνες έχουν κατά νου τρία πράγματα όσον αφορά στις καλοκαιρινές διακοπές.
Οικογενειακός προϋπολογισμός 67,3%
Ασφάλεια 48,5%
Μεταφορές 41,5%
Διακοπές: Μειωμένος ο προϋπολογισμός
Ακόμη όμως και για εκείνους που θα πάνε διακοπές δεν έχουν τη δυνατότητα να χαλάσουν χρήματα. Το 35,7% των ερωτηθέντων είπε πως δαπανά μεταξύ 301 ευρώ και 600 ευρώ (ανά άτομο και ανά ταξίδι).
Κατά τ’ άλλα οι διαφορές μεταξύ γενεών είναι υπαρκτές αλλά πάνω από 1 στους 2 είπαν ότι τα περισσότερα χρήματά τους λογαριάζουν να τα ξοδέψουν σε φαγητό (57%) και διαμονή (56,8%).
Οι Gen Z (59,4%), δηλαδή άτομα ηλικίας 18 έως 25 χρόνων και οι Millennials (55,8%), 26-41 ετών, είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες ηλικίες Gen X (60,2%) και οι Baby Boomers (63,4%) δίνουν περισσότερη σημασία στη διαμονή.