Μενού Ροή
Με έκτακτους φόρους αντισταθμίζει η Ουκρανία την απώλεια εσόδων μετά τη λήξη της συμφωνίας με τη Ρωσία

Από αύριο η Ουκρανία θα τετραπλασίασει τα τέλη μεταφοράς φυσικού αερίου για τους εγχώριους καταναλωτές , ώστε να αντισταθμίσει την απώλεια εσόδων μετά τη λήξη της συμφωνίας διέλευσης φυσικού αερίου με τη Ρωσία στο τέλος του έτους, σύμφωνα με αξιωματούχους

Σχεδόν τρία χρόνια μετά την έναρξη του πολέμου με τη Ρωσία, η Ουκρανία αρνήθηκε να παρατείνει τη συμφωνία που επέτρεπε τη μεταφορά ρωσικού φυσικού αερίου σε πελάτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  Ο ουκρανικός ρυθμιστικός φορέας - η Εθνική Επιτροπή Κρατικών Κανονισμών στους Τομείς Ενέργειας και Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας - ενέκρινε την απόφαση να αυξήσει τα εγχώρια τέλη μεταφοράς φυσικού αερίου σε περίπου 502 γρίβνια (11,95 δολάρια) ανά 1.000 κυβικά μέτρα από περίπου 124 γρίβνια (2,95 δολάρια) προηγουμένως.  
 

"Συρρίκνωση Εσόδων"

 

Ο Ντμίτρο Λίππα, γενικός διευθυντής του φορέα μεταφοράς φυσικού αερίου της Ουκρανίας, δήλωσε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης για την αύξηση των τελών:  «Το 2024, το 85% των εσόδων μας προερχόταν από τη μεταφορά φυσικού αερίου που προέρχεται από τη Ρωσική Ομοσπονδία. Αυτό σημαίνει ότι μόνο το 15% παραμένει από εγχώριους πελάτες».  

Αν και οι προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη μέσω Ουκρανίας έχουν μειωθεί καθώς πολλές ευρωπαϊκές χώρες αναζητούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας, η Ουκρανία εξακολουθεί να κερδίζει 0,8-1 δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως από τα τέλη διέλευσης ρωσικού αερίου.  Τα εγχώρια τέλη πληρώνονται από τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας της Ουκρανίας και τις βιομηχανίες έντασης ενέργειας, όπως οι χαλυβουργίες.  
 

Οικονομική Επιβάρυνση

Η Όλχα Κούλικ από την Ομοσπονδία Εργοδοτών της Ουκρανίας δήλωσε ότι τα υψηλότερα τέλη θα κοστίσουν στη βιομηχανία της χώρας πάνω από 1,6 δισεκατομμύρια γρίβνια ετησίως.   Η Ρωσία μετέφερε περίπου 15 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου μέσω Ουκρανίας το 2023 – ποσότητα που ισοδυναμεί με το 8% της μέγιστης ροής ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη μέσω διάφορων διαδρομών το 2018-2019.  

Ο Λίππα παραδέχτηκε ότι η αύξηση των τελών δεν θα καλύψει πλήρως τα χαμένα έσοδα, αλλά τόνισε πως «η ουκρανική οικονομία απαιτούσε ισορροπημένες και δίκαιες αποφάσεις», αναφερόμενος στα υψηλότερα κόστη παραγωγής που αντιμετωπίζουν πολλές επιχειρήσεις λόγω των οικονομικών προκλήσεων του πολέμου.  Ο φορέας μεταφοράς φυσικού αερίου μειώνει τα έξοδά του κλείνοντας ορισμένες υποδομές και απολύοντας προσωπικό, δήλωσε ο Λίππα.  
 

Οικονομία

Η οικονομία της Ουκρανίας υπέστη τεράστια καταστροφή από την πλήρη εισβολή της Ρωσίας τον Φεβρουάριο του 2022, καθώς εκατομμύρια άνθρωποι εγκατέλειψαν τη χώρα, πόλεις και υποδομές βομβαρδίστηκαν και υπέστησαν ζημιές, και οι εξαγωγές και τα δίκτυα εφοδιασμού διακόπηκαν.  Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) μειώθηκε κατά σχεδόν 30% το 2022, και παρά την ανάπτυξη το 2023 και το 2024, η οικονομία της Ουκρανίας βρίσκεται στο 78% του μεγέθους της πριν τον πόλεμο.  

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας