Μενού Ροή
Μotor Oil: Ζητά από τον ΔΕΣΦΑ μείωση στα 700 εκατ. του κόστους του προγράμματος Ανάπτυξης

Υψηλά κόστη "βλέπει" η Motor Oil ότι θα επωμιστούν οι καταναλωτές και ζητά από τον ΔΕΣΦΑ δραστική μείωση του κόστους του προγράμματος ανάπτυξης του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου για την περίοδο 2024-2034.

Σε πρόταση που κατέθεσε στη δημόσια διαβούλευση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, ο όμιλος τονίζει ότι μεγάλο μέρος των προτεινόμενων από τον ΔΕΣΦΑ έργων αφορούν τις εξαγωγές φυσικού αερίου και ως εκ τούτου το κόστος τους δεν θα πρέπει να επιβαρύνει τα τέλη χρήσης δικτύου και τους εγχώριους καταναλωτές.

Η Motor Oil εκτιμά ότι το κόστος του προτεινόμενου προγράμματος του ΔΕΣΦΑ, που φτάνει το 1,3 δισ. ευρώ, θα μπορούσε να μειωθεί στα 700 εκατ. ευρώ. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί με αφαίρεση συγχρηματοδότησης, ή εξασφάλιση ευρωπαϊκών κονδυλίων για έργα που αφορούν την εξαγωγική δυναμικότητα του ΕΣΦΑ και του Κάθετου Διαδρόμου.

Σύμφωνα με τον όμιλο, ο διπλασιασμός του Κλάδου Υψηλής Πίεσης Καρπερή Κομοτηνή (316 εκατ. ευρω) θα έπρεπε να μοιραστεί ως κόστος με τον ICGB, αφού το έργο είναι απαραίτητο για την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου με την επαύξηση της δυναμικότητας από το Νότο προς το Βορρά του IGB από 3 bcm σε 5 bcm ετησίως. Μάλιστα, το έργο θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια όπως αυτά που θα λάβει η Bulgartransgaz για τα έργα που αφορούν την επέκταση των σημείων διασύνδεσης του Κάθετου Διαδρόμου στο σύστημά της.

Στο ίδιο πλαίσιο οι σταθμοί συμπίεσης στην Κομοτηνή (12 εκατ. ευρώ) στην Αμπελιά (74 εκατ. ευρώ) και στη Νέα Μεσημβρία (48 εκατ. ευρώ) που απαιτούνται για την εξασφάλιση της ευστάθειας του Βόρειου τμήματος του ΕΣΦΑ εξαιτίας της λειτουργίας του FSRU Αλεξανδρούπολης επιβαρύνουν το κόστος του προγράμματος ανάπτυξης χωρίς τα αντίστοιχα οφέλη στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας.

Επιπλέον έργα που σύμφωνα με τη Motor Oil επιβαρύνουν υπέρμετρα το προτεινόμενο πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ είναι ο αγωγός Υψηλής Πίεσης προς τη Δυτική Μακεδονία (186 εκατ. ευρώ) και ο αγωγός υψηλής πίεσης προς την Πάτρα (101 εκατ. ευρώ).

Τι ζητά η Motor Oil

Επίσης ζητά την ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού και τη διαφοροποίηση των πηγών εισαγωγής του ελληνικού συστήματος με την επανεξέταση της αδιάλειπτης λειτουργίας του σημείου Κήποι, δηλαδή της διασύνδεσης με την Τουρκία.

Εφόσον ο προϋπολογισμός του προγράμματος επιβαρύνεται κυρίως από τα εξαγωγικά έργα προτείνει να αυξηθούν οι ταρίφες που αφορούν τα σημεία εξόδου και να διατηρηθούν χαμηλά τα κόστη για την εσωτερική κατανάλωση στηρίζοντας τόσο την ασφάλεια εφοδιασμού όσο και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής βιομηχανίας και των νοικοκυριών.

Τέλος, ζητά, να εξεταστούν τα προτεινόμενα έργα από ανεξάρτητο μελετητή ορισμένο από τη ΡΑΑΕΥ, ώστε να εξασφαλιστεί ότι ο ΔΕΣΦΑ προγραμματίζει την επαύξηση του συστήματος βάση της πραγματικής ζήτησης του ελληνικού συστήματος και με ορθολογικό κόστος των εκάστοτε προτεινόμενων επενδύσεων.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας