Αντικειμενικά ωφέλιμο, υψηλού προϋπολογισμού και με όφελος για τον διαχειριστή, είναι τα βασικά κριτήρια για να χαρακτηριστεί ένα έργο μείζονος σημασίας όπως προβλέπει το κείμενο της δημόσιας Διαβούλευση της ΡΑΕ επί του Εγχειριδίου με τίτλο «Οδηγός σύνταξης Μελετών Κόστους-Οφέλους για έργα που εντάσσονται στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ).
Το κείμενο, το οποίο θα δέχεται παρατηρήσεις έως την Δευτέρα 12 Ιουλίου, προβλέπει μεταξύ των κριτηρίων και των προϋποθέσεων για το χαρακτηρισμό ενός «Σημαντικού Έργου» ως «Έργο Μείζονος Σημασίας» είναι σωρευτικά τα ακόλουθα:
-Ο λόγος Οφέλους/Κόστους (BCR) που θα προκύψει από την Μελέτη κόστους οφέλους (ΜΚΟ) να είναι μεγαλύτερος της μονάδας (1,0)
-Ο προϋπολογισμός του, όπως αναγράφεται στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης να υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ
-Εφόσον το έργο αφορά σε διασύνδεση νησιού ή συμπλέγματος νησιών με το ΕΣΜΗΕ η ετήσια μείωση ΥΚΩ να είναι άνω των € 30 εκατ. ευρώ
Το κείμενο προβλέπει την δυνατότητα εξαίρεσης από την υποχρέωση τεκμηρίωσης του σχετικού χαρακτηρισμού μέσω της εκπόνησης Cost-Benefit Analysis, προκειμένου για έργα με προϋπολογισμό άνω των € 50 εκατ.
Κατηγοριοποίηση
Τα έργα του δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης θα κατηγοριοποιούνται σε «Σημαντικά Έργα» και «Λοιπά Έργα». Ο χαρακτηρισμός ενός έργου ως «Σημαντικό Έργο» προκύπτει εάν αυτό πληροί ένα τουλάχιστον από τα παρακάτω κριτήρια που αφορούν στο εν λόγω έργο:
-Το έργο αφορά Διασύνδεση/σεις της χώρας με γειτονικές χώρες
-Το έργο αφορά Διασύνδεση/σεις συστημάτων μη διασυνδεδεμένων νησιών (ΜΔΝ) με το ΕΣΜΗE
-Ο προϋπολογισμός του έργου υπερβαίνει τα € 50 εκατ.