Μενού Ροή
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της HELLENiQ ENERGY κ. Ανδρέας Σιάμισιης, κατά την παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας του Ομίλου.
Σιάμισιης: Με την FuelsEurope κατά της πρότασης φον ντερ Λάιεν φορολόγηση 33% στα διυλιστήρια

Στήριξη με κάθε μέσο της κοινωνίας, αλλά μακριά από λογικές υποχρεωτικότητας, όπως τις προτείνει η Κομισιόν είναι η “πλατφόρμα” που αντιπρότεινε ο Ανδρέας Σιάμισιης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων που πλέον μετονομάστηκε σε HELLENiQ ENERGY, σε σχέση με την πρόταση της Κομισιόν για φορολόγηση κατά τουλάχιστον 33% των υπερκερδών των εταιριών ορυκτών καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων και των διυλιστηρίων.

Συγκεκριμένα μιλώντας με τους δημοσιογράφους στο περιθώριο ειδικής εκδήλωσης για την παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας του ομίλου ο κ. Σιάμισιης τάχθηκε κατά των προτάσεων της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν σημειώνοντας ότι ο Όμιλος ούτως ή άλλως θα προχωρήσει σε δράσεις κοινωνικής ευθύνης επιστρέφοντας ένα μέρος των κερδών σε όσους έχουν ανάγκη.

“Το μυστικό είναι να είναι ισορροπημένα όλα. Ένα μέρος των αυξημένων κερδών που προέρχονται από την Ελλάδα, μπορεί να πάει πίσω και θα πάει πίσω στην κοινωνία. Θα το κάνουμε αναμένοντας την ΕΕ” τόνισε ο επικεφαλής της Η.Ε. ασκώντας έντονη κριτική στις προτάσεις της Κομισιόν.

“Πρέπει να βάζουμε και τα πραγματικά δεδομένα και να μην παρασυρόμεθα από την επικοινωνία” τόνισε σημειώνοντας ότι η Κομισιόν προτάσει το κοινωνικό καλό αλλά με λάθος τρόπο. Με αυτή τη λογική, όπως ανέφερε ο κ. Σιάμισιης θα έπρεπε να φορολογηθούν π.χ. τα ξενοδοχεία που έχουν σήμερα αυξημένες επιδόσεις ή άλλοι κλάδοι. “Πρέπει να υπάρχει λογική” λέγοντας ότι η Κομισιόν βάζει ως περίοδο αναφοράς το 2022 με τις χρονιές κορονοϊού, όπου η κατανάλωση πετρελαιοειδών ήταν η χειρότερη στην ιστορία. “Εγγράψαμε 500 εκ ζημία, ήλθε να πει κανείς κάτι άλλο για στήριξη; διερωτήθηκε με νόημα.

Επίσης ο κ. Σιάμισιης τόνισε ότι η πρόταση της Κομισιόν προτάσσει την έκτακτη φορολόγηση κερδών που δεν προέρχονται μόνον από την ευρωπαϊκή αγορά αλλά από τρίτες χώρες, αλλά και από δραστηριότητες που δεν συνδέονται με την ενεργειακή κρίση, όπως π.χ. τα πετροχημικά. «Η πρόταση όπως είναι διατυπωμένη τιμωρεί τα ελληνικά διυλιστήρια, που δεν είναι παραγωγοί ορυκτών καυσίμων και επένδυσαν στην Ελλάδα κατά την περίοδο της χρηματοοικονομικής κρίσης για να αυξήσουν τις εξαγωγές τους. Προσθέτουμε αξία στη χώρα», υπογράμμισε.

Ειδική αναφορά έκανε και στην λογιστική αποτίμηση των αποθεμάτων πετρελαίου που υποχρεούνται να τηρούν τα διυλιστήρια και ανέρχονται φέτος σε 300 εκατ ευρώ, σημειώνοντας ότι δεν είναι δυνατόν να λογίζονται ως κέρδη στα οποία θα επιβληθεί έκτακτη φορολόγηση, λογιστικές αποτυπώσεις.

Παράλληλα εξέφρασε τον προβληματισμό του για το πώς από τη μια επιδιώκεται η προώθηση επενδύσεων και δη “πράσινων” κι από την άλλη επιβάλλεται έκτακτος φόρος.

Να σημειωθεί ότι και ο εκτελεστικός διευθυντής της FUELEUROPE, John Cooper που τίμησε με την παρουσία του την εκδήλωση για την ανακοίνωση της νέας εταιρικής ταυτότητας της HELLENiQ ENERGY ανέφερε ότι υπάρχει ήδη στην Κομισιόν σχετική επιστολή διαμαρτυρίας στην Κομισιόν στην οποία δηλώνει ότι καταλαβαίνει το πρόβλημα αλλά θεωρεί άδικη την έκτακτη φορολόγηση με βάση τα στοιχεία της τελευταίας τριετίας. Θεωρεί ότι θα ήταν πιο αντιπροσωπευτικό τα οικονομικά αποτελέσματα του 2022 να συγκριθούν με βάση τα αποτελέσματα της προηγούμενης πενταετίας. Τόνισε, δε, τη σημασία της προώθησης πλαισίου για επενδύσεις στο πλαίσιο και της ενεργειακής απεξάρτησης από τη Ρωσία. Πώς άλλωστε, διερωτήθηκε, θα καλύψουμε το 20% του ντίζελ που παίρνουμε από τη Ρωσία, χωρίς επενδύσεις και με τέτοιες λογικές φορολογίας;

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας