του Αλέξανδρου Μπαρότσι
Σύμμαχο τη ΡΑΕ στην διένεξη με το ΔΕΣΦΑ για τη διακοπή φόρτωσης βυτιοφόρων με LNG στην Ρεβυθούσα, φαινεται οτι βρίσκει η Motor Oil.
Σε ένα θέμα το οποίο προκαλεί έντονες αντιδράσεις οχι μόνο απο την εταιρεία του ομίλου Βαρδινογιάννη, αλλά ευρύτερα στην αγορά, η ΡΑΕ λέγεται ότι έχει ήδη πάρει θέση και αποστέλλει σχετική επιστολή στον Διαχειριστή, ζητώντας του εξηγήσεις για τα αίτια της διακοπής και τα από εδώ και πέρα βήματα του.
Δηλαδή για το τι μεσολάβησε από τις 29 Μαρτίου, οπότε και έγιναν πανηγυρικά τα εγκαίνια της υπηρεσίας φόρτωσης βυτιοφόρων, παρουσία δυο υπουργών, μεχρι σήμερα, όπου και σταμάτησε να παρέχεται η υπηρεσία και όσοι μεταφέρουν LNG με βυτιοφόρα σε πελάτες, αδυνατούν να τους εξυπηρετήσουν.
Τι λέει από την πλευρά του, ο ΔΕΣΦΑ; Επικαλείται ως αιτία για την αναστάτωση, τις αποφάσεις του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας και του Λιμεναρχείου, οι οποίοι αρνούνται να χορηγήσουν τις απαραίτητες εγκρίσεις, επικαλούμενοι με την σειρά τους, τις αντιδράσεις των κατοίκων. Ωστόσο το ερώτημα παραμένει.
Εφόσον δεν ειχε εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας, τότε για ποιο λόγο η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ άναψε πριν απο ένα μήνα, το "πράσινο φως" για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια, εκθέτοντας τόσο την κυβέρνηση, όσο κυρίως την αγορά; Η τελευταία έχει ήδη κλείσει συμφωνίες με βιομηχανίες - πελάτες της, χωρίς πλέον να μπορεί να τους εξυπηρετήσει.
Δεν γνώριζε ο ΔΕΣΦΑ το κλίμα που επικρατεί στην τοπική κοινωνία, ότι υπάρχουν αντιδράσεις και πως κάποιοι θα έφταναν στο σημείο να υποβάλλουν ακόμη και διαβήματα, ζητώντας να απαγορευτεί η χρήση του λιμανιού για την μεταφορά LNG μέσω βυτιοφόρων ;
Η ειρωνεία ειναι οτι, όπως αναφέρει σε επιστολή της η Motor Oil προς τον ΔΕΣΦΑ, ο τελευταίος έχει τη δυνατότητα χρήσης άλλου λιμανιού, πέραν της Ελευσίνας, για τη διέλευση βυτιοφόρων μεταφοράς LNG, αυτό του Ικονίου στο Κερατσίνι. Από εκεί είχε γίνει η πρώτη δοκιμή καλής λειτουργίας.
Και ζητά επειγόντως η Motor Oil να αρχίσουν ξανά οι μεταφορές μέσω του Ικονίου έως ότου να βρεθεί ένα modus viventi με την τοπική κοινωνία της Ελευσίνας, να αποκατασταθεί το πρόβλημα και να αρχίσουν ξανά από εκεί τα δρομολόγια.
Το πρόβλημα δεν είναι μικρό. Ρήτρες θα αρχίσουν να καταπέφτουν εφόσον δεν εκτελεστούν τα συμβόλαια στην ώρα τους, καθώς ήδη πελάτες της Motor Oil, όπως και άλλων εταιρειών, πιέζουν για άμεσες παραδόσεις.
Στην πράξη, αυτα μεταφράζονται σε οικονομική και εμπορική ζημιά για την Motor Oil, όπως αναφέρει στην επιστολή της, χωρίς να υπολογίζεται η αρνητική δημοσιότητα σχετικά με την αξιοπιστία της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας ssLNG, γεγονός που πλήττει τις εμπορικές επιχειρήσεις, όσο και το κύρος του ίδιου του ΔΕΣΦΑ.
Το γεγονός πάντως οτι φαινεται παρεμβαίνει η ΡΑΕ δημιουργεί μια νέα δυναμική στην υπόθεση, η οποία όσο θα "σέρνεται" χωρίς να βρίσκεται λύση, κάνει ακριβώς ζημιά στην φήμη της Ελλάδας, αφού η Ρεβυθουσα αποτελεί την πύλη μεταφοράς LNG προς μια σειρά προορισμών εντός και εκτός της χώρας.
Σημειωτέον ότι ΔΕΣΦΑ και Motor Oil έχουν κι άλλα ανοικτά μέτωπα. Μεγαλύτερο, ο τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) που σχεδιάζει η Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει λάβει τελική επενδυτική απόφαση (FID).