Μενού Ροή
Μετά τα “καύσιμα" έρχεται και ο "πονοκέφαλος της αύξησης των διοδίων

Επιστροφή στη σκληρή πραγματικότητα για τους οδηγούς μια και πέρα από τις “τιμές φωτιά” στα καύσιμα έχουν μπροστά τους και την “καυτή πατάτα” των διοδίων.

Συγκεκριμένα, ήδη μια “ανάσα” πριν τα 2 ευρώ βρίσκεται η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων, στα 1,993 ευρώ ανά λίτρο. Στην Αττική η μέση τιμή είναι στα 1,955 ευρώ ανά λίτρο, την ώρα που η μέση τιμή, με βάση τα στοιχεία της Δευτέρας 31 Ιουλίου, ήταν στα 1,917 ευρώ/ λίτρο για τη βενζίνη 95 οκτανίων,  2,105 ευρώ/λίτρο για τη βενζίνη 100 οκτανίων, 1,633 ευρώ/λίτρο για το ντίζελ κίνησης και  0,766 ευρώ/λίτρο για το υγραέριο.

Την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου η μέση πανελλαδική τιμή ήταν για την απλή αμόλυβδη στο 1,867 ευρώ ανά λίτρο, για την αμόλυβδη 100 οκτανίων στο 2,053 ευρώ ανά λίτρο και για το ντίζελ κίνησης στο 1,578 ευρώ ανά λίτρο.

Πάντως, ήδη, σε 31 νομούς της χώρας, με βάση το Παρατηρητήριο του Υπ. Ανάπτυξης η τιμή έχει “πετάξει” πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο, με τις Κυκλάδες να είναι “πρωταθλήτριες” με τιμή στα 2,246 ευρώ ανά λίτρο.

Τα διόδια

Την ίδια ώρα αναμένονται αποφάσεις για τα διόδια, που κανονικά αυξάνονται από αύριο Παρασκευή 1/9. Ήση, έχει σημάνει συναγερμός, ενόψει και ΔΕΘ αλλά και των αποφάσεων για την επέκταση της παραχώρησης της Αττικής Οδού, στο φόντο και της απόφασης των παραχωρησιούχων να “κρατήσουν” τις αυξήσεις του 2022 για χρόνο μετά τις εκλογές.

Υπενθυμίζεται ότι οι παραχωρησιούχοι τον Ιούλιο επανήλθαν και πάλι ζητώντας την εφαρμογή των αυξήσεων από την 1η Σεπτεμβρίου 2023, βασιζόμενοι στην κείμενη νομοθεσία, που προβλέπει τυπικές διαδικασίες αυξήσεων ή και μειώσεων, όπως έγιναν προηγούμενα χρόνια.

Συγκεκριμένα αναμένεται σήμερα, με βάση πληροφορίες, να υπάρξει σύσκεψη μεταξύ παραχωρησιούχων και υπουργείου για να "βρεθεί" η χρυσή τομή. Στόχος της κυβέρνησης, με βάση πληροφορίες, είναι να "κρατηθεί" η αύξηση, που φτάνει μέχρι και το 12% με ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου και οι όποιες αυξήσεις να μετατεθούν για το 2024.

Προκρίνεται, δε, μια λύση "πακέτο" μια και, όπως αναφέρεται αναμένονται οι αυξήσεις για το 2023, που θα βασιστούν σε μια πιο καλή πορεία, φέτος, του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Επίσης, εξετάζεται, μια πιθανή μείωση του ΦΠΑ που είναι στο 24%, ώστε να αποκλιμακωθεί και η τελική επιβάρυνση των χρηστών.

Να σημειωθεί ότι το 2022 υπήρξε πληθωριστική έκρηξη και οι παραχωρησιούχοι, στη βάση της νομοθεσίας, ζήτησαν αύξηση, αλλά μετά από αίτημα της κυβέρνησης πείστηκαν να μεταθέσουν  τις αυξήσεις σε χρόνο μετά τις εκλογές.

Τον Ιούλιο επανήλθαν και πάλι ζητώντας την εφαρμογή των αυξήσεων από την 1η Σεπτεμβρίου 2023. Το επόμενο χρονικό σημείο, πάντως, εάν υπάρξει συμφωνία,  για την εφαρμογή αυξήσεων είναι  1η Ιανουαρίου 2024.

Υπενθυμίζεται ότι διόδια προβλέπονται στους εξής άξονες: Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια- Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας