Τα «υγρά» φορτία, και δη τα πλοία που τα μεταφέρουν, έχουν αποτελέσει τον αδιαμφισβήτητο πρωταγωνιστή στις παραγγελίες πλοίων το 2024.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, τους πρώτους δύο μήνες του 2024 έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 172 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers, εκ των οποίων το 51% αφορά δεξαμενόπλοια (87) και το 28% υγραεριοφόρα (48). Είναι πραγματικά άξιο αναφοράς ότι οι παραγγελίες για LNG carriers και LPG carriers εντός του έτους έχουν ξεπεράσει εκείνες για bulk carriers, δεδομένου του πόσο μεγαλύτερος είναι ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers σε σύγκριση με εκείνον των υγραεριοφόρων.
Την ίδια ώρα, από τα συνολικά $14 δισ. που έχουν διατεθεί την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου το 2024, το 32% ($4,9 δισ.) αφορά δεξαμενόπλοια και το 59% ($8,3 δισ.) αφορά LNG και LPG carriers, βάσει των δεδομένων της VesselsValue.