Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας απολαμβάνουν υψηλό αριθμό παραγγελιών το 2024, καθώς το ενδιαφέρον για νεότευκτα υγραεριοφόρα πλοία αυξάνεται.
Όπως αναφέρουν νοτιοκορεατικά ειδησεογραφικά μέσα, επικαλούμενα δεδομένα του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, το α’ τρίμηνο του 2024 οι παραγγελίες για LPG και LNG carriers σημείωσαν άνοδο 176,3% και 50,3% αντίστοιχα σε ετήσια βάση. Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αποτελούν την πρώτη επιλογή των πλοιοκτητών διεθνώς για τις παραγγελίες υγραεριοφόρων πλοίων.
Παρότι το ανοδικό momentum στις παραγγελίες LNG και LPG carriers φέρνει χαμόγελα στη Νότια Κορέα, σε ευρύτερο πλαίσιο, οι παραγγελίες κατέγραψαν πτώση το α’ τρίμηνο του έτους. Συνολικά τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 353 πλοία, επίπεδα που συνιστούν πτώση 24,2% σε ετήσια βάση. Πάντως, η πτώση σε όρους χωρητικότητας CGTs είναι 5,9%, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα πλοία που παραγγέλθηκαν το α’ τρίμηνο του 2024 είναι αρκετά μεγαλύτερα εκείνων που είχαν παραγγελθεί το α’ τρίμηνο του 2023.
Οι παραγγελίες για containerships και bulk carriers σημείωσαν πτώση 57% και 51,6% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα δεδομένα της Clarksons, ενώ εκείνες για δεξαμενόπλοια αυξήθηκαν κατά 71,4%.
Την ίδια ώρα, παρότι τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία βρέθηκαν στην κορυφή σε όρους αξίας εξασφαλισμένων παραγγελιών, έχασαν τα πρωτεία σε όρους χωρητικότητας πλοίων: τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν το 44,7%, ενώ τα νοτιοκορεατικά το 43,4%.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά