Στο επίκεντρο των προσπαθειών της Ινδίας να επιταχύνει την πράσινη μετάβαση των ινδικών λιμένων βρίσκεται η απανθρακοποίηση των ρυμουλκών που δραστηριοποιούνται στα μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα των Economic Times, που επικαλείται ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Λιμένων της Ινδίας, την προηγούμενη εβδομάδα παρουσιάστηκαν οι νεότερες κατευθυντήριες γραμμές του Προγράμματος Πράσινης Μετάβασης των Ρυμουλκών (GTTP), το οποίο προβλέπει τη μετάβαση όλων των ρυμουλκών, που λειτουργούν σε μεγάλα ινδικά λιμάνια, σε εναλλακτικά καύσιμα χαμηλότερων εκπομπών έως το 2040.
Ειδικότερα, η πρωτοβουλία GTTP αναμένεται σταδιακά να καταργήσει τα ρυμουλκά που καταναλώνουν συμβατικά καύσιμα, μειώνοντας έτσι κατά 30% τις εκπομπές άνθρακα ανά τόνο φορτίου έως το 2030 και κατά 70% έως το 2047, στο πλαίσιο απανθρακοποίησης των ινδικών λιμένων.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης του GTTP, που θα ξεκινήσει τον προσεχή Οκτώβριο και θα διαρκέσει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2027, τέσσερα μεγάλα λιμάνια της Ινδίας (Jawaharlal Nehru, Deendayal, Paradip, V.O. Chidambaranar) θα πρέπει να προμηθευτούν ή να ναυλώσουν τουλάχιστον δύο «πράσινα» ρυμουλκά το καθένα.
Τέλος, σύμφωνα με το υπουργείο, τα νεότευκτα ρυμουλκά θα κατασκευαστούν σε ναυπηγεία της Ινδίας, στο πλαίσιο ενίσχυσης της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας, ενώ το κόστος της πρώτης φάσης του GTTP ανέρχεται στα $119 εκατ.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά