Ακόμα και εάν οι γερμανικές εγκαταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου είναι γεμάτες κατά 75% και η Ρωσία εξακολουθεί να προμηθεύει έστω και μειωμένα με αέριο τη Γερμανία, οι προμήθειες για το χειμώνα ίσως δεν είναι επαρκείς. Πολλοί κλάδοι της βιομηχανίας, όπως η χημική βιομηχανία και η μεταλλουργία, όπου απαιτείται μεγάλη κατανάλωση ενέργειας δεν είναι καθόλου βέβαιο πώς θα μπορέσουν να λειτουργήσουν. Και βέβαια δεν είναι οι μόνες. Οι κατασκευαστές και μεταποιητές γυαλιού, πέτρας, χώματος, κεραμικών έχουν παρόμοια προβλήματα όπως για παράδειγμα η γερμανική εταιρεία Steinzeug που κατασκευάζει πλακάκια.
«Θα ήταν ψέματα αν σας έλεγα ότι τα πάντα είναι υπό έλεγχο. Δεν είναι έτσι» λέει ο Ντίντερ Σέφερ, μέλος στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας Steinzeug. Πρόκειται για τον μεγαλύτερου κατασκευαστή πλακιδίων στη Γερμανία εδώ και 37 χρόνια. Το πρόβλημά της εταιρείας είναι ότι χρειάζεται μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Αυτό δεν ήταν πρόβλημα για μεγάλο χρονικό διάστημα επειδή το ρωσικό αέριο ήταν φθηνό. Σήμερα η απότομη αύξηση του ενεργειακού κόστους δημιουργεί προβλήματα στην εταιρεία.
«Η τελευταία χρονιά που τα πράγματα ήταν κανονικά ήταν το 2020. Τότε πληρώσαμε γύρω στα 13 εκατομμύρια ευρώ και για τα τέσσερα εργοστάσια, φέτος πληρώσαμε 31 εκατομμύρια ευρώ. Είναι πολλά λεφτά, τονίζει».
Στα αρνητικά και ο πληθωρισμός
Το υγροποιημένο αέριο ή το βιομεθάνιο δεν αποτελούν εναλλακτική για την εταιρεία γιατί οι καυστήρες θα πρέπει να αλλάξουν. Σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές φαίνεται πως προς το παρόν τα αποθέματα είναι επαρκή για τον ερχόμενο χειμώνα. Τι γίνεται όμως αν δεν υπάρχει πλέον αρκετό φυσικό αέριο για όλες τις γερμανικές εταιρείες το χειμώνα; Όπως λέει ο Ντίντερ Σέφερ σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες, η εταιρεία δεν θεωρείται συστημικά σημαντική και για το λόγο αυτό θα τους μείωναν τις ποσότητες φυσικού αερίου.
Οι συναλλαγές με τους πελάτες, συμπληρώνει έχουν γίνει επίσης δύσκολες για την εταιρεία, η οποία έχει μια ιστορία 150 χρόνων και πρωτοπορεί τις τελευταίες δεκαετίες. Ο υψηλός πληθωρισμός και τα προβλήματα στην οικονομία οδηγούν πολλούς Γερμανούς να έχουν λιγότερα χρήματα.
«Πιστεύω ότι οι ανακαινίσεις αλλά και οι νέες κατασκευές θα υποχωρήσουν τα επόμενα χρόνια. Το πρόβλημα με εμάς είναι ότι πουλάμε προϊόντα που έχουν άμεσα να κάνουν με την οικονομική δυνατότητα των πελατών. Αν δεν τους αρέσουν τα πλακάκια που έχουν σπίτι τους, δεν πειράζει μπορούν να συνεχίσουν να ζουν με αυτά. Και αυτή είναι μια μεγάλη διαφορά από άλλες εταιρείες», τονίζει.
Πηγή: DW.com