Μενού Ροή
arctic
Το ενεργειακό παιχνίδι με το LNG - Οι δυσκολίες της Ρωσίας στην εγκατάσταση Arctic LNG 2, ο ρόλος της Κίνας και η έλλειψη δεξαμενοπλοίων

Μπλόκο στα σχέδια της Ρωσίας για αύξηση του μεριδίου της στο παγκόσμιο εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από το 8% στο 20%, βάζουν οι  κυρώσεις των ΗΠΑ, οι οποίες στην πράξη αποδεικνύονται πολύ πιο αποτελεσματικές από ότι στο πετρέλαιο. 

Όπως αναφέρει το Reuters, την στιγμή που η Μόσχα έχει εκτρέψει με επιτυχία τις εξαγωγές πετρελαίου, που κάποτε προορίζονταν για τη Δυτική Ευρώπη, στην Κίνα και την Ινδία, ο αντίκτυπος των περιορισμών στο LNG είναι πιο σοβαρός λόγω του σχετικά μικρού αριθμού δεξαμενόπλοιων που μπορούν να μεταφέρουν LNG και της ελλιπούς πρόσβασης της Ρωσίας στην τεχνολογία και τη χρηματοδότηση.

Οι προσπάθειες της Ρωσίας να ανακατευθύνει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Κίνα, τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή ενέργειας στον κόσμο μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες, είχαν μέχρι στιγμής περιορισμένη επιτυχία καθώς οι παρατεταμένες συνομιλίες για περισσότερες από διπλάσιες τρέχουσες πωλήσεις στη χώρα μέσω του προτεινόμενου αγωγού Power of Siberia 2 δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. παραδώσει ένα σταθερό συμβόλαιο.

Το Arctic LNG 2

Την ίδια στιγμή, η εγκατάσταση Arctic LNG 2, η οποία ελέγχεται από τη Novatek NVTK.MM , τον μεγαλύτερο παραγωγό LNG της Ρωσίας, αντιμετωπίζει καθυστέρηση, δήλωσαν τρεις πηγές του κλάδου υπό τον όρο της ανωνυμίας λόγω της ευαισθησίας του ζητήματος.

Πρόσθεσαν ότι οι εμπορικές προμήθειες LNG από το έργο αναμένονται όχι νωρίτερα από το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ή αργότερα, ενώ η Novatek είπε ότι θα αποπλεύσει το πρώτο τρίμηνο.

Με τρία τρένα, η χωρητικότητα του Arctic LNG 2 προβλέπεται να είναι 19,8 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι ετησίως και 1,6 εκατομμύρια τόνοι ετησίως σταθερού συμπυκνώματος αερίου.

Αυτό το καθιστά κεντρικό στα σχέδια της Ρωσίας να ενισχύσει τα ενεργειακά έσοδα, αφού οι εξαγωγές φυσικού αερίου του αγωγού GAZP.MM της κρατικής Gazprom στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά το ήμισυ πέρυσι σε λίγο πάνω από 100 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm).

Το Κρεμλίνο βασίζεται στις πωλήσεις ενέργειας, οι οποίες αντιπροσώπευαν το 57% των συνολικών εξαγωγικών εσόδων της Ρωσίας και το 27% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος το τελευταίο έτος.

Έργο ανωτέρας βίας

Οι αμερικανικές κυρώσεις, για τις οποίες η Ρωσία είπε ότι αντικατοπτρίζουν την επιθυμία της Ουάσιγκτον να εξαλείψει τους ανταγωνιστές του LNG, έχουν ήδη οδηγήσει στη κήρυξη ανωτέρας βίας από τη Novatek στις προμήθειες από το έργο, ανέφεραν στο Reuters πηγές της βιομηχανίας την περασμένη εβδομάδα.

Φοβούμενοι τις αντιδράσεις από τις κυρώσεις, ξένοι μέτοχοι ανέστειλαν τη συμμετοχή στο έργο, αποποιούμενοι τις ευθύνες τους για τη χρηματοδότηση και για τις εξαγορές συμβάσεων για το εργοστάσιο, ανέφερε τη Δευτέρα η εφημερίδα Kommersant.

Ο Jason Feer της εταιρείας ναυτιλίας και διαμεσολάβησης LNG Poten & Partners είπε ότι η δήλωση ότι η Ρωσία δεν μπορούσε να εκπληρώσει τις συμβατικές υποχρεώσεις ήταν "ένα τηλεφώνημα αφύπνισης" για μελλοντικά ρωσικά έργα LNG.

«Το τρένο 1 ήταν μακράν το πιο προηγμένο από τα έργα, επομένως η ανωτέρα βία είναι σημάδι ότι θα είναι πολύ δύσκολο να προχωρήσουμε με οποιοδήποτε άλλο έργο προς το παρόν», είπε. «Η Ρωσία πιθανότατα χρειάζεται επίσης ξένο εξοπλισμό και άλλη υποστήριξη για να ολοκληρώσει άλλα έργα και οι κυρώσεις το καθιστούν δύσκολο επίσης».

Το Arctic LNG 2 βρίσκεται στη χερσόνησο Gydan, η οποία εκτείνεται στη Θάλασσα Kara, βόρεια της Σιβηρίας.

Η Novatek, η οποία δημιουργήθηκε ως εναλλακτική λύση έναντι της Gazprom, έχει μερίδιο 60% στο έργο. Οι κρατικές εταιρείες πετρελαίου της Κίνας CNOOC Ltd 0883.HK και China National Petroleum Corp (CNPC) έχουν η καθεμία μερίδιο 10%, όπως και η γαλλική TotalEnergies και μια κοινοπραξία των ιαπωνικών Mitsui and Co 8031.T και JOGMEC.

Τα ζητήματά του περιλαμβάνουν την τεχνική πρόκληση της μετατροπής του αερίου σε υγρό ψύχοντάς το στους μείον 162 βαθμούς Κελσίου (μείον -259,6 Φαρενάιτ).

Ο ρόλος της Κίνας

Ο Sunny Xu, ιδρυτής του μικρού και μεσαίου παρόχου λύσεων LNG με έδρα τη Σιγκαπούρη, C-LNG, είπε ότι η Κίνα έχει την ικανότητα να κατασκευάζει μονάδες υγροποίησης, αλλά δεν έχει εμπειρία στο σχεδιασμό και την κατασκευή, καθώς απαιτείται προηγμένος κρίσιμος εξοπλισμός - όπως και η Ρωσία, λένε οι αναλυτές .

"Οι κινεζικές εταιρείες μπορεί να έχουν τις δικές τους λύσεις, αλλά πόσο αποτελεσματική θα είναι; Αυτό είναι ένα ερωτηματικό", είπε ο Xu.

Ορισμένες από τις δυτικές εταιρείες, οι οποίες διαθέτουν τεχνική τεχνογνωσία, εγκατέλειψαν τη Ρωσία λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία.

Ο γαλλικός όμιλος μηχανικών Gaztransport & Technigaz (GTT) GTT.PA ανέστειλε τον Ιανουάριο τη σύμβασή του με τη ρωσική ναυπηγική εταιρεία Zvezda για 15 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που σπάζουν πάγο.

Ο Feer είπε ότι θα ήταν δύσκολο να αντικατασταθεί η GTT σε έργα LNG.

"Υπάρχουν μερικές άλλες εταιρείες που προσφέρουν συστήματα περιορισμού, αλλά η GTT είναι η κορυφαία εταιρεία και δεν ξέρω αν τα άλλα συστήματα έχουν γίνει αποδεκτά από μεγάλους ναυλωτές και ιδιοκτήτες", είπε.

Είπε ότι ήταν δύσπιστος ότι το πρώτο τρένο του έργου θα μπορούσε να φτάσει τη χωρητικότητά του των 6,6 εκατομμυρίων τόνων για να φτάσει τη χωρητικότητα φέτος, όπως έχει πει η Novatek.

Τα δεξαμενόπλοια

Το έργο έχει επίσης την πρόκληση της εξασφάλισης αερομεταφορέων φυσικού αερίου .

Η Novatek είπε ότι 15 δεξαμενόπλοια κατηγορίας πάγου Arc7, ικανά να κόψουν πάγο πάχους 2 μέτρων, θα κατασκευαστούν στο ρωσικό ναυπηγείο Zvezda για το Arctic LNG 2.

Έξι ακόμη δεξαμενόπλοια Arc7 επρόκειτο να κατασκευαστούν από την Hanwha Ocean, πρώην Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, συμπεριλαμβανομένων τριών που παραγγέλθηκαν από την ιαπωνική Mitsui OSK Lines και τρία από τον κορυφαίο όμιλο δεξαμενόπλοιων της Ρωσίας Sovcomflot FLOT.MM.

Ωστόσο, τρία δεξαμενόπλοια που παραγγέλθηκαν από τη Sovcomflot ακυρώθηκαν λόγω κυρώσεων κατά της Ρωσίας, δήλωσε η Hanwha σε ρυθμιστικές καταθέσεις.

Ο Ronald Smith από τη μεσιτεία BCS Global Markets με έδρα τη Μόσχα, είπε ότι είναι πιθανό το κοντινό και ήδη λειτουργικό έργο Yamal LNG να μοιράζεται ορισμένα δεξαμενόπλοια με το Arctic LNG 2.

«Με τον καιρό, αναμένω από τη Novatek να αποκτήσει τον πλήρη, απαραίτητο στόλο των δεξαμενόπλοιων Arc7», είπε. «Αυτό μπορεί να πάρει αρκετά επιπλέον χρόνια πέρα από αυτό που οραματιζόταν το αρχικό χρονοδιάγραμμα του Arctic LNG 2, ωστόσο».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας