Μενού Ροή
ΗΣΑΠ
Έρχεται διαγωνισμός για ηλεκτρική ενέργεια από τη ΣΤΑΣΥ: Τι προβλέπει το σχέδιο για εξοικονόμηση και πότε θα «βγει» στον αέρα

Στην τελική ευθεία μπαίνει από τη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) το εγχείρημα της μετατροπής κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική από την επιβράδυνση των συρμών. Ο σχετικός διαγωνισμός δεν αποκλείεται να βγει στον αέρα ακόμα και έως το τέλος της χρονιάς.

Η δράση, η οποία θα εξοικονομήσει ενέργεια σε ποσοστό 12% έως 14% θα ξεκινήσει από τη Γραμμή 1, δηλαδή τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, όπως επεσήμανε μιλώντας στο πρώτο συνέδριο του Υπερταμείου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Θανάσης Κοτταράς. Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχει ξεκινήσει η αναβάθμιση δύο υποσταθμών στη Γραμμή 1, ενώ η δράση θα συνεχιστεί και στις άλλες δύο γραμμές.

Σε επίπεδο έργων βιωσιμότητας η ΣΤΑΣΥ στοχεύει στην κατασκευή φωτοβολταϊκών στο αμαξοστάσιο του τραμ στο Ελληνικό, ενώ γίνονται μελέτες προκειμένου το μέτρο να επεκταθεί και στο υπόλοιπο δίκτυο. Ταυτόχρονα αντικαθίστανται με LED τα φωτιστικά μέσα στη Γραμμή 1. Η αλλαγή έχει ήδη γίνει σε πέντε σταθμούς, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2024 αναμένεται να έχει καλυφθεί το σύνολο της γραμμής.

Μεγάλο στοίχημα, πάντως, για την εταιρία παραμένει η εξυπηρέτηση των δρομολογίων χωρίς αύξηση των χρονοαποστάσεων, κάτι το οποίο αποτελεί μία εξαιρετικά δύσκολη εξίσωση δεδομένου ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης υπολογίζεται ήδη στο 20% με τα μέσα σταθερής τροχιάς να μετακινούν κατά μέσο όρο περί τους 700.000 επιβάτες καθημερινά.

Οριστική λύση σε αυτό θα δώσουν οι 14 νέοι συρμοί που θα αποκτηθούν, 7 διρρευματικοί που θα μπορούν να κινούνται και στο υπέργειο τμήμα έως το Αεροδρόμιο και 7 κανονικοί. Ωστόσο, το σχέδιο αυτό δεν έχει αρχίσει να υλοποιείται με αποτέλεσμα η εταιρία να δοκιμάζει άλλες λύσεις, όπως η μείωση των δρομολογίων στους τερματικούς σταθμούς και η ενίσχυσή τους στο τμήμα Εθνική Άμυνα – Αιγάλεω που εφαρμόστηκε για δύο μέρες προκειμένου να αξιολογηθεί.

Την ίδια στιγμή, δεδομένης της έλλειψης συρμών και της ανόδου του τουρισμού, η ΣΤΑΣΥ δεν έχει πλέον την ευχέρεια να κρατά παροπλισμένους συρμούς τις θερμές περιόδους του χρόνου. Για το λόγο αυτό και εξαιτίας του μεγάλου κύματος παραπόνων από επιβάτες, βρίσκεται σε αναζήτηση τεχνικής λύσης για 28 συρμούς που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το 2000 και κοντεύουν να κλείσουν 25ετία, ενώ δε διαθέτουν κλιματισμό. Όπως σημείωσε ο κ. Κοτταράς, εντός του Ιανουαρίου του 2025 θα υπάρχει πρόταση για τον τρόπο, με τον οποίο θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, καθώς ορισμένοι από αυτούς τους συρμούς χρησιμοποιούνται πλέον στη Γραμμή 1, αλλά πρέπει να παραμένουν στα αμαξοστάσια τις πολύ ζεστές περιόδους.

Τι θα γίνει με το σήμα του κινητού;

Περισσότερη υπομονή θα πρέπει να κάνουν οι επιβάτες προκειμένου να μη ...χάνουν το σήμα του κινητού τους στο μετρό. Η διοίκηση της εταιρίας επισημαίνει ότι το έργο του 5G θα προχωρήσει το 2024 σε σταθμούς και σήραγγες καθώς το πιλοτικό πρόγραμμα στη Γραμμή 2 και στο τμήμα Άγιος Δημήτριος – Ελληνικό προχωρά: «Είναι πιθανό στον Άλιμο να λειτουργήσει μετά τις γιορτές, ενώ ο πρώτο τετράμηνο του 2024 θα ολοκληρωθεί το πιλοτικό πρόγραμμα σε αυτό το τμήμα και στη συνέχεια θα προχωρήσει και στο υπόλοιπο δίκτυο», ανέφερε ο κ. Κοτταράς.

Στο μεταξύ ο ΟΑΣΑ αναμένεται να θέσει σε εφαρμογή εντός του 2024 το electric bus rapid transport system, ένα ερευνητικό πρόγραμμα στο πλαίσιο του οποίου θα δρομολογηθούν δύο λεωφορεία που θα κινούνται από τον σταθμό Φιξ έως το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και θα φορτίζονται από τις γραμμές του τρόλεϊ, όπως επεσήμανε στο ίδιο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Σπηλιόπουλος. Το πρόγραμμα αναμένεται να «τρέξει» από τον Οκτώβριο του 2024 έως το καλοκαίρι του 2025.

Πηγή: Έθνος

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας