Μενού Ροή
Οι φορτώσεις ρωσικού αργού τύπου ESPO αυξήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ

Οι φορτώσεις αργού πετρελαίου ρωσικής ποιότητας ESPO από το λιμάνι Kozmino αυξήθηκαν σε 41 πλοία τον Δεκέμβριο, από 36 τον Νοέμβριο, σημειώνοντας πιθανότατα ιστορικό υψηλό για τις μηνιαίες φορτώσεις αυτού του τύπου πετρελαίου, σύμφωνα με δεδομένα της S&P Global Commodities at Sea που δημοσιεύθηκαν στις 2 Ιανουαρίου.

Προηγουμένως, το τελευταίο υψηλό για τις μηνιαίες αποστολές του ESPO blend από το Kozmino ήταν τον Οκτώβριο, όταν είχαν αποσταλεί 40 φορτία, σύμφωνα με τα ίδια δεδομένα.

Από τα 41 φορτία, το καθένα από 100.000 τόνους, τα 40 είτε έχουν εκφορτωθεί είτε πρόκειται να εκφορτωθούν στην Κίνα, ενώ το ένα υπόλοιπο φορτίο εκφορτώθηκε στο λιμάνι Sikka της Ινδίας, όπου λειτουργεί το διυλιστήριο Jamnagar της Reliance, με δυναμικότητα 1,36 εκατομμυρίων βαρελιών/ημέρα.

Μεταξύ των αφίξεων του Δεκεμβρίου στην Κίνα, περίπου 16 φορτία ESPO, συνολικού βάρους 1,6 εκατομμυρίων τόνων, εκφορτώθηκαν σε ανεξάρτητα διυλιστήρια της επαρχίας Σαντόνγκ στα ανατολικά της χώρας, σύμφωνα με δεδομένα της S&P Global Commodity Insights. Αυτό ήταν έξι φορτία λιγότερα από τα 22 που εκφορτώθηκαν για τα ίδια διυλιστήρια τον Νοέμβριο.

Το νέο διυλιστήριο Yulong Petrochemical, με δυναμικότητα 400.000 βαρέλια/ημέρα, παρέλαβε δύο φορτία ESPO τον Δεκέμβριο, λιγότερα από τα τρία του Νοεμβρίου και τα επτά του Οκτωβρίου.

Τα υπόλοιπα 14 φορτία κατευθύνθηκαν κυρίως σε μικρότερα ανεξάρτητα διυλιστήρια με έδρα το Dongying, που αποτελούν τακτικούς αγοραστές αυτού του τύπου πετρελαίου.

Στα τέλη Οκτωβρίου, οι διαφορές τιμών για το ESPO blend του Δεκεμβρίου έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο της χρονιάς, με premium περίπου 1 δολάριο/βαρέλι σε σχέση με τα συμβόλαια Brent Φεβρουαρίου ICE, DES Shandong, για φορτία που παραδόθηκαν στην Κίνα. Αυτό οφείλεται στις ανησυχίες για πιθανές διακοπές εφοδιασμού στη Μέση Ανατολή και στον αυξανόμενο ανταγωνισμό από μεγάλες κινεζικές εταιρείες.

Πιο πρόσφατα, οι διαφορές τιμών για φορτία ESPO του Φεβρουαρίου αυξήθηκαν περαιτέρω, με αποστολές προς την Κίνα να επιτυγχάνουν premium λίγο πάνω από 2 δολάρια/βαρέλι σε σχέση με τα Brent Απριλίου ICE, DES Shandong.

Αυτό το επίπεδο δεν είχε παρατηρηθεί από τον Νοέμβριο του 2022, όταν τα φορτία που έφτασαν τον Δεκέμβριο του 2022 είχαν πωληθεί με premium πάνω από 2 δολάρια/βαρέλι σε σχέση με τα Brent ICE, DES Shandong.

Οι έμποροι αποδίδουν την άνοδο στις τιμές στη μειωμένη προσφορά και στις αυξανόμενες τιμές του ιρανικού πετρελαίου, καθώς και στις αυστηρότερες κυρώσεις για τις πωλήσεις ρωσικού πετρελαίου, που επηρεάζουν τις τιμές του ESPO blend για τη φόρτωση του Φεβρουαρίου.

Οι υψηλότερες τιμές παρατηρούνται παρά τη μηνιαία μείωση στην επεξεργασία αργού πετρελαίου στα κινεζικά διυλιστήρια τον Δεκέμβριο λόγω χαμηλών περιθωρίων διύλισης, παρότι η προγραμματισμένη συντήρηση ήταν λιγότερη.

Τον Δεκέμβριο, 50 κρατικά διυλιστήρια της Κίνας και τέσσερα μεγάλα ιδιωτικά διυλιστήρια στόχευαν να επεξεργαστούν 10,42 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα αργού, μειωμένα από τα 10,54 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα του Νοεμβρίου αλλά αυξημένα από τα 10,19 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα του Δεκεμβρίου 2023, σύμφωνα με τα δεδομένα του Commodity Insights.

Το αργό ESPO blend της ρωσικής Άπω Ανατολής αναμένεται να παραμείνει η κορυφαία επιλογή πρώτης ύλης για τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας το 2025, με τη νέα κυβέρνηση Τραμπ στις ΗΠΑ να μην αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τη ροή αυτού του τύπου πετρελαίου μεταξύ των δύο χωρών.

Έμποροι και αναλυτές που μίλησαν στο Commodity Insights τον Δεκέμβριο δήλωσαν ότι οι ροές του ESPO blend προς την Κίνα αναμένεται να συνεχιστούν ή ακόμα και να αυξηθούν το 2025, καθώς οι υπάρχουσες μακροχρόνιες συμφωνίες αγωγών μεταξύ Ρωσίας και Κίνας, μαζί με τις ευνοϊκές τιμές του ESPO σε σύγκριση με άλλα αργά ίδιας ποιότητας από τη Μέση Ανατολή, κρατούν τους Κινέζους ανεξάρτητους διυλιστές προσανατολισμένους στη συγκεκριμένη ποιότητα πετρελαίου ως κύρια επιλογή πρώτης ύλης.
 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας