Μενού Ροή
Σε χαμηλό 36 ετών οι παραδόσεις πετρελαιοφόρων

Στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 36 ετών υποχώρησαν οι παραδόσεις πετρελαιοφόρων πλοίων το 2024, καθώς μόλις 17 τέτοια πλοία, χωρητικότητας 2,5 εκατ. dwt, προστέθηκαν στον παγκόσμιο στόλο.

Συγκριτικά με το 2023, οι παραδόσεις πετρελαιοφόρων μειώθηκαν κατά 74%, σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO. Αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι προς διάλυση πουλήθηκαν 1,7 εκατ. dwt, o στόλος των πετρελαιοφόρων πέρυσι αυξήθηκε κατά μόλις 0,2%, ο μικρότερος ρυθμός ανάπτυξης εδώ και 23 χρόνια. Αναλυτικότερα, η χωρητικότητα των Suezmaxes και των Aframaxes αυξήθηκε κατά 1,1% και 0,5% αντίστοιχα, ενώ των VLCCs μειώθηκε κατά 0,2%, καθώς διαλύθηκαν δύο πλοία και δεν παραδόθηκε κανένα.

Σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα ανακύκλωσης τα τελευταία δύο χρόνια, η ελάχιστη προσθήκη νέας χωρητικότητας οδήγησε τη μέση ηλικία των πετρελαιοφόρων στα 12,8 έτη, την υψηλότερη των τελευταίων 26 ετών. Κατά συνέπεια, το 19% των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου είναι πλέον 20 ετών ή μεγαλύτερα και συνεισφέρουν το 18% της χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου, γεγονός που τα καθιστά πρωταρχικούς υποψήφιους για ανακύκλωση τα επόμενα χρόνια.

Αναφορικά με τις παραγγελίες, μετά τη ραθυμία του 2022, οι παραγγελίες νεότευκτων ανέκαμψαν το 2023 και το 2024 και ως εκ τούτου το orderbook αυξήθηκε στο 10,4% του στόλου στις αρχές του 2025, από το 2,8% στις αρχές του 2023. Σύμφωνα με την BIMCO, η κατά μέσο όρο ετήσια αύξηση του στόλου τα επόμενα τέσσερα χρόνια θα αγγίξει το 2,5%. Καθώς η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου επιβραδύνεται, η αύξηση του στόλου θα πρέπει να είναι σε θέση να συμβαδίζει με την αύξηση της ζήτησης, ακόμα και αν επιταχυνθεί η ανακύκλωση των παλαιότερων πλοίων.

Πηγή: Ναυτικά Χρονικά 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας