Τη συνέχιση της μείωσης των φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα κίνησης και θέρμανσης στο 100%, θα επιδιώξει να περάσει από τη Βουλή αύριο Πέμπτη ο ΔΗΣΥ, με προφορική τροπολογία επί του νομοσχέδιου το οποίο θα κατατεθεί από το Υπουργείο Οικονομικών υπό τη μορφή του κατεπείγοντος στην Ολομέλεια της Βουλής.
Ο ΔΗΣΥ, από τη θέση της αντιπολίτευσης πλέον, θα επιδιώξει οι φόροι κατανάλωσης στη βενζίνη να παραμείνουν μειωμένοι κατά 8.32 σεντ το λίτρο και στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 6.32 σεντ το λίτρο. Ουσιαστικά θα επιχειρήσει τη συνέχιση του μέτρου που εφάρμοζε από τον Μάρτιο του 2022 η Κυβέρνηση Αναστασιάδη.
Ως γνωστό, στις 12 Απριλίου, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε παράταση για άλλους δύο μήνες του εν λόγω μέτρου, ωστόσο η μείωση θα είναι κουτσουρεμένη και θα περιορίζεται στο 50%. Δηλαδή, θα αντιστοιχεί στα 4.16 σεντ το λίτρο στη βενζίνη και στα 3.19 σεντ το λίτρο στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Το νομοσχέδιο ζητείται από την Κυβέρνηση να ψηφιστεί άρον-άρον αύριο, για να αποφευχθεί το μπάχαλο που σημειώθηκε την προηγούμενη φορά, με την καθυστέρηση της έγκρισης και το ανεβοκατέβασμα των τιμών των καυσίμων στα πρατήρια πετρελαιοειδών.
Με την τελευταία κυβερνητική απόφαση, το διαφοροποιημένο μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από τις 5 Μάϊου μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2023 και θα επιφέρει αύξηση στον φόρο κατανάλωσης κατά περίπου 4,2 σεντ το λίτρο. Το δημοσιονομικό κόστος από την απώλεια εσόδων από φόρο κατανάλωσης και ΦΠΑ από την εφαρμογή της δίμηνης παράτασης θα είναι ύψους €5.96 εκατ. Η Κυβέρνηση, δικαιολογώντας την απόφαση της για το κούρεμα της μείωσης, υποστήριξε πως παρατηρείται σταθεροποίηση διεθνώς στην τιμή της βενζίνης και μικρή πτώση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης.
Πηγή: Φιλελεύθερος