Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντικαθιστά με επιτυχία τα ρωσικά φορτία ντίζελ. Η επιτυχία αυτή θα αποτελέσει ανακούφιση για τις κυβερνήσεις όλης της ηπείρου, διότι η Ρωσία αποτελούσε προηγουμένως συχνά πάνω από το ήμισυ των αποστολών που παραδίδονταν στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπως σημειώνει το Bloomberg.
Η αποτυχία εξεύρεσης εναλλακτικών λύσεων θα απειλούσε τη διαθεσιμότητα ενός καυσίμου που χρησιμοποιείται από τη βιομηχανία μέχρι τις εμπορευματικές μεταφορές και τις οδικές μεταφορές.
Αντί αυτού, οι παραδόσεις από άλλα κράτη έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Οι συνολικές αφίξεις ντίζελ και πετρέλαιο κίνησης, αναμένεται να εκτοξευθούν σε υψηλό τεσσάρων μηνών, περίπου 1,25 εκατ. βαρέλια ημερησίως τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg από την εταιρεία ναυτιλιακών αναλύσεων Vortexa Ltd.
Εξαιρώντας μια περίοδο λίγο πριν από την έναρξη της απαγόρευσης των εισαγωγών -όταν οι χώρες προμηθεύονταν αποθέματα σε ετοιμότητα για την απαγόρευση- οι ροές του Μαΐου είναι σύμφωνες με τον μέσο όρο των αποστολών σε όλο το 2022 και αυξημένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι παραδόσεις από τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ σημειώνουν άνθηση. Οι ροές από τη Σαουδική Αραβία αναμένεται να φθάσουν σε νέο υψηλό επίπεδο, περίπου 324.000 βαρέλια ημερησίως, ενώ τα φορτία από τις ΗΠΑ θα είναι τα υψηλότερα από τον Αύγουστο του 2020.
Οι αποστολές από την Ασία αναμένεται να μειωθούν αυτόν τον μήνα λόγω των χαμηλότερων ροών από την Κίνα και τη Σιγκαπούρη, αν και τα φορτία τύπου ντίζελ από την Ινδία αναμένεται να αυξηθούν.