Μενού Ροή
Τέλη Κυκλοφορίας: τα πράσινα πρόσημα, οι «παγωμένες» αλλαγές και τα «κλιματικά ασφάλιστρα»
Χωρίς πλάνο για μονοσήμαντη στήριξη της ηλεκτροκίνησης όπως εξεταζόταν εντός των ημερών αναρτώνται τα τέλη κυκλοφορίας για το 2025. Το ΥΠΕΘΟ θέλοντας να δώσει σήμα για έγκαιρη πληρωμή χωρίς παρατάσεις αποφάσισε, προς ώρας, να μην προχωρήσει σε αλλαγές και να εκδώσει τα σχετικά «μπιλιετάκια» με βάση το υφιστάμενο σύστημα. 
 
Δηλαδή, παραμένει ως βασικό κριτήριο ο κυβισμός για το ύψος των τελών και όσα  αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2010 , θα πληρώνουν με βάση τον κυβισμό τους.
 
Το πράσινο «αποτύπωμα» αφορά μόνο όσα  κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010. Αυτά πληρώνουν με βάση τις εκπομπές CO2 που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ τα πιο «καθαρά» από αυτά απαλλάσσονται πλήρως - κάτω από 90 ή 122 g/km, αναλόγως της χρονολογίας.

Υπενθυμίζεται ότι με στόχο  μια «πράσινη» διαδικασία με προώθηση του εξηλεκτρισμού  είχε συσταθεί μια επιτροπή που   πρότεινε  να καταργηθεί η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των «καθαρών» αυτοκινήτων,όπως τα υβριδικά και άλλα χαμηλών ρύπων και να διατηρηθούν οι απαλλαγές μόνο στα ηλεκτρικά.

Ωστόσο όπως φαίνεται, η συγκυρία ακρίβειας,αλλά και  το φρένο που έχει μπει στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφερε δεύτερες σκέψεις. 

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 43,9% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αναφέρουν πως μόλις 92.627 μονάδες πωλήθηκαν τον Αύγουστο του 2024, την ώρα που τον Αύγουστο του 2023 είχαν παραδοθεί 165.204 μονάδες. Η πτώση αυτή προκάλεσε σημαντική μείωση στο μερίδιο της αγοράς των ηλεκτρικών, που με τη σειρά του από το 21% βρέθηκε στο 14,4%.

Επίσης , τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ανήλθαν συνολικά σε 643.637, σημειώνοντας πτώση 18,3% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2023. Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 17,1% (213.057 μονάδες), οι πωλήσεις diesel μειώθηκαν κατά 26,4% (72.177 μονάδες), ενώ τα plug-in υβριδικά υπέστησαν πτώση 22,3% (45.590 μονάδες). Στον αντίποδα τα υβριδικά, λόγω και του προβληματισμού για τα ηλεκτρικά σε σχέση με υποδομές , αυτονομία κτλ, έχουν πλέον κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού, σημείωσαν αύξηση πωλήσεων κατά 6,6%, παραδίδοντας 201.552 μονάδες.

Υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων για φυσικές καταστροφές 

Να σημειωθεί ότι   από τον Ιανουάριο του 2025 θα είναι  υποχρεωτική η  ασφάλιση των οχημάτων για φυσικές καταστροφές. Σύμφωνα με το νέο μέτρο όλα τα οχήματα θα πρέπει να έχουν ασφαλιστεί για σεισμό, πυρκαγιά και για πλημμύρα κάτι το οποίο μέχρι σήμερα δεν ήταν υποχρεωτικό. Το μέτρο θα ισχύει τόσο για τα ιδιωτικά επιβατικά αυτοκίνητα όσο και για τα επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά, ταξί και λεωφορεία. Οι τιμές θα κυμαίνονται ανάλογα με την αξία του οχήματος, την γεωγραφική περιφέρεια και τον βαθμό επικινδυνότητας της περιοχής. Με την υποχρεωτική ασφάλιση θα αποζημιώνονται άμεσα οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν υποστεί ζημιές από τέτοιου είδους καιρικά φαινόμενα τα οποία λόγω της κλιματικής αλλαγής αναμένεται να ενταθούν ωστόσο αυτό δεν αντισταθμίζει τις νέες επιβαρύνσεις που θα γίνουν ορατές στην τσέπη. 

Διασταυρώσεις 

Σε εξέλιξη βέβαια είναι αυτή την περίοδο από  Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης  σαρωτικές  διασταυρώσεις για τον εντοπισμό οχημάτων που είναι ανασφάλιστα ή δεν έχουν καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας.

Οι παραβάτες θα κληθούν να πληρώσουν:

  • Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο. Πρόστιμο 1.000 ευρώ προβλέπεται για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε τύπου και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
  • Αν διαπιστώνεται και οφειλή τελών κυκλοφορίας θα καλούνται να καταβάλλουν το διπλάσιο της αξίας του τέλους, συν τα ετήσια τέλη.
  • Ποσό 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ).
  • Τα πρόστιμα διπλασιάζονται σε περίπτωση υποτροπής, ενώ παράλληλα αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.
Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας