Μενού Ροή
Με ΔΕΟΣ η μάχη κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων

Οι Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών θα στοχεύσουν στην διαχείριση της “μεγάλης φοροδιαφυγής” άρα και του λαθρεμπορίου  μια και πλέον, η λεγόμενη “μικρή φοροδιαφυγή”, με τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων της ΑΑΔΕ, περιορίζεται δραστικά. 

Έτσι, όπως είπε ο κ. Κ. Χατζηδάκης, παρουσιάζοντας το βράδυ της Πέμπτης το πλάνο αναδόμησης, της φορολογικής διοίκησης «στο επίπεδο των ελέγχων, δημιουργείται κοινή επιχειρησιακή υποδομή για τις ειδικές φορολογικές και τελωνειακές δυνάμεις της ΑΑΔΕ, που χειρίζονται τις πιο απαιτητικές υποθέσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου στο πεδίο, τις Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών (ΔΕΟΣ).» 
 

Οι νέες δυνάμεις

Συγκεκριμένα, με βάση πληροφορίες, η φορολογική διοίκηση ενεργοποιεί μια νέα μονάδα ελέγχου με την επωνυμία «Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών» (ΔΕΟΣ), με στόχο την ενδυνάμωση των μηχανισμών για την αντιμετώπιση, στο πεδίο, μεγάλων και σύνθετων υποθέσεων φοροδιαφυγής. Η νέα αυτή δύναμη θα συγκροτηθεί από τελωνειακούς και εφοριακούς οι οποίοι θα χειρίζονται τις πιο απαιτητικές υποθέσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου με στόχο, βέβαια, την αύξηση των φορολογικών εισπράξεων με απώτερο σκοπό την ελάφρυνση του φορολογικού βάρους στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.
 

Συνδυαστικά, με την συσσωρευμένη εμπειρία, που υπάρχει στη φορολογική διοίκηση, και τη δύναμη της τεχνολογίας,οι νέες Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών θα στοχεύσουν στην διαχείριση της “μεγάλης φοροδιαφυγής”, μια και πλέον, η λεγόμενη “μικρή φοροδιαφυγή”, με τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων της ΑΑΔΕ, περιορίζεται δραστικά. Έτσι, η ΔΕΟΣ αναμένεται να επικεντρωθεί σε μεγάλες επιχειρήσεις και εταιρείες που αποτελούν συχνά εστίες φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου, όπως το εμπόριο καυσίμων, ο τουριστικός τομέας και ο κλάδος της βιομηχανίας.

Τα νέα “εργαλεία”

Πέρα από τη σύσταση της υπηρεσίας ΔΕΟΣ, η «επόμενη ημέρα» περιλαμβάνει και τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης. Το 2025 αναμένεται η έναρξη ή επέκταση λειτουργίας σημαντικών ψηφιακών εργαλείων όπως το ψηφιακό πελατολόγιο, το ψηφιακό δελτίο αποστολής, η ηλεκτρονική τιμολόγηση, η καθολική εφαρμογή του myDATA για επιχειρήσεις κ.ά..

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα ανέφερε,  ο  Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, το βράδυ της Πέμπτης, στην εκδήλωση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και της ΑΑΔΕ με τίτλο «Σύγχρονα- Δίκαια- Αποτελεσματικά», παρουσιάστηκαν παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υφυπουργού Οικονομικών Χρίστου Δήμα και του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, “ρίχνουμε στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής σταδιακά εντός του επόμενου έτους την καθολική εφαρμογή του myDATA για την δήλωση εσόδων-εξόδων, το Ψηφιακό Πελατολόγιο, το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής και την επέκταση του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου. Και προχωρούμε στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης με το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο για φορολογικά θέματα, στο πρότυπο του 1555, που θα ξεκινήσει σταδιακά την λειτουργία του στο τέλος του 1ου τριμήνου του επόμενου έτους. 

Για εμάς, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: Λιγότεροι φόροι από την μια, περισσότερη φορολογική δικαιοσύνη από την άλλη. Και για αυτό, με χαμηλότερους φόρους έχουμε περισσότερα έσοδα. Έχουμε διαλέξει τον δύσκολο αλλά τον σωστό δρόμο. Συνεχίζουμε λοιπόν την προσπάθεια χωρίς να λογαριάζουμε το πολιτικό κόστος ή όσους πιστεύουν ότι σε αυτή τη χώρα τίποτα δεν αλλάζει” 

Αναλυτικά, για, από την ΑΑΔΕ δρομολογείται η σταδιακή έναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης και την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

Τα βήματα που θα ακολουθηθούν, με βάση όσα αναφέρθηκαν στην εκδήλωση της Πέμπτης, είναι τα εξής:

  • Πρώτον, η καθολική δήλωση των εσόδων-εξόδων μιας επιχείρησης στο myDATA από 1ηΙανουαρίου 2025. Παράλληλα τίθεται σε λειτουργία πριν από το τέλος του 2024 η νέα εφαρμογή myDATAapp που θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εκδίδουν και να διαβιβάζουν παραστατικά όπως τιμολόγια και αποδείξεις λιανικής απευθείας στην πλατφόρμα myDATAμέσω smartphone ή tablet. 
  • Δεύτερον, η έναρξη λειτουργίας του Ψηφιακού Πελατολογίου τον Ιανουάριο του 2025. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο αποτελεί ουσιαστικά ένα ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι κλάδοι ελευθέρων επαγγελματιών και επιτηδευματιών. Θα παρακολουθείται από την ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο online, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα ξεκινήσει από κλάδους όπως συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια αυτοκινήτων και χώροι στάθμευσης και θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους εντός του 2025. 
  • Τρίτον, η έναρξη υλοποίησης της υποχρεωτικής εφαρμογής του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής στις αρχές του 2025. Με το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, οι επιχειρήσεις υποχρεώνονται να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Με αυτόν τον τρόπο οι φορολογικές αρχές θα έχουν μια πλήρη εικόνα του υπό διακίνηση προϊόντος, σε όλα τα στάδια διακίνησης.
  • Τέταρτον, η καθολική επέκταση του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου. Το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο είναι ήδη στην καθημερινότητα χιλιάδων επιχειρήσεων και πρόκειται να επεκταθεί η υποχρεωτική του χρήση σε όλους τους κλάδους της Οικονομίας. Προηγουμένως, αναμένεται η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στόχος είναι η σημαντική αυτή δράση να ξεκινήσει εντός του 2ουεξαμήνου του επόμενου έτους.
Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας