Μενού Ροή
ploia
Ακτοπλοΐα: Αναζητείται ανάχωμα στην πράσινη ακρίβεια των καυσίμων χαμηλού θείου

Τη μείωση των λιμενικών τελών, ως "ανάχωμα" στην ακριβότερη λειτουργία των πλοίων της ακτοπλοΐας έθεσε επί τάπητος, στο λιμάνι του Πειραιά, όπου βρέθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας  Βασίλης Κικίλιας επιθεωρώντας την κίνηση και την πορεία εξόδου των επιβατών.

Σε σχέση με τις κινήσεις του υπουργείου για την συγκράτηση των τιμών ο υπουργός στάθηκε στην μείωση κατά 50 % των λιμενικών τελών, που όπως σημείωσε θα περάσει αυτόματα σε διαχειριστές και  παραχωρησιούχος λιμένων από την 1 Μαΐου .

Ο κ. Κικίλιας σημείωσε ότι αναμένει η μείωση αυτή θα περάσει αμέσως στους  ναύλους κι έτσι δε υπάρξει αύξηση των ναύλων. Υπενθυμίζεται ότι από την 1 Μαΐου τα συμβατικά πλοία θα πρέπει να χρησιμοποιούν Diesel ως καύσιμο , που κοστίζει σημαντικά περισσότερο σε σχέση με το μαζούτ που χρησιμοποιείται τώρα. Σημειώνεται ότι η καθιέρωση του νέου, ακριβότερου καυσίμου μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (0,1%), γνωστό ως low sulfur marine gasoil (LS-MGO), καθιστά αναπόφευκτη την επιβάρυνση του κόστους λειτουργίας των πλοίων. Το νέο καύσιμο, θα είναι υποχρεωτικό σε όλη τη Μεσόγειο από την 1η Μαΐου και προκαλεί εύλογη ανησυχία για την επόμενη μέρα στις θαλάσσιες μετακινήσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ανά τόνο καυσίμου η τιμή του Diesel μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο είναι έως και 40%  ακριβότερη.

Επιπλέον ο υπουργός ναυτιλίας σημείωσε ότι καθώς τα ταχύπλοα χρησιμοποιούν ήδη το συγκεκριμένο καύσιμο αναμένει μειώσεις στα εισιτήρια τους.

Όπως, πάντως, τόνισε ο υπουργός η κίνηση εξελίσσεται ομαλά την ώρα που αυτή την περίοδο υπάρχουν σημαντικές εκπτώσεις 20 - 30%σε πολλά ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας