Μενού Ροή
PYRGOS PEIRAIA
Πύργος Πειραιά: Ο φωτισμός χρειάζεται ενέργεια ίση με 2 οικιακά κλιματιστικά – Στα 130 εκατ. το project για το κτίριο που κατασκευάστηκε το 1972

«Η ενέργεια που καταναλώνεται για να φωτίζεται ο Πύργος του Πειραιά, 1.570 σταθερά πάνελ, όλη τη νύχτα είναι ίση με την ενέργεια που καταναλώνουν δύο κλιματιστικά στο σπίτι!»

Με τη φράση αυτή ο διευθύνων σύμβουλος της Dimand Δημήτρης Ανδριόπουλος αποτύπωσε τις καινοτομίες και τις τεχνολογικές εφαρμογές που εφαρμόζονται στον πρώτο «πράσινο» πύργο στην Ελλάδα, που εγκαινιάστηκε χθες παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Πρόκειται για το νέο τοπόσημο του Πειραιά, ένα από τα πλέον εμβληματικά κτίρια στην Αττική Ριβιέρα, 22 ορόφων, 34.623 τ.μ., που υψώνεται 88 μέτρα πάνω από τη θάλασσα.

Στον Πύργο του Πειραιά φιλοξενούνται το flagship store της ZARA, 5.000 τ.μ., το μεγαλύτερο κατάστημα του brand στην Ελλάδα κι ένα από τα μεγαλύτερα διεθνώς, κατάστημα 1.000 τ.μ. της βρετανικής JD Sports, γραφεία εταιρειών, φαρμακείο της αλυσίδας Go to Health, εστιατόριο της Nice n’ Easy, και γυμναστήριο της Athlesis.

Βασικός μισθωτής (anchor tenant) με 5 ορόφους είναι η εταιρεία Dialectica, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες start-up παγκοσμίως, ενώ το ρετιρέ, ο 22ος όροφος, έχει μισθωθεί από τον όμιλο V Group του Βύρωνα Βασιλειάδη, που δραστηριοποιείται στους τομείς της συλλογής και διαχείρισης αποβλήτων, στην παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων, στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και στην πράσινη τεχνολογία.

Στα 130 εκατ. η επένδυση – έργο που ολοκληρώθηκε μετά από 52 χρόνια!

Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανακατασκευής του Πύργου, ο οποίος κατασκευάστηκε το 1972 (!) και παρέμενε κτίριο-φάντασμα για περισσότερες από 5 δεκαετίες, εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 130 εκατ. ευρώ.

Το κτίριο ανήκει στον Δήμο Πειραιά και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και η ανακατασκευή υλοποιήθηκε από κοινοπραξία της Dimand με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και την Prodea Investments. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από την Alpha Bank και κατασκευάστηκε από την ΤΕΡΝΑ, τη μόνη εταιρεία, όπως τόνισε ο κ. Ανδριόπουλος, με εμπειρία στην κατασκευή πύργων όταν ξεκίνησε το έργο το 2020.

Έργο-σύμβολο μια πόλης που αλλάζει και μιας χώρας που προχωρά

«Το έργο αυτό, το οποίο οραματίστηκαν κάποιοι πριν από 50 χρόνια, είναι με τον τρόπο του το σύμβολο μιας πόλης που αλλάζει, αλλά και το σύμβολο μιας χώρας που προχωρά με αυτοπεποίθηση στο μέλλον», επισήμανε ο πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του και τόνισε:

«Το έργο αυτό έγινε πράξη χάρη στην οραματική διάθεση του Δήμου αλλά και αυτών που το ανέπτυξαν και πήραν το επιχειρηματικό ρίσκο -συγχαρητήρια, κ. Ανδριόπουλε, σε εσάς και στο επιτελείο σας- σε μια συγκυρία όπου η χώρα έβγαινε από μια μεγάλη κρίση.

Πιστεύω ακράδαντα ότι η ανάληψη επιχειρηματικού ρίσκου για τη δρομολόγηση τέτοιων μεγάλων αναπτυξιακών έργων συνδέεται προφανώς και με την πίστη την οποία έχουν οι επενδυτές στις προοπτικές της χώρας. Οι οποίες με τη σειρά τους συνδέονται με το κόστος δανεισμού, τη δυνατότητα χρηματοδότησης τέτοιων περίπλοκων έργων».

Πράσινο φως για υπογειοποίηση του Ηλεκτρικού

Ο πρωθυπουργός ανέφερε, απαντώντας σε σχετική πρόταση του δημάρχου Πειραιά, κ. Γιάννη Μώραλη, ότι «η κυβέρνηση βλέπει πολύ θετικά το σχέδιο της υπογειοποίησης του Ηλεκτρικού (σ.σ. στο τμήμα από Φάληρο μέχρι τον τερματικό σταθμό στον Πειραιά). Αναμένουμε την τελική μελέτη, τη συνεννόηση με το Υπουργείο Πολιτισμού, την εξεύρεση χρηματοδοτικών πόρων. Αντιλαμβάνομαι, όμως, τη μεγάλη σημασία την οποία το έργο αυτό έχει για την ουσιαστικά ποιοτική ανάπλαση μιας περιοχής του Πειραιά που χρήζει περαιτέρω επεμβάσεων», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η ιστορία του Πύργου Πειραιά

Ο Πύργος του Πειραιά ήταν το πιο φιλόδοξο κατασκευαστικό έργο στην Ελλάδα τη δεκαετία του 1970.

Το 1968, ο Δήμαρχος Πειραιά, Α. Σκυλίτσης, κατεδάφισε την ιστορική παλιά αγορά του Πειραιά και παραχώρησε την έκταση για να γίνει ο Πύργος του Πειραιά.

Στην καρδιά του μεγαλύτερου επιβατικού λιμανιού της Ευρώπης, χτίστηκε το 1972 με τη φιλοδοξία να γίνει ορόσημο σε ένα λιμάνι που εκείνη την εποχή άλλαζε ραγδαία και εξελισσόταν σε διεθνή κόμβο για τη ναυτιλία και τις μεταφορές.

Ο σκελετός του κτιρίου ολοκληρώθηκε το 1974, κάποια καταστήματα και γραφεία λειτούργησαν, ωστόσο αργότερα το έργο εγκαταλείφθηκε και ο Πύργος παρέμεινε ημιτελής και άδειος έως το 2020.

Στις 6 Ιουλίου του 2020, η κοινοπραξία των DIMAND, EBRD και PRODEA Investments υπέγραψε με το Δήμο Πειραιά 99ετή σύμβαση παραχώρησης και ξεκίνησαν οι εργασίες ανακατασκευής του.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας