Μενού Ροή
Candela
Ιπτάμενα ηλεκτροκίνητα σκάφη για τη μεγαλούπολη του μέλλοντος στη Σαουδική Αραβία

Η Candela, μια σουηδική εταιρεία που κατασκευάζει βιώσιμα ηλεκτρικά σκάφη υδροπτέρυγα, αποκάλυψε ότι θα προμηθεύσει έναν στόλο από πλοία P-12 για τη NEOM, τη φουτουριστική πόλη στη Σαουδική Αραβία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Σαουδική Αραβία προμηθεύτηκε μια αρχική παρτίδα οκτώ ηλεκτρικών σκαφών υδροπτέρυγων, καθιστώντας την την μεγαλύτερη παραγγελία που έχει ανακοινωθεί στην ιστορία της Candela.

Η Candela θα προμηθεύσει τα πλοία P-12, τα οποία είναι τα πρώτα ηλεκτρικά σκάφη υδροπτέρυγα στον κόσμο, για το προγραμματισμένο δίκτυο υδάτινων μεταφορών στο NEOM, το οποίο διαμορφώνεται στη βορειοδυτική Σαουδική Αραβία.

"Το P-12 έχει σχεδιαστεί για να δημιουργήσει συστήματα μεταφορών με μηδενικές εκπομπές, που παρουσιάζουν σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με τις παραδοσιακές υδάτινες μεταφορές," δήλωσε ο Gustav Hasselskog, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Candela.

"Σε αντίθεση με τα παλαιά συστήματα με μεγάλα, αργά και ενεργειακά αναποτελεσματικά συμβατικά φέρι, το Candela P-12 είναι μια μικρότερη και ταχύτερη μονάδα, επιτρέποντας πολύ πιο συχνές αναχωρήσεις και γρηγορότερα ταξίδια για τους επιβάτες. Όλες οι καθημερινές ανάγκες και υπηρεσίες θα βρίσκονται μόλις μια σύντομη θαλάσσια διαδρομή μακριά."

Σύμφωνα με την Candela, η πρώτη παρτίδα των οκτώ σκαφών θα παραδοθεί το 2025 και στις αρχές του 2026.

Να υπενθυμίσουμε ότι το Candela P-12 παρουσιάστηκε πέρυσι και αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στα δημόσια μέσα μεταφοράς της Στοκχόλμης το φθινόπωρο του 2024.

Πετώντας πάνω από τα κύματα με υποβρύχια πτερύγια που καθοδηγούνται από υπολογιστή, το P-12 χρησιμοποιεί 80% λιγότερη ενέργεια από τα συμβατικά πλοία, επιτρέποντάς του να συνδυάζει μεγάλη εμβέλεια και υψηλή ταχύτητα για πρώτη φορά σε ένα ηλεκτρικό σκάφος.

Με ταχύτητα 25 κόμβων και πάνω από 2 ώρες αυτονομίας, το Candela P-12 κατέχει τη διάκριση του ταχύτερου και μεγαλύτερης εμβέλειας ηλεκτρικού επιβατηγού πλοίου μέχρι σήμερα, όπως σημειώνει η εταιρεία.

Το ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης του P-12 ισορροπεί το σκάφος 100 φορές το δευτερόλεπτο, ρυθμίζοντας τη γωνία επίθεσης των υδροπτέρυγων, κρατώντας το σταθερό ακόμα και σε ανέμους και κύματα, προσθέτει η εταιρεία.

Καθώς η κατανάλωση καυσίμου και όχι η φάση κατασκευής αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ενός πλοίου, η ενεργειακή απόδοση είναι κρίσιμη για τον περιορισμό των εκπομπών.

Η Candela τόνισε ότι τα σκάφη υδροπτέρυγα χρησιμοποιούν 80% λιγότερη ενέργεια από τα συμβατικά πλοία του ίδιου μεγέθους. Μια ανάλυση κύκλου ζωής που πραγματοποιήθηκε από το Βασιλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Στοκχόλμης (KTH) αποκάλυψε ότι ένα P-12 θα εκπέμπει 97,5% λιγότερο CO2 κατά τη διάρκεια της ζωής του σε σύγκριση με ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο σκάφος του ίδιου μεγέθους.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας