Μενού Ροή
Goumas motor oil
Γιώργος Γκούμας: Το 2025 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου της Motor Oil

Για την πορεία μετασχηματισμού της Motor Oil και τις μεγάλες προκλήσεις που διανοίγονται στον νέο ενεργειακό τόπο, τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά, μίλησε ο Γιώργος Γκούμας, επικεφαλής εταιρικής ανάπτυξης της εταιρείας, από το βήμα του 4ου ΟΤ FORUM «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – «”Ελλάδα 2030″» που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών.

«Κάθε τέτοια μετάβαση θα ήταν δύσκολη από τη φύση της», υπογράμμισε, προσθέτοντας ωστόσο, ότι επιλογή αντί «για δυσκολία και ευκολία να σκέφτομαι προκλήσεις και ευκαιρίες».

Ο κ. Γκούμας τόνισε ότι στην πράσινη βάση, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι το σωστό μείγμα: «Δεν υπάρχει μία και μόνη λύση», ανέφερε, εξηγώντας ότι χρειάζονται αυξημένες ΑΠΕ, υδρογόνο αλλά και εξηλεκτρισμός.

«Σαν στρατηγική έχουμε υιοθετήσει την ανάπτυξη ενός χαρτοφυλακίου με δραστηριότητες στα καύσιμα, στον ηλεκτρισμό και στην κυκλική οικονομία», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι μέσα στο πλαίσιο αυτό που δημιουργείται, υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη για πολλές επενδύσεις: «Η Motor Oil έχει στόχο για επενδύσεις 4 δισ. έως το 2030 για τον μετασχηματισμό της» είπε, διευκρινίζοντας ότι μία ακόμα πρόκληση στην πορεία της μετάβασης είναι η τεχνογνωσία: «Ο όμιλός μας έχει προβάδισμα στην τεχνογνωσία. Υπάρχει εμπειρία τουλάχιστον 50 ετών ετών σε δύσκολα προϊόντα, και να τα παράξει και να τα εμπορευτεί».

Για τον τομέα των καυσίμων, εξήγησε ότι δεν είναι μόνο τα ορυκτά, αλλά και τα εναλλακτικά και τα βιοκαύσιμα.

Ο κ. Γκούμας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην MORE (Motor Oil Renewable Energy) τη θυγατρική εταιρεία του Ομίλου που δραστηριοποιείται στις καθαρές μορφές ενέργειας. Υπογράμμισε, ότι βρίσκεται ήδη σε μια αναπτυξιακή τροχιά και εξυπηρετεί μια αγορά που έχει διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση.

Ειδικότερα, για την κυκλική οικονομία, τόνισε ότι  ο όμιλος έχει ένα χαρτοφυλάκιο από εταιρείες: «Η αγορά μεγαλώνει για υπάρχει ζήτηση και χρήση από τους τελικούς πελάτες».

Για την αγορά υδρογόνου

Ερωτηθείς για την αγορά υδρογόνου, ο κ. Γκούμας είπε ότι η Motor Oil εστιάζει στο πράσινο υδρογόνο, που παράγεται από ηλεκτρόλυση από χρήση πράσινης ενέργειας.

Αναφέρθηκε στο πρόγραμμα Ephyra, που προβλέπει την κατασκευή μιας μονάδας ηλεκτρόλυσης στο διυλιστήριο, αλλά και στο project Τριήρης, το οποίο αφορά σε μια «κοιλάδα υδρογόνου», η οποία «ανακηρύχθηκε ως καλύτερη κοιλάδα υδρογόνου στην Ευρώπη».

Το ενδιαφέρον μας είναι πλέον πώς καταφέρουμε να φτάσουμε το προϊόν στον τελικό καταναλωτή, προσθέτοντας ότι «χρειαζόμαστε ένα τύπου πρατήριο»: «Το 2025 θα έχουμε το πρώτο διαθέσιμο πρατήριο» αποκάλυψε, ωστόσο σε ερώτηση πώς θα είναι αυτό αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες: «Θα είναι έκπληξη» τόνισε.

Τέλος, αναφέρθηκε στην συνεργασία με την ΔΕΗ, μέσω της κοινοπραξίας Hellenic Hydrogen, για τη μονάδα παραγωγής υδρογόνου στο Αμύνταιο, με τη δυναμικότητα της μονάδας να είναι της τάξης των 50 MW, σε πρώτη φάση.

Τα ορυκτά καύσιμα

Ερωτηθείς για τα ορυκτά καύσιμα, ο κ. Γκούμας παραδέχθηκε ότι μεσοπρόθεσμα θα έχουν έναν σημαντικό ρόλο: «Υπάρχουν διαδικασίες, όπου για να τα αφαιρέσουν έχει μεγάλο κόστος και διαδικασίες. Μάλιστα σε κάποιες διαδικασίες είναι πρώτη ύλη για να παράξουμε ένα άλλο προϊόν, όπως είναι η βιομηχανία χημικών».

«Επίσης, το φυσικό αέριο ως ορυκτό καύσιμο μας βοήθησε να μειώσουμε τον λιγνίτη, ως μεταβατικό καύσιμο» είπε.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας