Σε νέα χαμηλά ενάμιση έτους ήτοι 18 μηνών έκλεισε την Παρασκευή η μετοχή της Ελλάκτωρ η οποία καταγράφει ήδη απώλειες 7,10% το Μάρτιο και ενώ απομένουν ακόμη τέσσερις συνεδριάσεις για την ολοκλήρωση του μήνα.
Η μετοχή έκλεισε στην τελευταία συνεδρίαση με απώλειες 1,83% στα 1,1770 ευρώ, επίπεδα που είχε να δει από το Σεπτέμβριο του 2020!
Παράλληλα, η κεφαλαιοποίηση του ομίλου κατήλθε στα 409,8 εκατ. ευρώ, που τον φέρνει στην τελευταία θέση στον FTSE 25, ενώ ήδη τον ξεπερνούν σε αποτίμηση δύο εταιρείες του Mid Cap, οι Cenergy Holdings που αποτιμάται στα 619,9 εκατ. ευρώ και Autohellas στα 456 εκατ. ευρώ.
Από την αρχή του 2022 η μετοχή της Ελλάκτωρ υποχωρεί σε ποσοστό 9,39%, ενώ θυμίζουμε πως και το 2021 ήταν από τους χαμένους καθώς υποχώρησε σε ποσοστό 11,20%.
Μετοχικές διαμάχες
Είναι σαφές ότι η μετοχή του μεγάλου κατασκευαστικού και ενεργειακού ομίλου έχει επηρεαστεί τα μέγιστα από τις μετοχικές διαμάχες που ταλανίζουν όλη την εταιρεία εδώ και ένα και πλέον χρόνο, κάτι που αντανακλάται σε όλη τη διάρθρωση και τη λειτουργία της επιχείρησης, σε μια συγκυρία που ο κλάδος βρίσκεται στα «όπλα».
Η μετοχή ήδη δέχτηκε πλήγμα μετά τους κακούς χειρισμούς που έγιναν στην Αττική Οδό τις ημέρες του μεγάλου χιονιά στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου, καθώς ο όμιλος σε κοινοπραξία με την AVAX είχε την ευθύνη. Οι δυσμενείς εξελίξεις και το φιάσκο στην Αττική Οδό έβλαψε το brand, μειώνοντας παράλληλα τις πιθανότητες για διεκδίκηση εκ νέου το συμβόλαιο για τον εμπορικό και προσοδοφόρο δρόμο της χώρας, στο διαγωνισμό που αναμένεται οσονούπω να «τρέξει».
Ο νέος διαγωνισμός
Η Ελλάκτωρ συμμετέχει – μέσω της Άκτωρ Παραχωρήσεις - με ποσοστό 65,75% στις Αττικές Διαδρομές που ελέγχουν την Αττική Οδό, ενώ η πλευρά της AVAX ελέγχει το 34,21% με τη γαλλική Egis Projects να έχει το 0,04%.
Ο διεθνής πλειοδοτικός διαγωνισμός για την παραχώρηση των υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 έτη προκηρύχθηκε προ μερικών εβδομάδων, καθώς η υφιστάμενη σύμβαση εκπνέει το 2024. Η ημερομηνία καταβολής μη δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί η 20η Απριλίου 2022.
Συνάμα, οι διαρκείς διαμάχες των μετόχων εδώ και πάνω από ένα χρόνο, έχουν φέρει σημαντικό πλήγμα και μεγάλο αποπροσανατολισμό στον άλλοτε κραταιό κατασκευαστικό όμιλο.
Σε μια συγκυρία που λαμβάνει χώρα κοσμογονία επενδύσεων, με μπαράζ προκηρύξεων έργων, πολυάριθμων διαγωνισμών, ξεμπλοκάρισμα μεγάλων projects και ένα ευρύτερο ανασκούμπωμα ολόκληρου του κλάδου ενέργειας, υποδομών και κατασκευών, ο όμιλος Ελλάκτωρ συνεχίζει να μαστίζεται από τις μετοχικές έριδες.
Τα δύο στρατόπεδα
Η αγορά εδώ και πάνω από ένα χρόνο παρακολουθεί αμήχανη την κόντρα ανάμεσα στις δύο κύριες μετοχικές ομάδες που έχουν διαμορφωθεί, με τη μία να εκπροσωπείται από τους Ολλανδούς της Reggeborgh Invest και την άλλη από τους Έλληνες εφοπλιστές (κ.κ. Μπάκο και Καϋμενάκη) υπό την ομπρέλα των Greenhill και Kiloman αντίστοιχα.
Ένα ιδιότυπο κρυφτούλι που ξεκίνησε σαν… πείσμα μέσω του μετοχικού διαγκωνισμού στη συγκέντρωση μετοχών της εισηγμένης, αλλά έχει εξελιχτεί σε τεράστια ανοικτή πληγή, που καθημερινά ολοένα και περισσότερο βλάπτει το brand και υπονομεύει τη δυναμική και την υπόσταση της εταιρείας.