Μενού Ροή
Σε υψηλό 17 μηνών η Ελλάκτωρ – Η αγορά επικρότησε με +14% το deal με Motor Oil

Επανήλθαν στη διαπραγμάτευση χθες οι μετοχές των Ελλάκτωρ και Motor Oil μετά την αναστολή της Παρασκευής λόγω της συμφωνίας απόκτησης του 30% της πρώτης από τη δεύτερη, με το ταμπλό του Χρηματιστηρίου να επιβραβεύει εύλογα το deal δίνοντας άνοδο 13,88% και 1,68% στις δύο μετοχές αντίστοιχα και μάλιστα σε μια δύσκολη συνεδρίαση.

Βεβαίως η εκτίναξη της μετοχής της Ελλάκτωρ ήταν αναμενόμενη μετά το premium περί το 20% που έγινε η συμφωνία συγκριτικά με το κλείσιμο της περασμένης Πέμπτης, όμως εν γένει το κλίμα και η αίσθηση της αγοράς ξεπερνά τα αμιγώς αριθμητικά δεδομένα και το εύλογο ποσοστιαίο ξέσπασμα της μετοχής.

Και τούτο διότι η Ελλάκτωρ τον τελευταίο ενάμιση χρόνο είχε εγκλωβιστεί σε ένα φθοροποιό και τοξικό γαϊτανάκι αντιδικίας των δύο μετοχικών πόλων, που προκαλούσε ζημιά στο brand και μείωνε καθημερινά το εκτόπισμα του μεγάλου κατασκευαστικού ομίλου. Οι διαμάχες των δύο μετοχικών πόλων είχαν φέρει σημαντικό πλήγμα και μεγάλο αποπροσανατολισμό στον όμιλο, σε μια συγκυρία κοσμογονίας επενδύσεων,  μπαράζ προκηρύξεων έργων, πολυάριθμων διαγωνισμών, ξεμπλοκάρισμα μεγάλων projects και ένα ευρύτερο ανασκούμπωμα ολόκληρου του κλάδου ενέργειας, υποδομών και κατασκευών.

Το… λιώσιμο της μετοχής

Ένα ιδιότυπο κρυφτούλι που ξεκίνησε σαν… πείσμα μέσω του μετοχικού διαγκωνισμού στη συγκέντρωση μετοχών της εισηγμένης, αλλά εξελίχθηκε σε τεράστια ανοικτή πληγή που υπονόμευσε τη δυναμική και την υπόσταση της εταιρείας.

Δεν είναι τυχαίο ότι πριν από 45 περίπου ημέρες η μετοχή της Ελλάκτωρ είχε κατρακυλήσει σε χαμηλά 18 μηνών, πέφτοντας στις 24 Μαρτίου στα χαμηλά των 1,1770 ευρώ, πηγαίνοντας μάλιστα κόντρα στην τότε ανοδική αντίδραση της αγοράς. Τότε, η κεφαλαιοποίηση του ομίλου είχε κατέλθει στα 409,8 εκατ. ευρώ, που τον είχε φέρει στην τελευταία θέση στον FTSE 25, ενώ τον ξεπερνούσαν σε αποτίμηση και δύο εταιρείες του Mid Cap, οι Cenergy Holdings και Autohellas.

Το χθεσινό ράλι αποκατάστασης

Χθες, η μετοχή έκλεισε με ράλι 13,88% στα 1,69 ευρώ, επίπεδα που αποτελούν νέα υψηλά 17 μηνών, καθώς σ’ αυτά είχε να βρεθεί από την τελευταία ημέρα του 2020. Παράλληλα, η αποτίμηση ανήλθε στα 588,44 εκατ. ευρώ, που φέρνει την Ελλάκτωρ στην 19η θέση στον FTSE 25 για πρώτη φορά μετά από χρόνια. Μάλιστα, υποσκέλισε την αποτίμηση ομίλων όπως ElvalHalcor, Quest Συμμετοχών, ΑΔΜΗΕ, Σαράντης και ΟΛΠ που αποτιμώνται πιο κάτω, ενώ φυσικά ξεπέρασε πλέον και τις Cenergy Holdings και Autohellas που αποτιμώνται 513,4 και 423 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Σημειώνεται πως η μετοχή της Ελλάκτωρ (καθώς είχαν διαρρεύσει σε κάποιους οι πληροφορίες) είχε ξεκινήσει την αφύπνισή της πρωτύτερα, μέσα στο Μάιο δεν έχει πτωτική συνεδρίαση, ενώ στις εφτά τελευταίες συνεδριάσεις από τις 27/4 δεν έχει πτώση, κερδίζοντας 26,12%. Μάλιστα χθες διακινήθηκε (χωρίς πακέτα μάλιστα) όγκος πάνω από 5 εκατ. τεμάχια (ρεκόρ 11 μηνών), μέσω τζίρου που έφτασε στα 8,51 εκατ. ευρώ.

Η Αττική Οδός

Η αγορά λοιπόν, πέρα από το premium που δόθηκε βλέπει ότι κόπηκε ο Γόρδιος Δεσμός του αδιεξόδου και της διοικητικής διαμάχης, που είχε φέρει τοξικότητα και ακινησία στον όμιλο, σε μια συγκυρία που απαιτείται το «φουλ» των μηχανών, καθώς ολόκληρος ο κλάδος βρίσκεται στα «όπλα» για τη διεκδίκηση έργων.

Παράλληλα, μετά το πλήγμα που δέχτηκε ο όμιλος από την κάκιστη διαχείριση της κρίσης του χιονιά στην Αττική Οδό, τις τελευταίες ημέρες έχουν αναθερμανθεί οι ελπίδες ότι μπορεί να διεκδικήσει εκ νέου με αξιώσεις την παραχώρηση του κυρίαρχου φιλέτου, συνδυαστικά με την AVAX (επίσης άνοδο +4,14% χθες) και το μεγάλο διεθνή επενδυτικό οίκο Ardian Infrastructure, που έχει συνολικά κεφάλαια 125 δισ. δολαρίων προς διαχείριση ή παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία.

Σε κάθε περίπτωση, το deal Motor Oil – Ελλάκτωρ είναι ένα από τα σημαντικότερα των τελευταίων ετών στην ελληνική αγορά κατασκευών, ενέργειας και παραχωρήσεων. Μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα τόσο στον ενεργειακό όμιλο όσο και ευρύτερα, σε μια συγκυρία που δεκάδες έργα σε κατασκευές, παραχωρήσεις, ενέργεια και κυκλική οικονομία (απορρίμματα κ.α.) βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης, ή διαγωνιστικής διαδικασίας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας