Στην κοινοπραξία που είχε αναδειχτεί προσωρινός μειοδότης, ήτοι στο σχήμα ΤΕΡΝΑ - Άκτωρ και Intrakat «κλειδώνει» οριστικά το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης και της διασύνδεσής της μέσω της Αττικής οδού, με την ΠΑΘΕ (κόμβος Καλυφτάκη), που θα αναβαθμίσει τη βόρεια Αθήνα και δεν θα περιλαμβάνει διόδια.
Πρόκειται για έργο που είχε σχεδιαστεί εδώ και δυο δεκαετίες αλλά έμενε μπλεγμένο με τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ουδέποτε υλοποιήθηκε. Απόφαση που δημοσιεύεται στη Διαύγεια και υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, αναφέρει ότι εγκρίθηκε και το δεύτερο πρακτικό του διαγωνισμού, οπότε πλέον οδεύει προς οριστική υπογραφή.
Το σχήμα ΤΕΡΝΑ - Άκτωρ και Intrakat θα διεκπεραιώσει το έργο προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ με έκπτωση 5,3%, ενώ τα επόμενα βήματα είναι η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν η ψήφιση από τη Βουλή. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Στόχος είναι οι διαδικασίες να τρέξουν και τα εργοτάξια να στηθούν εντός του 2022, ώστε οι εργασίες να ξεκινήσουν τους πρώτους μήνες του 2023 και μέσα στην επόμενη 4ετία να υλοποιηθεί ένα από τα πλέον σύνθετα και απαιτητικά οδικά έργα, που θα αποφορτίσουν σημαντικά το βόρειο τμήμα της Αττικής. Αποτελεί το πρώτο μεγάλο οδικό έργο για την Αττική, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 αλλά και την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, 18 χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της.
Κομβικό και εμβληματικό έργο
Πρόκειται για ένα έργο κομβικό και εμβληματικό που θα αναβαθμίσει πλήρως ένα σημαντικό τμήμα της βόρειας Αττικής και όχι μόνο, αλλάζοντας τα δεδομένα για δεκάδες περιοχές σε όλη αυτή την περιοχή, προσφέροντας σημαντική αποσυμφόρηση, ενώ περίπου 30 με 35 χιλιάδες οδηγοί εκτιμάται πως θα χρησιμοποιούν το νέο οδικό άξονα καθημερινά.
Το έργο θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης του Ν. Αττικής. Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να αποσυμφορηθεί η Αττική Οδός στο τμήμα από τον κόμβο της Λεωφόρου Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης.
Στο υπουργείο Υποδομών αποφάσισαν να το δημοπρατήσουν αυτόνομα και ως δημόσιο έργο καθώς εκτιμάται πως θα το χρησιμοποιούν περίπου 30.000 οδηγοί την ημέρα. Ο νέος οδικός άξονας των 3,8 χιλιομέτρων θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων. Το συνολικό μήκος του έργου εκτιμάται σε 4,2 χλμ. μαζί με την προαίρεση.
Το έργο θα «τρέξει» από τη Λεωφόρου Κύμης από τον ομώνυμο ανισόπεδο κόμβο μέχρι την Εθνική Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση.
Όταν αποπερατωθεί το έργο της σήραγγας στα «σωθικά» των Βορείων Προαστίων, θα ομαλοποιηθεί η κυκλοφορία των τοπικών οδών που καταλήγουν στην Εθνική Οδό, αλλά και της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα της εξόδου της που καταλήγει στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (ΠΑΘΕ). Για την αποπεράτωση του μεγάλου αυτού projects θα απαιτηθούν τουλάχιστον τέσσερα χρόνια από την ημέρα της υπογραφής.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Οι εργασίες περιλαμβάνουν:
- Δυο γέφυρες μήκους περίπου 260 m εκάστη, με πλάτος φορέα ~10 m, όπου διέρχονται οι δυο κατευθυντήριοι κλάδοι του ΑΚ
- Οι προσβάσεις των γεφυρών με κατασκευή τοίχων αντιστήριξης των απαιτούμενων επιχωμάτων
- Έργα κατασκευής νέων οδικών τμημάτων και κλάδων, που θα υποκαταστήσουν το οδικό δίκτυο του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου
Επίσης, περιλαμβάνονται και όλα τα επιμέρους έργα (οδοστρωσία, ασφαλτικά, αποχετευτικοί τάφροι και αγωγοί, οδοφωτισμός, σήμανση, ασφάλιση κλπ.)