Μενού Ροή
Προβληματίζει η εικόνα της Helleniq Energy στο ταμπλό του Χ.Α.

Προβληματίζει με την εικόνα που έχει στο ταμπλό του χρηματιστηρίου η μετοχή του ομίλου Helleniq Energy (πρώην ΕΛΠΕ). Χθες κατέγραψε την τρίτη μεγαλύτερη πτώση στον FTSE 25 υποχωρώντας σε ποσοστό 3,97% στα 7,01 ευρώ, μολονότι όμως δεν είχε συμμετάσχει επ’ ουδενί στο πρότερο ράλι της αγοράς.

Μάλιστα, χθες συμπλήρωσε την τέταρτη διαδοχική πτωτική συνεδρίαση, ενώ στις 13 έως τώρα συνεδριάσεις του νέου έτους, έχει μόλις τέσσερις ανοδικές, οκτώ πτωτικές ενώ έκλεισε μια φορά χωρίς μεταβολή. Συνολικά μάλιστα, υποχωρεί σε ποσοστό 7,64% το νέο έτος, σε μια ανοδική κατά τα άλλα αγορά, ασχέτως με τη χθεσινή διόρθωση.

Θυμίζουμε ότι το 2022 η μετοχή της Helleniq Energy ενισχύθηκε σε ποσοστό 22%, απόδοση που δεν θεωρείται ευκαταφρόνητη, όμως ήταν αρκετά χαμηλότερη από το +58,70% που έκανε η Motor Oil, το έτερο μεγάλο διυλιστήριο της χώρας. Φυσικά, ο όμιλος Helleniq Energy έχει δώσει και μέρισμα 1,40 ευρώ ανά μετοχή το 2022.

Ανέκαθεν ο τίτλος των… ΕΛΠΕ ήταν άκρως συντηρητικός, τόσο στις ανόδους και στις περιόδους ευδαιμονίας, όσο και στις περιόδους πτώσης, όπου έδειχνε – γενικά – άμυνες.

Στην παρούσα συγκυρία, ένας λόγος της υστέρησης είναι ότι αρκετοί επενδυτές στράφηκαν σε πιο «επιθετικές» μετοχές, επιλογή που δικαίωσε όσους το έπραξαν, καθώς υπήρξαν μετοχές που από την αρχή του χρόνου έως τη χθεσινή διόρθωση, είχαν φτάσει να κερδίζουν από 10% έως 18%.

Ο δεύτερος και μάλλον σοβαρότερος λόγος της υστέρησης είναι η έκτακτη φορολόγηση με συντελεστή 33% που ανακοίνωσε η κυβέρνηση το περασμένο φθινόπωρο και αναμένεται να αποφέρει ένα ποσό περί τα 650 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία, συνδυαστικά από το «φόρο» στα δύο μεγάλα διυλιστήρια.

 

Η περίπτωση της Motor Oil

Το ερώτημα είναι γιατί δεν επηρεάστηκε αντίστοιχα και η μετοχή της  Motor Oil, η οποία – παρά την αιχμηρή χθεσινή διόρθωση σε ποσοστό -5,30%, έχει πολύ καλή συμπεριφορά γενικά. Ο λόγος είναι ότι η Motor Oil οδεύει για είσοδο στο δείκτη MSCI Standard Greece, καθώς πληροί τις προϋποθέσεις, κάτι που της δίνει έξτρα momentum και δυναμική, καθώς πολύ ισχυρά ξένα χαρτοφυλάκια «χτίζουν» θέσεις.

Επίσης, ο όμιλος Motor Oil έχει «τρέξει» με πιο γρήγορο και ολιστικό τρόπο το μετασχηματισμό του σε έναν οργανισμό όπου το ενεργειακό του μείγμα θα είναι πιο βιώσιμο. Θυμίζουμε ότι με ορίζοντα το 2030, η Motor Oil προχωράει στο μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο ενεργειακής μετάβασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Κάτω από αυτή την «ομπρέλα» βρίσκονται οι επενδύσεις στις ΑΠΕ, στρατηγικής σημασίας για τον όμιλο, τα πετροχημικά προϊόντα, το φυσικό αέριο, τα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και σαφώς η απανθρακοποίηση. Έχει μπει δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση, ετοιμάζει τον Αεριοστροβιλικό Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή σε συνεργασία με τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα.

Επίσης, μέσα στο 2022 έκανε πολύ σημαντικές και κομβικές εξαγορές, καθώς εξαγόρασε το 30% της Ελλάκτωρ αποκτώντας το 75% της «πράσινης» Άνεμος που της ανεβάζει πολλές σκάλες στη μάχη της μετάβασης, τη Thalis που της ανοίγει το δρόμο στον τομέα διαχείρισης στέρεων υλικών και αποβλήτων, επεξεργασίας νερού και υγρών αποβλήτων, αλλά και την εταιρεία Verd, η οποία θα γίνει ο βραχίονας για τα εναλλακτικά καύσιμα.

Στρατηγικός βραχίονας του ομίλου Motor Oil σε όλη τη διαδικασία μετασχηματισμού και φυγής προς τα εμπρός είναι η MORE (Motor Oil Renewable Energy) που ξεκίνησε με «βάση» τη θυγατρική «Ηλεκτροπαραγωγή Σουσακίου», αλλά στην πορεία συγκέντρωσε όλες τις δραστηριότητες του ομίλου που δεν σχετίζονται με τη διύλιση αργού και την εμπορία και διανομή προϊόντων πετρελαίου.

 

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας