«Αθόρυβο» ράλι +13,30% καταγράφει η μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα κατά τη διάρκεια του Απριλίου που χρηματιστηριακά ολοκληρώνεται σήμερα, ενώ χθες η μετοχή έκλεισε στα 12,44 ευρώ, ελάχιστα κάτω από τα 12,48 ευρώ που βρέθηκε στις 24/4 και είναι υψηλά 15 ετών, καθώς σε αυτά τα επίπεδα είχε να βρεθεί από τον Αύγουστο του 2007! Για την ιστορία, θυμίζουμε ότι τον Αύγουστο του 2007 ο Γ.Δ. του Χ.Α. ευρίσκονταν στις 4.800 μονάδες!
To ράλι του Απριλίου, πρωτίστως οφείλεται στις πληροφορίες ότι το deal πώλησης της «πράσινης» θυγατρικής Τέρνα Ενεργειακή ωριμάζει έτι περαιτέρω, καθώς πλέον η διαδικασία είναι στη σχηματοποίηση της φόρμουλας χρηματοδότησης του αυστραλιανού fund από τις τράπεζες.
Θυμίζουμε πως στις 6 Απριλίου, η Wood είχε ανεβάσει την τιμή στόχο στα 18,2 ευρώ έναντι 12,8 ευρώ προηγουμένως, δίνοντας περιθώριο ανόδου (τότε) 68%. Σύμφωνα με την ανάλυση, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσφέρει ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο επενδύσεων που βασίζεται στις εξασφαλισμένες και μακροπρόθεσμες παραχωρήσεις (30-35 έτη) και στην προβλεψιμότητα των ταμειακών ροών (ειδικά στο τμήμα αυτοκινητοδρόμων), που δημιουργούν μια σταθερή ροή εσόδων για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μακροπρόθεσμα.
Η Εγνατία Οδός (όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής), είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδος και αναμένεται να προσφέρει αξιοσημείωτα μερίσματα και σημαντική αύξηση της κερδοφορίας μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των επεκτάσεων.
Επίσης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δραστηριοποιείται σε σημαντικά έργα υποδομής όπως, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Θέρετρο (IRC) στο Ελληνικό, καθώς και το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, που διαφοροποιούν περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο έργων. Για την κατασκευαστική δραστηριότητα, η έκθεση της Wood σημείωνε πως βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και αναμένεται να αποφέρει ετήσια έσοδα ύψους 1,2 δισ. ευρώ την περίοδο 2023-2025, με τη συνεισφορά στο EBITDA να ξεπερνά τα 60 εκατ. ευρώ και το ανεκτέλεστο να παραμένει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ παραμένει πρωτοπόρος στην εγχώρια παραγωγή πράσινης ενέργειας, ενώ αναμένονται προσθήκες νέων πάρκων ισχύος 1,6 GW έως το 2026. Σε σχέση με την συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, η χρηματιστηριακή χρησιμοποιεί σαν αναφορά για τη νέα τιμή-στόχο την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της θυγατρικής εταιρείας.
Η χρηματιστηριακή αναμένει πως η οργανική κερδοφορία (EBITDA) θα κινηθεί στα 518 εκατ. ευρώ για το 2022 έναντι 323 εκατ. ευρώ το 2021 και στα 528 εκατ. ευρώ το 2023. Στον ίδιο τόνο, τα καθαρά κέρδη για τους μετόχους αναμένεται να αυξηθούν στα 124 εκατ. ευρώ από 36 εκατ. ευρώ το 2021 και να ανέλθουν στα 159 εκατ. ευρώ το 2023.
Πίσω από τις… γραμμές των μεγεθών που ανακοίνωσε η ΓΕΚ Τέρνα
Χθες ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα ανακοίνωσε μεγέθη 2022 και αυτό που εξάγεται είναι ότι ο τομέας της ενέργειας είναι αυτός που εκτόξευσε τα μεγέθη της χρήσης, καθώς έφερε έσοδα από πωλήσεις 2,897,3 δισ. ευρώ έναντι 477 εκατ. ευρώ το 2021, κάτι που οφείλεται στην αύξηση της παραγωγής των ΑΠΕ, αλλά και στην πλήρη ενοποίηση των εταιρειών ΗΡΩΝ ΙΙ ΒΟΙΩΤΙΑΣ και ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.
Ο κατασκευαστικός τομέας έφερε έσοδα 1,024 δισ. ευρώ έναντι 600,6 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ ο τομέας των παραχωρήσεων είχε έσοδα 202 εκατ. ευρώ από 173 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2021, κυρίως λόγω της σταδιακής αποκατάστασης της κίνησης στους αυτοκινητοδρόμους μετά την άρση των περιορισμών στην κυκλοφορία.
Οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα το 2022 εκτοξεύτηκαν στα 3,938,3 δισ. ευρώ από 1,144,2 δισ. ευρώ το 2021, κάτι που όπως προαναφέρθηκε πρωτίστως οφείλεται στην πλήρη ενοποίηση των εταιρειών ΗΡΩΝ ΙΙ ΒΟΙΩΤΙΑΣ και ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Συνάμα, η λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένο EBITDA) ανήλθε στα 661,8 εκατ. ευρώ έναντι 323,5 εκατ. ευρώ για το 2021.
Τα καθαρά κέρδη αποδιδόμενα στους μετόχους προσαρμοσμένα για μη λειτουργικά αποτελέσματα για το 2022 ανήλθαν σε 174,4 εκατ. ευρώ, σημαντικά ενισχυμένα έναντι 33,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ τα ταμιακά διαθέσιμα: Η ισχυρή λειτουργική κερδοφορία οδήγησε, επίσης, στην περαιτέρω ενδυνάμωση του ισολογισμού του ομίλου με τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα να αυξάνονται στα 1,491,7 δισ. ευρώ και τον συντελεστή Καθαρό Χρέος/Προσαρμοσμένο EBITDA1 να υποχωρεί περαιτέρω στο 2.3x έναντι 3.8x για το προηγούμενο έτος, παρά τις αυξημένες επενδύσεις (338,4 εκατ. ευρώ για το 2022 έναντι 245,6 για το 2021).
Επιστροφή κεφαλαίου: Ως αποτέλεσμα της ισχυρής οικονομικής θέσης και της σημαντικά ενισχυμένης λειτουργικής επίδοσης του Ομίλου, το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στην επερχόμενη Γενική Συνέλευση χρηματική διανομή (επιστροφή κεφαλαίου) 0,20 ευρώ ανά μετοχή (μεικτό) έναντι 0,12 ευρώ ανά μετοχή που καταβλήθηκε για το προηγούμενο έτος. Έτσι, αν συμπεριληφθούν και οι πραγματοποιθείσες επαναγορές μετοχών από την αρχή του έτους, το συνολικό ποσό που θα διατεθεί στους μετόχους σαν αποτέλεσμα της χρήσης του 2022 αναμένεται να ξεπεράσει τα 35 εκατ. ευρώ έναντι συνολικού ποσού 22 εκατ. ευρώ που διατέθηκε για τη χρήση του 2021.
Το ανεκτέλεστο των 5,3 δισ. ευρώ και τα εμβληματικά έργα: Κατά το 2022, ο Όμιλος συνέχισε την υλοποίηση του στρατηγικού του σχεδίου σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης. Στον κατασκευαστικό τομέα, το ανεκτέλεστο διαμορφώνεται στα 5,3 δισ. ευρώ (έναντι 4,9 δισ. ευρώ το 2021). Επίσης, ο όμιλος αναμένει τη συμβασιοποίηση νέων έργων ύψους 2,4 δισ. ευρώ που έχει εξασφαλίσει.
Ενεργειακά έργα: Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη μεγάλης κλίμακας ενεργειακά έργα (Μονάδας Αποθήκευσης Ενέργειας με την τεχνολογία της Αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία, νέα Μονάδας Ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο Φυσικό Αέριο στην Κομοτηνή). Παράλληλα έχει ήδη ξεκινήσει η ηλέκτριση του νέου συμπλέγματος Αιολικών Πάρκων στη Εύβοια.
Παραχωρήσεις: Στον τομέα των παραχωρήσεων και υποδομών, η ΓΕΚ Τέρνα προχωρά με εντατικούς ρυθμούς την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης στο Καστέλι, ενώ πρόσφατα υπέγραψε τη σύμβαση ως επικεφαλής της κοινοπραξίας για το έργο ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Τέλος, το έργο του IRC στο Ελληνικό βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη με τις κύριες κατασκευαστικές εργασίες να αναμένονται να ξεκινήσουν εντός του 2023, ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της Ελλάδας.
Διαγωνισμοί: Ο όμιλος συμμετέχει σε πλήθος άλλων διαγωνισμών εμβληματικών έργων παραχώρησης, όπως η Αττική Οδός, το έργο παραχώρησης του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, ο αερολιμένας Καλαμάτας, καθώς και διαφόρων Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έργων υποδομής και κτιριακών έργων ανά την Ελλάδα. Η ωρίμανση των ανωτέρω επενδύσεων ενισχύσει τα σταθερά και επαναλαμβανόμενα έσοδα της εταιρείας.
Μεγέθη: Τα Λειτουργικά Αποτελέσματα προ τόκων και φόρων (EBIT) από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε 415,8 εκατ. έναντι 192,5 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Τα κέρδη προ φόρων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε 243,3 εκατ. έναντι 145,6 εκατ. το 2021, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες που κατανέμονται στους ιδιοκτήτες της μητρικής διαμορφώθηκαν σε 136,5 εκατ. για το 2022 έναντι 85,1 εκατ. το 2021.
Τα κέρδη μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες χωρίς την επίδραση των ανωτέρω μη λειτουργικών αποτελεσμάτων που αναλογούν στους μετόχους της μητρικής, διαμορφώθηκαν σε 174,4 εκατ., έναντι 33,1 εκατ. για το 2021.
Επενδύσεις και δάνεια: Οι συνολικές επενδύσεις του ομίλου για το 2022 ανήλθαν σε 338,4 εκατ. ευρώ, έναντι 245,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021, κατευθυνόμενες κυρίως στον τομέα της ενέργειας, καθώς και ένα τμήμα αυτών στην εκμετάλλευση ακινήτων. Οι συνολικές δανειακές υποχρεώσεις ανήλθαν στα 2,993,3 δισ. ευρώ έναντι 2,596 δισ. ευρώ στο τέλος του 2021, με την αύξηση να οφείλεται στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του ομίλου. Το καθαρό χρέος, (δανειακές υποχρεώσεις μείον χρηματικά διαθέσιμα) στα τέλη του 2022 διαμορφώθηκε στα 1,501,6 δισ. ευρώ έναντι 1,231,7 δισ. ευρώ το 2021.