Μενού Ροή
Διεκδικεί κρατική ενίσχυση το FSRU της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους

«Consistency and perseverance”,δηλαδή συνέπεια και επιμονή. Με αυτές τις λέξεις σκιαγράφησε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil Πέτρος Τζαννετάκης την πορεία της Motor Oil παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα β’ τριμήνου στους αναλυτές.

Αποτελέσματα που επηρεάστηκαν αρνητικά από δυο συγκυριακούς παράγοντες, κατά κύριο λόγο τη συντήρηση των διυλιστηρίων την περίοδο Απριλίου- Ιουλίου (που συμπίεσε όπως ήταν αναμενόμενο τα μεγέθη του κλάδου διύλισης που έχει κυριαρχικό ρόλο στο μείγμα των δραστηριοτήτων του Ομίλου) και την μείωση των περιθωρίων διύλισης διεθνώς.

Καθώς όμως η συντήρηση τελείωσε και τα περιθώρια έχουν ήδη ανακάμψει δυναμικά, ο κ. Τζαννετάκης τόνισε ότι τα μεγέθη της Motor Oil ήδη ανακάμπτουν και γι’ αυτό προέβλεψε ότι το δεύτερο εξάμηνο θα είναι καλύτερο από το πρώτο.  Σημείωσε επίσης ότι τα EBITDA (που ανήλθαν σε 535 εκατ. ευρώ έναντι 932 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν) αν συγκριθούν με τον μέσο όρο της πενταετίας 2017-2021, δηλαδή με μια πιο μακροπρόθεσμη βάση διαμορφώθηκαν σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα. Όσο για το 2022, δεν αποτελεί ενδεδειγμένη βάση σύγκρισης, καθώς επρόκειτο για μια «εξαιρετική χρήση» κατά την οποία η Motor Oil «έγραψε» ιστορικά υψηλή κερδοφορία  λόγω των έκτακτων συνθηκών που δημιούργησε η ενεργειακή κρίση.

Έδωσε ειδήσεις

Ο κ. Τζαννετάκης «έδωσε ειδήσεις» όσον αφορά το μεγάλο project του νέου FSRU Διώρυγα Gas, το οποίο όπως τόνισε μαζί με το FSRU της Gastrade στην Αλεξανδρούπολη  (που βρίσκεται σ στάδιο κατασκευής) είναι τα μοναδικά για τα οποία βλέπει χώρο το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, όπως έχει ήδη γράψει το energymag.  Αποκάλυψε λοιπόν ότι η λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης συναρτάται με το ύψος της κρατικής στήριξης που θα λάβει, η οποία αποτελεί αντικείμενο διαπραγματεύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη με την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού  (DG COMP)  της  Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σημειώνεται ότι πριν λίγες ημέρες δημοσιοποιήθηκε η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του έργου, που συνιστά ένα κρίσιμο ορόσημο για την αδειοδοτική του ωρίμανση.

Στις ΑΠΕ

Αναφορικά με το χαρτοφυλάκιο των ΑΠΕ, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil ανέδειξε τον υπερδιπλασιασμό των εν λειτουργία «πράσινων» σταθμών χάρη στην εξαγορά της ANEMOS RES (772 MW) και σημείωσε ότι από τη δεξαμενή των έργων που αναπτύσσει ο όμιλος (84 MW)  τα 60 MW βρίσκονται στην τελική φάση των κατασκευαστικών εργασιών και θα «μπουν στην πρίζα» έως το τέλος Σεπτεμβρίου.

Όσον αφορά στην ωρίμανση των projects του χαρτοφυλακίου της UNAGI, εταιρείας  την οποία η Motor Oil ελέγχει κατά 75% και κατέχει μερίδιο 51% σε χαρτοφυλάκιο φωτοβολταϊκών έργων ισχύος 1,9 GW σε διάφορα στάδια ανάπτυξης  (με το υπόλοιπο 49% να ανήκει στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες) , ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε ότι τρία από τα έργα  (ισχύος 380 MW)  έλαβαν πρόσφατα οριστικούς όρους σύνδεσης στο Σύστημα Μεταφοράς.

Η More

Ο ίδιος υπογράμμισε τη θετική συνεισφορά τόσο της MORE που έχει υπό την «ομπρέλα» της τα έργα ΑΠΕ όσο και της NRG (προμήθεια ηλεκτρισμού- ηλεκτροκίνηση) στα αποτελέσματα του Ομίλου. Σημειώνεται ότι το μερίδιο αγοράς της NRG αυξήθηκε στο 5,4% στο τέλος Ιουνίου (από 4,6% ένα χρόνο πριν), ενώ ο αριθμός των δημόσια προσβάσιμων φορτιστών ηλεκτροκίνητων ΙΧ διπλασιάστηκε κατά την ίδια περίοδο (στους 1.021 από 564 ένα χρόνο πριν), καταδεικνύοντας την μεγάλη έμφαση που δίνει η Motor Oil στην ηλεκτροκίνηση.

Ο κ. Τζαννετάκης υπογράμμισε επίσης - τη βελτίωση του χρηματοοικονομικού προφίλ της Motor Oil, όπως  αποτυπώνεται στην αισθητή μείωση του καθαρού δανεισμού στο 1,55 δις. ευρώ (από 1,76 δις. ευρώ στο τέλος του 2022) χάρη στις υψηλές ταμειακές ροές,  παρά την αύξηση των επιτοκίων που έχει οδηγήσει σε αύξηση του μεσοσταθμικού κόστους δανεισμού στο 4,5% από 3,4% ένα χρόνο πριν.  Όπως τόνισε ο κ. Τζαννετάκης, η αύξηση των επιτοκίων επηρεάζει κυρίως τις θυγατρικές του Ομίλου, καθώς τα δάνεια της μητρικής εταιρείας (διυλιστήριο) έχουν συναφθεί με σταθερό επιτόκιο.

Τέλος, ειδική μνεία έκανε στις πιέσεις που δέχεται ο κλάδος εμπορίας  καυσίμων (παρά την αύξηση της εγχώριας ζήτησης), καθώς  επηρεάζεται αρνητικά από το πλαφόν που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση στα περιθώρια κέρδους των καυσίμων, μέτρο που χρονολογείται από την περίοδο της ενεργειακής κρίσης, η ισχύς του οποίου ανανεώθηκε πρόσφατα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας