Μενού Ροή
Japan Tobacco
Το μικρό ενεργειακό θαύμα που πέτυχε η Ιαπωνική JTI στην μονάδα της πρώην ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη

«Το εργοστάσιο της Ξάνθης έχει πετύχει μείωση κατά 60% στην ενεργειακή κατανάλωση την τελευταία πενταετία, ενώ έχει επιτευχθεί και μείωση κατά 7% στα απόβλητα της μονάδας». Αυτό επισήμανε μεταξύ άλλων χθες ο αντιπρόεδρος και οικονομικός διευθυντής του ομίλου Japan Tobacco International (JTI) Βασίλης Βωβός, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της νέας επένδυσης της εταιρείας, αλλά και το λανσάρισμα στην Ελλάδα του θερμαινόμενου καπνικού προϊόντος μειωμένου κινδύνου, με την επωνυμία Ploom.

Η εταιρεία από το 2018 έχει εξαγοράσει το εργοστάσιο της ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη, το οποίο έκτοτε με αλλεπάλληλες επενδύσεις και βελτιώσεις έχει βελτιώσει τη λειτουργία του προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας και του περιορισμού του ενεργειακού και περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Την ίδια ώρα, η εταιρεία λειτουργεί με τα πιο αυστηρά υποδείγματα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και αυτό τη βοηθά να διακρίνεται στον τομέα του εργασιακού περιβάλλοντος. To 2023 η εταιρεία συμπεριλήφθηκε στους «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας» αποσπώντας το βραβείο «Επιχειρηματική Εξωστρέφεια» για 2ησυνεχή χρονιά. Επίσης, το 2023 ήταν η 3η συνεχόμενη χρονιά που η JTI Hellas πιστοποιήθηκε από το Top Employers Institute ως ο No.1 «Κορυφαίος Εργοδότης» στην Ελλάδα. 

Σημειώνεται πως εκτός από την εγχώρια αγορά, η JTI Ελλάδας έχει και την ευθύνη των αγορών της Κύπρου και της Μάλτας, άμεσα απασχολώντας συνολικά 300 εργαζόμενους.

Η JTI είναι σήμερα η Νο.1 εταιρεία στον κλάδο των συμβατικών προϊόντων καπνού στην ελληνική αγορά (καθώς η Παπαστράτος έχει στραφεί αποκλειστικά στα θερμαινόμενα με το IQOS) και διαθέτει τόσο παραγωγική όσο και εξαγωγική δραστηριότητα στη χώρα με το εργοστάσιο της ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη. Με τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες συνεισφέρει ετησίως πάνω από το 2% των συνολικών φορολογικών εσόδων της χώρας από ΕΦΚ και ΦΠΑ καπνού, ενώ προμηθεύεται συστηματικά τα εξαιρετικής ποιότητας ελληνικά καπνά για τα προϊόντα της διεθνώς.

Η επένδυση

Χθες στο Μουσείο της Ακρόπολης παρουσιάστηκε η νέα επένδυση και η επέκταση στα θερμαινόμενα προϊόντα, κάτι που σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στην ιστορία της JTI Hellas, με την κυκλοφορία του Ploom, του εξελιγμένου προϊόντος τεχνολογίας θερμαινόμενου καπνού της εταιρείας στα χρονικά.

Το Ploom είναι το προϊόν θερμαινόμενου καπνού της JTI, το οποίο ευθυγραμμίζεται περισσότερο με τον τρόπο ζωής και τις επιλογές των σημερινών ενήλικων καταναλωτών. Μάλιστα, η JTI σκοπεύει να ανοίξει σύντομα και καταστήματα στην Ελλάδα προωθώντας το Ploom.

Όπως τόνισε ο κ. Βωβός, αυτή τη στιγμή το προϊόν είναι σε δέκα χώρες, με την Ελλάδα να είναι μέσα στις πρώτες χώρες που λανσαρίστηκε, ενώ στόχος είναι το Ploom να κυκλοφορήσει σε 25 χώρες εν ευθέτω χρόνω. Η αγορά θερμαινόμενου καπνού παγκοσμίως αγγίζει τα 14 δισ. ευρώ, ενώ η JTI παρουσιάζει ένα τεχνολογικά εξελιγμένο προϊόν και στόχος είναι, όπως είπε ο κ. Βωβός μέσα στην επόμενη πενταετία να έχει αποκτήσει ένα μερίδιο 15% διεθνώς. «Είναι μια καινούρια αγορά, άρα πρέπει να τη “χτίσουμε” τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βωβός.

Το Winston και το… Hub της Ξάνθης

H JTI έχει εμπορική παρουσία από το 1981 στην Ελλάδα, διαθέτοντας τα παραδοσιακά τσιγάρα BF και GR. Το 2018 η μητρική αγόρασε έναντι 1,6 δισ. δολαρίων τη ρωσική Donskoy Tabak του Ιβάν Σαββίδη, η οποία είχε στην κατοχή της και τη ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη που πέρασε και αυτή στον έλεγχο της JTI, η οποία με αυτόν τον τρόπο, απέκτησε και παραγωγική δραστηριότητα στη χώρα μας, παράγοντας τα Winston, Camel και Old Holborn.

Έκτοτε, ιαπωνικός όμιλος έχει «ρίξει» στη ΣΕΚΑΠ περί τα 30 εκατ. δολάρια, για την αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων, του μηχανολογικού εξοπλισμού, την εγκατάσταση και τον εκσυγχρονισμό όλης της παραγωγής, θέτοντας σε λειτουργία πέντε γραμμές παραγωγής.

Η μονάδα έχει μετασχηματιστεί σήμερα σε ένα νέο εργοστάσιο, με παραγωγική δυνατότητα εφτά φορές μεγαλύτερη έναντι του 2018. Η παραγωγική δύναμη του εργοστασίου φτάνει πλέον στα 5 δισ. τσιγάρα ετησίως, ενώ όταν ολοκληρώθηκε η εξαγορά της ΣΕΚΑΠ τον Αύγουστο του 2018, η παραγωγική δύναμη του εργοστασίου ήταν μόλις 0,7 δισ. τσιγάρα.

Πρώτη κίνηση του ομίλου ήταν να φέρει στην Ελλάδα την παραγωγή του Winston. Από τον Οκτώβριο του 2019, το Winston παράγονται στη ΣΕΚΑΠ, με προορισμό τόσο την εγχώρια αγορά, όσο και την εξαγωγή σε εννέα ακόμη χώρες της Ε.Ε. με υψηλό όγκο πωλήσεων, όπως Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κύπρο κ.α.

Το Winston είναι η δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα τσιγάρων παγκοσμίως από το 2007. Αποτελεί ένα ιστορικό, διεθνώς αναγνωρισμένο εμπορικό σήμα, που πρωτοκυκλοφόρησε στις ΗΠΑ το 1954 και διατίθεται σήμερα σε περισσότερες από 120 χώρες του κόσμου.

Η αυξημένη αυτή παραγωγική δύναμη του εργοστασίου, τροφοδοτείται από τη μεταφορά παραγωγής στο εργοστάσιο της Ξάνθης από άλλα ευρωπαϊκά εργοστάσια της εταιρείας. Με λίγα λόγια, η ιαπωνική εταιρεία έχει κάνει παραγωγικό hub το εργοστάσιο της Ξάνθης, θέλοντας να εκμεταλλευτεί την καλή πρώτη ύλη αλλά και την παραγωγική ικανότητα της μονάδας.

«Κάθε Camel ή Winston που καταναλώνεται στην Ευρώπη είναι φτιαγμένο στην Ξάνθη» ανέφερε χθες ο κ. Βωβός. Παράλληλα, η JTI αγοράζει για τα εργοστάσιά της το 1/3 των ελληνικών καπνών και συνεργάζεται με 3.000 οικογένειες καπνοπαραγωγών.

Η Japan Tobacco Inc (μητρική εταιρεία της Japan Tobacco International), είναι διεθνής εταιρεία προϊόντων καπνού που ανήκει κατά 1/3 στο Ιαπωνικό Δημόσιο και δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 130 χώρες. Με περίπου 58.000 εργαζομένους (μαζί με τις θυγατρικές), παράγει και εμπορεύεται ορισμένες από τις πιο γνωστές μάρκες παγκοσμίως, όπως Winston, Camel, Mevius, LD κ.α.

 

 

jti
jti
jti
jti
Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας