«Μολονότι όπως φαίνεται δεν θα προλάβουμε τη διεθνή έκθεση Θεσσαλονίκης το Σεπτέμβριο, εντούτοις το Νοέμβριο του 2024 θα κόβουμε εισιτήριο στο μετρό Θεσσαλονίκης». Με αυτή τη φράση έδωσε το στίγμα της πορείας των έργων του μετρό Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου χθες το βράδυ σε συνάντηση με δημοσιογράφους στην Αθήνα.
Είναι η πρώτη φορά που δίνεται τόσο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ αν όλα κυλήσουν σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Εξάρχου, τότε σημαίνει πως ένα έργο που… στοίχειωσε την πόλη για δεκαετίες, πλέον θέλει λιγότερο από ένα χρόνο για να ανάψει τις μηχανές. Θυμίζουμε πως η εταιρεία Άκτωρ, την οποία εξαγόρασε η Intrakat κατασκευάζει το έργο, έχοντας ιδιαίτερη εξειδίκευση στα πλέον κομβικά και εξειδικευμένα έργα στην Ελλάδα και διεθνώς, ενώ έχει κατασκευάσει και τη «Χρυσή Γραμμή» του μετρό στη Ντόχα του Κατάρ.
Όπως αποκάλυψε χθες ο ισχυρός άντρας της Intrakat και εκ των μετόχων του επενδυτικού ομίλου Thrivest Holding, ο όμιλος Intrakat παρείχε ρευστότητα ζωτικών κεφαλαίων ύψους 85 εκατ. ευρώ στην Άκτωρ μετά την εξαγορά, προκειμένου να καλυφθούν ομαλά όλες οι τρέχουσες υποχρεώσεις της εταιρείας. Όπως είπε, είναι ποσό που είχε ήδη προ-εκτιμηθεί και πρόκειται να ανακτηθεί πλήρως από τον όμιλο.
Παράλληλα, ο κ. Εξάρχου απέκλεισε το ενδεχόμενο νέας αύξησης κεφαλαίου στην Intrakat, τουλάχιστον για το επόμενο εξάμηνο, τονίζοντας ότι σύμφωνα με τα παρόντα δεδομένα δεν υπάρχει τέτοια ανάγκη νέας κεφαλαιακής ενίσχυσης. Από εκεί και πέρα, επισήμανε πως ο όμιλος πλέον, έχοντας την απόλυτη τεχνογνωσία για κάθε είδους έργο, από υποδομές, αντιπλημμυρικά έως και γέφυρες και οδικά, στοχεύει να συμμετέχει σε κάθε διαγωνισμό που θα κρίνει ότι μπορεί να διεκπεραιώσει και να βγει με όφελος.
Επίσης, κύκλοι του ομίλου Intakat, στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης, άφησαν να εννοηθεί ότι έως τις 20 Δεκεμβρίου θα υπάρξει κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για την εταιρεία. Πλέον, οι Intrakat και Άκτωρ έχουν αθροιστικά ανεκτέλεστο κοντά στα 5 δισ. ευρώ και στόχος είναι να «τρέξουν» τα έργα, με έμφαση την Ελλάδα και τη Ρουμανία που είναι οι δύο χώρες αιχμής.
Αναφορικά με τη Ρουμανία, όπου ο Άκτωρας έχει εδώ και πολλά χρόνια πολύ ισχυρή παρουσία και είναι μια οικονομία με γοργούς ρυθμούς ανάπτυξης, ο κ. Εξάρχου τόνισε πως ο όμιλος θα κινηθεί δυναμικά και επιθετικά ως προς τη διεκδίκηση νέων έργων υποδομών, στοχεύοντας σε ανεκτέλεστο που δύναται να ανέλθει έως και τα 2,5 δισ. ευρώ. Την ίδια ώρα, απέκλεισε το ενδεχόμενο περαιτέρω… απλώματος για την Intrakat και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων.
Τέλος, στο θέμα της μεγάλης πρόκλησης που είναι η ανεύρεση ικανού προσωπικού και εργατικού δυναμικού, πρόβλημα που αντιμετωπίζει σύσσωμος ο κατασκευαστικός τομέας αλλά πλέον και πολλοί άλλοι κλάδοι, ο κ. Εξάρχου σημείωσε πως δεν είναι λύση η «τυφλή» εισαγωγή αλλοδαπών εργατών, χωρίς καμιά εξειδίκευση, ενώ εξέφρασε την επιφύλαξή του για την αποτελεσματικότητα – στο πεδίο – των διακρατικών συμφωνιών για την εισαγωγή προσωπικού από τρίτες χώρες. Και αυτό γιατί εκτιμά πως έτσι δεν μπορεί να εξασφαλιστεί το υψηλής ειδίκευσης δυναμικό που χρειάζεται ο κλάδος.
Στον αντίποδα, εκτίμησε πως προσφιλέστερη και πιο αξιόπιστη λύση είναι η προσέλκυση εγχώριου προσωπικού, με κίνητρα τις υψηλότερες αμοιβές αλλά και με την εξασφάλιση διαρκούς και ασφαλούς απασχόλησης για μακρά περίοδο. Μάλιστα, όπως επισήμανε, αυτό είναι και ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της εξαγοράς της Άκτωρ.
Δηλαδή η ενσωμάτωση ενός μεγάλου και υψηλής τεχνογνωσίας ανθρώπινου δυναμικού, σε συνδυασμό με ένα ανεκτέλεστο έργων που δημιουργεί στους ανθρώπους την αίσθηση της ασφάλειας και της συνέχειας. Όπως είπε, το μυστικό είναι να αποπληρώνονται εγκαίρως τα συνεργεία, ώστε να υπάρχει προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού.
Αναφορικά με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ο κ. Εξάρχου τόνισε πως αυτή την περίοδο είναι ακριβές οι ώριμες άδειες, οπότε ο όμιλος εστιάζει σε αυτή τη φάση στην οργανική ανάπτυξη, τονίζοντας παράλληλα πως «δεν θεωρούμε ότι είναι εφικτή η λύση των παράκτιων αιολικών πάκρων».