Μενού Ροή
Μεγάλες επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ σε διύλιση η Motor Oil, αλλά και κέρδη μαμούθ από την διύλιση..

Έχοντας (μακράν) τη μεγαλύτερη ρευστότητα από κάθε άλλη ελληνική επιχείρηση της πραγματικής οικονομίας, καθώς μόνο την τελευταία διετία, δηλαδή στις χρήσεις 2022 – 2023 είχε καθαρή συνολική κερδοφορία 1,77 δισ. ευρώ, ο όμιλος Motor Oil δρομολογεί ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα για φέτος, που θα φτάσει τα 340 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα που υλοποιεί ελληνικών συμφερόντων επιχείρηση, το οποίο αναδεικνύει και το τεράστιο εκτόπισμα του ομίλου.

Βεβαίως, γενναίο ήταν το επενδυτικό πρόγραμμα του 2023, καθώς οι επενδύσεις στην εταιρεία ανήλθαν στα 208 εκατ. ευρώ και συνολικά στα 318 εκατ. ευρώ για τον όμιλο.

Θυμίζουμε πως το 2022 ο όμιλος Motor Oil είχε καθαρή κερδοφορία 967,2 εκατ. ευρώ, που είναι η μεγαλύτερη – ιστορικά – κερδοφορία που έχει παρουσιάσει ελληνική επιχείρηση της πραγματικής οικονομίας, ενώ πέρυσι, το 2023, η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 806,7 εκατ. ευρώ, επίδοση που επίσης κατατάσσει τον όμιλο στην κορυφή των αποτελεσμάτων, εξαιρουμένων βεβαίως των τραπεζών που αποτελούν ξεχωριστή περίπτωση.

Έχοντας λοιπόν τεράστια ρευστότητα, ο όμιλος δρομολογεί ένα πρόγραμμα επενδύσεων συνολικής αξίας 340 εκατ. ευρώ για φέτος, όπως τόνισε στη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος κ. Πέτρος Τζανετάκης. Ο ίδιος τόνισε ότι οι επιδόσεις του 2023 ήταν οι δεύτερες καλύτερες στην ιστορία του ομίλου, ύστερα από τη χρονιά – ρεκόρ του 2022, όπως ανέφερε και χθες το EnergyMag.gr.

Τα 210 εκατ. στο διυλιστήριο, 65 εκατ. σε ΑΠΕ, 65 στη λιανική

Όπως ελέχθη στην ενημέρωση των αναλυτών, φέτος οι επενδύσεις στον τομέα της διύλισης, που είναι ο τομέας – ναυαρχίδα του ομίλου, θα ανέλθουν στα 210 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά στον όμιλο – όπως προαναφέρθηκε – θα φτάσουν στα 340 εκατ. ευρώ. Πλην των 210 εκατ. ευρώ του διυλιστηρίου, τα 130 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν κατά 50% στις επενδύσεις σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και το υπόλοπο 50% στο δίκτυο λιανικής.

Η συνδρομή της μονάδας Νάφθας

Ένας από τους λόγους που ο όμιλος παρουσίασε τα ιδιαίτερα ανθεκτικά μεγέθη και πέρυσι, είναι η διαφοροποίηση των επενδύσεών του, εν προκειμένω η μονάδα της νάφθας στην Κόρινθο, που συνεισέφερε πάνω από 200 εκατ. ευρώ EBITDA το 2023, όπως ελέχθη στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη. Η μονάδα νάφθας, επέτρεψε στο διυλιστήριο της Κορίνθου να παράγει βενζίνες με πολύ υψηλά περιθώρια κέρδους.

Όπως ανέφερε ο κ. Τζαννετάκης, οι αρχικές εκτιμήσεις για τη συγκεκριμένη επένδυση ήταν για κέρδη EBITDA γύρω στα 60 εκατ. ευρώ, όμως τελικώς η αποδοτικότητα της επένδυσης ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Η πορεία του 2024 και η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Τζαννετάκης επισήμανε πως το πρώτο τρίμηνο του 2024 τα περιθώρια διύλισης παραμένουν σε καλά επίπεδα, όμως, σε κάθε περίπτωση, το ευρύτερο περιβάλλον παραμένει ασταθές και απαιτεί προσεκτικές κινήσεις.

Επισήμανε επίσης, πως η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα επηρέασε στην αρχή τον εφοδιασμό της εταιρείας με πρώτη ύλη, όμως σταδιακά βρέθηκαν άλλες λύσεις για την τροφοδοσία και το αντίκτυπο θα είναι σχεδόν μηδενικό στα μεγέθη της εταιρείας. Συνάμα, γνωστοποίησε πως η εταιρεία πλήρωσε 90 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024 και εξόφλησε τον φόρο αλληλεγγύης ύψους 358 εκατ. ευρώ που της αναλογούσε.

Σε ότι αφορά στην ηλεκτροκίνηση επανέλαβε πως έως το 2030 ο όμιλος θα έχει εγκαταστήσει 4.000 σταθμούς φόρτισης από περίπου 1.300 σήμερα.

Στις ΑΠΕ η εγκατεστημένη δυναμικότητα ανέρχεται στα 839 MW και ο όμιλος έχει ένα pipeline έργων ΑΠΕ και συστημάτων αποθήκευσης πλέον των 2 GW, σε διάφορα στάδια ανάπτυξης. Το 2023 από τα 1,48 δισ. ευρώ των προσαρμοσμένων EBITDA, τα 1,18 δισ. προήλθαν από τη διύλιση, τα 170 εκατ. ευρώ από τις ΑΠΕ και τα 124 εκατ. ευρώ από την εμπορία.

Σύμφωνα με τον κ. Τζανετάκη, η Motor Oil το 2023 προμηθευόταν το αργό πετρέλαιο κατά 77% από το Ιράκ, κατά 11% από τη Λιβύη, 8% από το Καζακστάν, 3% από τη Βόρεια Θάλασσα και 1% από τη Μέση Ανατολή. Για φέτος σχεδιάζει να αντικαταστήσει το 30% των ποσοτήτων από τον Περσικό Κόλπο με αγορές από διεθνείς εταιρείες αποφεύγοντας την Ερυθρά Θάλασσα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας