Μενού Ροή
ING: Πονοκέφαλος τα ηλεκτρικά οχήματα για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες – Οι πέντε λόγοι και τα μεγάλα… συμφέροντα

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με ανταγωνιστικά συμφέροντα με πολλές από αυτές  να αλλάζουν τις δεσμεύσεις τους για τα ηλεκτρικά οχήματα εν μέσω της αβεβαιότητας της ζήτησης και της κερδοφορίας. Αλλά οι βραχυπρόθεσμες αποφάσεις δεν θα αλλάξουν τη συνολική κατεύθυνση της αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, και το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό, τονίζει η ING.

Πιο αναλυτικά, όπως σημειώνει ο ολλανδικός οίκος, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει δύσκολες στιγμές για να συμβαδίσει με την ιστορική μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ο ανταγωνισμός από νεοεισερχόμενες εταιρείες όπως η BYD η οποία αποδεικνύεται η κυρίαρχη δύναμη της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αυξάνεται. «Είναι δίκαιο να πούμε ότι τα βραχυπρόθεσμα συμφέροντα επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις», τονίζει η ING.

Η Volvo ανακοίνωσε αυτόν τον μήνα ότι ουσιαστικά ακυρώνει τους στόχους της να παράγει μόνο ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030, τους οποίους είχε θέσει πριν μόλις τρία χρόνια, καθώς η ζήτηση επιβραδύνεται. Η Volvo αναμένει τώρα τουλάχιστον το 90% της παραγωγής της να αποτελείται τόσο από ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και από plug-in υβριδικά μέχρι το 2030.

Η στροφή προς τα EV είναι ένα μη γραμμικό ταξίδι με πολλές αβεβαιότητες, όπως έχουμε δει τα τελευταία δύο χρόνια, τονίζει η ING. Ωστόσο, θέτει όλο και περισσότερο τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες υπό πίεση, ενώ οι συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αποτυγχάνουν να επιστρέψουν στα προ πανδημίας επίπεδα στις εγχώριες αγορές τους.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen δήλωσε πρόσφατα πως βλέπει το ανταγωνιστικό περιβάλλον να γίνεται πιο σκληρό και τόνισε τη σημασία της εστίασης στο κόστος παραγωγής και την ανταγωνιστικότητα, καθώς το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς του ομίλου έχει αρχίσει να διαβρώνεται με την υιοθέτηση των EV.

Την ίδια στιγμή πολλές άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Ford και Mercedes, έχουν ανακοινώσει σχέδια καθυστέρησης των προηγούμενων στόχων τους για σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων οχημάτων κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE-) στην Ευρώπη. Αυτό είναι αξιοσημείωτο, τονίζει η ING.

Κατά τον ολλανδικό οίκο, υπάρχουν μια σειρά από λόγους πίσω από όλες αυτές τις εξελίξεις οι οποίες επιταχύνθηκαν το τελευταίο διάστημα:

Πρώτον, λόγω του κόστους παραγωγής και του έντονου ανταγωνισμού, τα περιθώρια κέρδους στα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να είναι φτωχά και πολύ χαμηλότερα από τα plug-in υβριδικά - τα PHEV, τα συμβατικά υβριδικά HEV ή τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Η υπερβολική πίεση θα έβλαπτε την κερδοφορία βραχυπρόθεσμα.

Δεύτερον, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα είναι επί του παρόντος στάσιμη στην Ευρώπη, καθώς οι οδηγοί της μεσαίας τάξης διστάζουν να κάνουν τη στροφή και οι εταιρείες μίσθωσης και ενοικίασης αγωνίζονται με χαμηλές υπολειμματικές αξίες.

Τρίτον, οι ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού EV χρειάζεται ακόμα χρόνο για να αναπτυχθεί, ενώ οι χαμηλότερες τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου, θέτουν προκλήσεις στις νέες τοπικές εγκαταστάσεις. Εν τω μεταξύ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να εξαρτώνται από την Κίνα, κάτι που συνεπάγεται κινδύνους.

Τέταρτον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχώρησαν σε δεσμεύσεις για σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης (ICE) πριν από την τελική απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου να επιβάλουν το 2035 ως την καταληκτική ημερομηνία για την πραγματοποίηση της αλλαγής. Αυτό έδωσε στους κατασκευαστές περισσότερο χρόνο σε σύγκριση με την αρχική πρόταση (2030).

Και πέμπτο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν επίσης ευελιξία στο τρέχον αβέβαιο περιβάλλον πολιτικής (δημοσιονομική στήριξη και εμπόριο), με τις κυβερνητικές αλλαγές να έχουν δυνητικά σημαντικό αντίκτυπο.

Εν μέσω όλων των βραχυπρόθεσμων συμφερόντων και αβεβαιοτήτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνειδητοποιούν ότι δεν έχουν την πολυτέλεια να χάσουν το τρένο των ηλεκτρικών οχημάτων και η κατεύθυνση του ταξιδιού παραμένει σαφής, τονίζει η ING.

Η ΕΕ δεν αναμένεται επίσης να χαλαρώσει τους στόχους της για τον άνθρακα για την παραγωγή. Αυτό σημαίνει ότι τα επενδυτικά προγράμματα ηλεκτρικών οχημάτων και η ανάπτυξη νέων μοντέλων εξακολουθούν να απαιτούν ταχύτητα.

Η απόφαση για αλλαγή ή και ακύρωση των στόχων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αποσκοπεί σε μεγάλο βαθμό στη διατήρηση της κερδοφορίας και της ευελιξίας σε ένα εξαιρετικά αβέβαιο περιβάλλον. Οι πωλήσεις EV της Δύσης επιβραδύνονται για διάφορους λόγους, αλλά αυτό είναι μια προσωρινή εξέλιξη. Η κατεύθυνση του ταξιδιού δεν έχει αλλάξει και οι επενδύσεις στην αναμόρφωση των χαρτοφυλακίων προϊόντων πρέπει να συνεχίσουν να διασφαλίζουν μακροπρόθεσμες θέσεις στην αγορά την επόμενη δεκαετία.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας