Μενού Ροή
SCHOTTEL
Αυτόνομα ηλεκτρικά ferries στα νορβηγικά νερά

Η γερμανική εταιρεία συστημάτων πρόωσης Schottel επελέγη για να προμηθεύσει τα EcoPellers σε μια σειρά τεσσάρων αυτόνομων πλοίων με μηδενικές εκπομπές, που θα κατασκευαστούν από το τουρκικό ναυπηγείο Tersan για τον νορβηγικό φορέα διαχείρισης φέρι Fjord1.
 

Τα πλοία αυτά, τα οποία θα διαθέτουν διπλή πλώρη, αναμένεται να είναι τα πρώτα του είδους τους παγκοσμίως. Κάθε ένα από τα σκάφη, με μήκος 120 μέτρα και πλάτος 18,6 μέτρα, θα εξοπλιστεί με δύο ηλεκτρικούς προωστήρες Schottel EcoPellers τύπου SRE 340. Η παραλλαγή L-Drive που θα χρησιμοποιηθεί, μειώνει σημαντικά το ύψος εγκατάστασης των προωστήρων.

Με την αφαίρεση του κιβωτίου ταχυτήτων, μειώνονται περαιτέρω οι μηχανικές απώλειες, ενώ η υψηλή υδροδυναμική απόδοση οδηγεί σε μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και, συνεπώς, σε χαμηλότερη ανάγκη για χωρητικότητα μπαταρίας. Αυτό συνεπάγεται χαμηλότερα λειτουργικά (Opex) και κεφαλαιουχικά (Capex) έξοδα, όπως ανέφερε η Schottel. Κάθε προωστήρας έχει διάμετρο προπέλας 2.100 χιλιοστά και ισχύ εισόδου 1.200 kW, ενώ θα είναι εξοπλισμένος με το σύστημα παρακολούθησης MariHub της Schottel, που επιτρέπει συντήρηση βάσει κατάστασης.

Νωρίτερα μέσα στο έτος, η νορβηγική HAV Design ανέλαβε τον σχεδιασμό και το πακέτο μηχανικής των πλοίων. Τα νέα αυτόνομα φέρι μηδενικών εκπομπών της Fjord1 θα βελτιώσουν τη συνδεσιμότητα στη γραμμή Lavik-Oppedal, με έναρξη τον Σεπτέμβριο του 2026. Κάθε πλοίο θα έχει χωρητικότητα 399 επιβατών, συμπεριλαμβανομένου του πληρώματος, και 120 αυτοκινήτων. Για την αντικατάσταση των χειροκίνητων λειτουργιών με ένα υψηλό επίπεδο αυτονομίας, θα δημιουργηθεί ένα χερσαίο κέντρο ελέγχου, το οποίο θα παρακολουθεί και ενδεχομένως θα ελέγχει εξ αποστάσεως τα φέρι. Τα πλοία θα δραστηριοποιηθούν στο Sognefjord, περίπου 60 μίλια βόρεια του Μπέργκεν, στη δυτική ακτή της Νορβηγίας.


Η ενσωμάτωση των αυτόνομων λειτουργιών, όπως η αυτόματη πλεύση και πρόσδεση, αναμένεται το 2027, ενώ η πλήρης αυτόνομη ναυσιπλοΐα θα εφαρμοστεί το 2028.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας