Το πιλοτικό πρόγραμμα της Αστυπάλαιας βρίσκεται και σήμερα στις σελίδες του γερμανικού Τύπου. Η Frankfurter Allgemeine Zeitung εστιάζει στην Vοlkswagen και την απόφασή της να ρίξει το βάρος στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στο εργοστάσιό της στην πόλη Τσβίκαου, όπου από το 2019 κατασκευάζει αποκλειστικά τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ID 3 και ID 4. Είναι αυτά που η αυτοκινητοβιομηχανία δώρισε στην Αστυπάλαια για το πιλοτικό πρόγραμμα απανθρακοποίησης του νησιού. "Η VW με επενδύσεις γύρω στο 1,2 δις ευρώ έχει μετατρέψει το Τσβίκαου στην πρώτη μεγάλη μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων με μπαταρίες. Τα εργοστάσια στο Ανόβερο και στο Έμντεν θα ακολουθήσουν. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, τους πρώτους 4 μήνες του χρόνου παραδόθηκαν πάνω από 50.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα από την VW, καταγράφοντας αύξηση κατά 131% σε σύγκριση με πέρυσι".
"Το πρώτο ηλεκτροκίνητο αστυνομικό αυτοκίνητο της Ελλάδας"
Και επειδή όλοι στη Γερμανία περιμένουν ότι μετά τις εκλογές το κόμμα των Πρασίνων θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα γερμανικά δρώμενα, είτε στην καγκελαρία είτε ως μέλος συγκυβέρνησης, οι επικεφαλής της VW προσκάλεσαν τον Τζεμ Έζντεμιρ, πρώην πρόεδρο των Πρασίνων, να επισκεφθεί το εργοστάσιο στο Τσβίκαου, Ο Έζντεμιρ, που είναι πρόεδρος στην Επιτροπή Συγκοινωνιών της Βουλής, όχι μόνο έμεινε εντυπωσιασμένος, αλλά διαβεβαίωσε τον διευθύνοντα σύμβουλο Ραλφ Μπραντστέτερ, ότι μπορεί να ελπίζει πως η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση θα βρει υποστηρικτές στο Βερολίνο.
“Την ώρα που ο Μπραντστέτερ συνομιλούσε με τον Έζντεμιρ στο Τσβίκαου ο επικεφαλής του ομίλου VW Ντις σχεδίαζε στην Αστυπάλαια την επόμενη φάση κινητικότητας χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (…) Χθες μπήκαν σε κυκλοφορία τα πρώτα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στο νησί και το πρώτο ηλεκτροκίνητο αστυνομικό όχημα της Ελλάδας. Παράλληλα συνδέθηκαν με το ρεύμα οι πρώτοι ιδιωτικοί και δημόσιοι σταθμοί φόρτισης (...) Τα περίπου 1.500 αυτοκίνητα που υπάρχουν στο νησί θα αντικατασταθούν σύμφωνα με το σχέδιο από περίπου 1.000 ηλεκτροκίνητα. Ηλεκτροκίνητα ποδήλατα και δίκυκλα, αλλά και συλλογική χρήση αυτοκινήτων (Carsharing) θα βοηθήσουν, ώστε να μειωθεί ο στόλος παραδοσιακών αυτοκινήτων του νησιού με τους 1.300 κατοίκους. Για τα ηλεκτροκίνητα θα στηθεί ένα σύστημα ευρείας κάλυψης με φορτιστές, το ηλεκτρικό θα προέλθει μελλοντικά αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές. Μέχρι τώρα η Αστυπάλαια έπαιρνε ηλεκτρική ενέργεια μόνο από ορυκτά καύσιμα”.
Πηγή: Deutsche Welle
Ειρήνη Αναστασοπούλου