Ένα νέο στοίχημα, που μολονότι δεν πρόκειται να αλλάξει δραματικά τα μεγέθη της εισηγμένης, εντούτοις έχει μεγάλη σημειολογική αξία, δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα αποβιομηχανοποιημένη και έχει εδώ και πολλές δεκαετίες να παράξει οποιοδήποτε τροχοφόρο καλείται πλέον να κερδίσει η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος.
Η εταιρεία εδώ και καιρό έχει δρομολογήσει τις υποδομές και έχει ξεκινήσει την παραγωγή του πρώτου ελληνικού ηλεκτρικού scooter NOOS, το οποίο έλαβε επίσημα την ευρωπαϊκή έγκριση τύπου, έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία όλους τους απαιτούμενους ελέγχους ποιότητας, ασφάλειας και περιβαλλοντικής συμμόρφωσης.
Η εταιρεία εδώ και καιρό σχεδιάζει και συναρμολογεί το συγκεκριμένο scooter, το οποίο πλέον είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει τόσο στην Ελλάδα όσο και στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το όλο project είναι «γέννημα» της Ecoshift, του νέου επιχειρηματικού εγχειρήματος της Πέτρος Πετρόπουλος, το οποίο υλοποιείται με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αλλά και ίδια κεφάλαια.
Η πιστοποίηση έχει ήδη εγκριθεί και από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανοίγοντας τον δρόμο για την επίσημη κυκλοφορία του NOOS και στην εγχώρια αγορά, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι τελικές διαδικασίες και για την κυκλοφορία του στην Κύπρο. Επιπλέον, το NOOS έχει ενταχθεί στην Ενδεικτική Λίστα Επιλέξιμων Δικύκλων/Τρικύκλων L1–L7 του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», προσφέροντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα αγοράς του με κρατική επιδότηση.
Το project Ecoshift και τα 10 εκατ. επένδυση
Το επιδοτούμενο project Ecoshift είναι συνολικού επενδυτικού ύψους 10 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει τα ηλεκτροκίνητα scooter NOOS και τις φορητές μονάδες μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας με το σήμα BES 0.1. Εντάχθηκε από νωρίς στο Ταμείο Ανάκαμψης με στόχο να συμβάλει στην αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας, που εδώ και δεκαετίες έχει απομακρυνθεί από την παραγωγή και έχει καταστεί μια οικονομία υπηρεσιών.
Σύμφωνα με τη στόχευση του ομίλου και συνδυαστικά με τις δυνατότητες και τους περιορισμούς που έχει το συγκεκριμένο όχημα, τα ηλεκτρικά scooter NOOS δεν προορίζονται για μαζική χρήση από ιδιώτες, αλλά πρωτίστως θα απευθυνθούν σε επιχειρήσεις με μεγάλους εταιρικούς στόλους δικύκλων, οι οποίες θέλουν να επιτύχουν και σημαντικά στάνταρ στα θέματα βιωσιμότητας.
Το συγκεκριμένο όχημα συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Π. Πετρόπουλος στη Μεταμόρφωση Αττικής, ενώ στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται ότι ωθείται από έναν κινητήρα Bosch με ισχύ από 3 Kw έως 5 Kw ανάλογα με την έκδοση, ενώ η μπαταρία του προσδίδει μια αυτονομία περί τα 60 χλμ. Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα για διπλασιασμό της αυτονομίας, μέσω εφαρμογής δεύτερης μπαταρίας, δίνοντας τη δυνατότητα για κίνηση έως και 120 χιλιόμετρα.
Τα αποτελέσματα του 2024 της Π. Πετρόπουλος
Στη χρήση του 2024, ο κύκλος εργασιών της Πέτρος Πετρόπουλος ανήλθε στα 239,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 12,1% έναντι του 2023, ενώ όλες οι επιχειρηματικές μονάδες του ομίλου πέτυχαν πολύ καλά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο κερδών. To ΕΒΙTDA του ομίλου αυξήθηκε κατά 17,6% και ανήλθε σε 19,4 εκατ. ευρώ έναντι 16,5 εκατ. το 2023, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά τους φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας αυξήθηκαν κατά 16% και ανήλθαν σε 9,4 εκατ. έναντι 8,1 εκατ. στη χρήση του 2023.
Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 19,1 εκατ. ευρώ έναντι 20 εκατ. το 2023, ενώ τα ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν στα 56,9 εκατ. από 53,3 εκατ. ευρώ το 2023. Τέλος, ο δείκτης φερεγγυότητας του ομίλου (καθαρή θέση ως % του συνόλου του ενεργητικού χωρίς τα μετρητά και ισοδύναμα) στο τέλος του 2024 ήταν στο 47,8%.
Εκατό χρόνια ιστορίας
Η Π. Πετρόπουλος, έχει μακρά επιχειρηματική ιστορία στη χώρα μας, καθώς ιδρύθηκε το 1922 στη Θεσσαλονίκη. Κατασκευάζει, διασκευάζει, διανέμει και υποστηρίζει μεγάλο εύρος προϊόντων αυτοκινητοβιομηχανίας όπως αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία, γεννήτριες, κινητήρες diesel, σκάφη, εξωλέμβιες μηχανές, αγροτικά, χωματουργικά και βιομηχανικά μηχανήματα, μπαταρίες, λιπαντικά και ελαστικά.
Η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση στην Ελληνική αγορά στους τομείς δραστηριότητας της. Είναι εισηγμένη από την 1η Δεκεμβρίου του 1999 στο ελληνικό χρηματιστήριο, ενώ αποτελεί κύριο εισαγωγέα των κατασκευαστών Scania, Isuzu, Shell, Land Rover, Jaguar κ.α