Μενού Ροή
Το αποτύπωμα της πολιτικής Τραμπ στην ηλεκτροκίνηση

Παρά το κύμα κατασκευής εργοστασίων ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια, με οδηγό από τις φορολογικές ελαφρύνσεις του νόμου για την μείωση του πληθωρισμού και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας σε κυρίως Ρεπουμπλικανικές περιοχές, πολλά από αυτά τα έργα τώρα ακυρώνονται, σύμφωνα με νέο άρθρο της Washington Post.

Το κλίμα είχε αρχίσει να αλλάζει και πριν τους δασμούς που επέβαλε ο πρόεδρος Τραμπ, καθώς η στροφή προς την καθαρή ενέργεια είχε ήδη αρχίσει να χάνει δυναμική. Μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2025, ακυρώθηκαν περισσότερα έργα σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα από ό,τι είχαν ακυρωθεί συνολικά τα δύο προηγούμενα χρόνια, σύμφωνα με την Atlas Public Policy. Μεταξύ των απωλειών: ένα εργοστάσιο θερμικών φραγμάτων για μπαταρίες αξίας $1 δισ. στη Τζόρτζια και ένα εργοστάσιο λιθίου-ιόντων αξίας $1,2 δισ. στην Αριζόνα. Χιλιάδες θέσεις εργασίας βρίσκονται πλέον στον «αέρα», θέτοντας εν αμφιβόλω το μέλλον της εγχώριας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Η άνθιση της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ φαίνεται να φθίνει, καθώς η αβεβαιότητα στην πολιτική υπό τη διοίκηση Τραμπ ωθεί τις εταιρείες να ακυρώνουν ή να καθυστερούν σημαντικά έργα. «Αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο να είσαι κατασκευαστής στις ΗΠΑ, λόγω της αβεβαιότητας στους δασμούς, τις φορολογικές ελαφρύνσεις και τους κανονισμούς», δήλωσε ο Tom Taylor από την Atlas Public Policy. Ο οργανισμός διαπίστωσε ότι στο ξεκίνημα του 2025 ακυρώθηκαν περισσότερα έργα καθαρής ενέργειας από ό,τι τα δύο προηγούμενα χρόνια μαζί, περιλαμβάνοντας εργοστάσια δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Τζόρτζια και την Αριζόνα. Ο νόμος για το κλίμα του 2022 προσέφερε φορολογικά κίνητρα για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής EV, αλλά προτάσεις από Ρεπουμπλικανούς για την κατάργηση αυτών των ενισχύσεων — και για την ανατροπή των κανόνων για τις εκπομπές — θα μπορούσαν να μειώσουν τις πωλήσεις EV κατά 40% έως το 2030, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Πρίνστον.

Σύμφωνα με την Washington Pos , η Aspen Aerogels ακύρωσε το εργοστάσιό της στη Τζόρτζια και μετέφερε την παραγωγή στο εξωτερικό. «Η Κίνα έχει ήδη φτάσει σε διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων 50%», δήλωσε ο CFO Ricardo Rodriguez. «Στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, συνεχίζουμε να παίζουμε στο 10% με 15%. Οπότε αρχίζεις να αναρωτιέσαι, έτσι δεν είναι; Είναι αυτό πρόοδος;» . Άλλες εταιρείες επίσης αποσύρονται. Η KORE Power εγκατέλειψε τα σχέδιά της για νέο εργοστάσιο, επιλέγοντας να αναβαθμίσει μια υπάρχουσα εγκατάσταση. Νεοφυείς εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, όπως οι Nikola Motors και Canoo, έχουν κηρύξει πτώχευση. Ακόμα και η Hyundai περιορίζει τα σχέδιά της και πλέον σχεδιάζει να κατασκευάζει και υβριδικά, όχι μόνο ηλεκτρικά, στο νέο της εργοστάσιο στη Τζόρτζια. «Η προοπτική για τα ηλεκτρικά φαινόταν ήδη αρνητική πριν από τις εκλογές», δήλωσε ο Trevor Houser του Rhodium Group. «Οποιαδήποτε αρνητική εξέλιξη... οδηγεί φυσικά σε ακυρώσεις έργων για μπαταρίες».

Οι επενδύσεις στη βιομηχανία έχουν καταρρεύσει, με μόλις $176 εκατ. σε ανακοινώσεις για καθαρή βιομηχανική παραγωγή τον Ιανουάριο — πολύ κάτω από το συνηθισμένο $1 δισ. «Πολλοί παρακολουθούν και περιμένουν», δήλωσε ο Jason Grumet της Αμερικανικής Ένωσης Καθαρής Ενέργειας. «Αν δεν ξέρεις αν το κόστος των εισροών στο εργοστάσιό σου θα αυξηθεί δραματικά — όλα καθυστερούν». Η Diana Furchtgott-Roth από το Heritage Foundation στηρίζει την αλλαγή πολιτικής. «Τα υποχρεωτικά, δαπανηρά ηλεκτρικά οχήματα φτωχαίνουν τους φτωχούς και τους κάνουν λιγότερο ασφαλείς», δήλωσε.

Ο Λευκός Οίκος επιμένει ότι η στρατηγική του είναι σωστή. «Η λαμπρή οικονομική ατζέντα του Προέδρου είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αναζωογόνηση της οικονομίας μας, μέσω της απελευθέρωσης της αμερικανικής ενέργειας, της επιβολής δασμών για τη δημιουργία ίσων όρων ανταγωνισμού και της προσέλκυσης ιστορικών επενδύσεων στον βιομηχανικό τομέα των ΗΠΑ», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου Taylor Rogers.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας