Η διασπορά των φορτιστών και το κόστος φόρτισης είναι ένα από τα βασικά ζητήματα που φρενάρουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης για την οποία πάντως ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Σκρέκας μιλώντας συνέδριο Ecomobility υποσχέθηκε ενισχυμένες επιδοτήσεις.
«Ως τον Απρίλιο θα ξεκινήσει ο 2ος κύκλος του εν λόγω προγράμματος με τις σχετικές ανακοινώσεις για την αυξημένη επιδότηση να έρχονται την επόμενη εβδομάδα. Παράλληλα, θα ξεκινήσει και το πρόγραμμα αντικατάστασης των ταξί» είπε ο υπουργός σημειώνοντας ότι το πλαίσιο για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης είναι ενταγμένος στον πρώτο Εθνικό Κλιματικό νόμο της χώρας, που αναμένεται να ψηφιστεί κατά πάσα πιθανότητα το Φεβρουάριο.
Να σημειωθεί ότι με βάση τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός στους ελληνικούς δρόμους τους τελευταίους 12 μήνες τριπλασιάστηκε ο αριθμός των οχημάτων σε σύγκριση με τα 2.135 που κυκλοφόρησαν το 2020, γεγονός που δείχνει ότι η ηλεκτροκίνηση εμπεδώνεται στην ελληνική αντίληψη.
Παράλληλα η Γενική Γραμματέας του ΥΠΕΝ, Αλ. Σδούκου, μιλώντας στο συνέδριο Ecomobility τόνισε ότι με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» υποβλήθηκαν 19.000 αιτήσεις που αντιπροσωπεύουν τζίρο 70 εκατ. ευρώ στην αγορά. Το 69% μάλιστα ήταν τα ηλεκτρικά ποδήλατα.
Όπως σημείωσε «κλειδί» για ηλεκτροκίνηση το 2022 είναι οι υποδομές φόρτισης, αλλά και το κόστος φόρτισης. Σημείωσε, δε, ότι σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και έναν αγγλικό οργανισμό, έχει ολοκληρωθεί σχετική μελέτη στην οποία αναλύονται τα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς. Με βάση, μάλιστα, τα υπάρχοντα δεδομένα, καταγράφονται κενά στο δίκτυο καθώς όπως διαπίστωσε, οι φορτιστές είναι συγκεντρωμένοι σε μεγάλα αστικά κέντρα και η πλειοψηφία τους βρίσκεται σε ιδιωτικούς χώρους με δημόσια πρόσβαση ενώ μόλις το 6% είναι εγκαταστημένο σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους. Όσον αφορά στους αυτοκινητόδρομους, καταγράφεται ικανοποιητική κάλυψη με 40 ταχυφορτιστές να έχουν εγκατασταθεί στα ΣΕΑ των εθνικών οδών αλλά όπως σημείωσε η κ. Σδούκου, στο μέλλον θα απαιτηθούν πολύ περισσότερες και υψηλότερης ισχύος υποδομές (άνω των 150 κιλοβάτ).
Παράλληλα, επεσήμανε ότι με βάση τα σενάρια αύξησης των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030, θα απαιτηθούν περισσότερα από 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 με την πλειοψηφία να αφορά σε φορτιστές γρήγορης φόρτισης (έως 22 κιλοβάτ) και ο αριθμός αυτός θα πρέπει να φθάσει τις 90.000 έως το 2030 (ταχείας και υπερταχείας φόρτισης). Τα κεφάλαια για το κόστος εγκατάστασής τους ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ ενώ για να επιταχυνθεί η προσπάθεια έχει σχεδιαστεί το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού» με πόρους 80 εκατ. ευρώ από το RRF το οποίο θα επιδοτεί ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά φόρτισης.
Εστιάζοντας στις τιμές φόρτισης, επισήμανε ότι είναι υψηλές. «Οι τιμές χρέωσης δημόσιας φόρτισης είναι σχετικά υψηλές. Η μέση τιμή για AC φορτιστές είναι 40-50 λεπτά ανά κιλοβατώρα και για ταχυφορτιστές 60. Είναι ανάγκη να μειωθούν οι τιμές φόρτισης. Θα το δούμε στο επόμενο διάστημα σε συνεργασία με τη ΡΑΕ» σημείωσε χαρακτηριστικά