Μενού Ροή
Nrg: Συμμαχία με τον γερμανικό κολοσσό Hochtief για την ανάπτυξη ταχυφορτιστών - Οι κινήσεις στην ηλεκτροκίνηση

Βήμα - βήμα η εταιρία προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας Nrg χτίζει ηγετική θέση στην νέα αγορά που ανοίγεται με αιχμή την ηλεκτροκίνηση και αφορά υπηρεσίες φόρτισης και ταχυφόρτισης, αλλά και τη λεγόμενη μικροκινητικότητα, με παροχή λύσεων στο λεγόμενο “last mile”.

Στο φόντο αυτής της στρατηγικής, που ήδη, έχει επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα με την εταιρεία του ομίλου Motor Oil να διαθέτει το 50% περίπου των σχεδόν 200 ταχυφορτιστών, που υπάρχουν στη χώρα, και να διαθέτει το πλέον αναπτυγμένο, από άποψη γεωγραφικής διασποράς, δίκτυο φορτιστών στην Ελλάδα, με παράλληλη ισχυρή παρουσία σε κλάδους, όπως το λιανεμπόριο (MyMarket, Metro, Μασούτης), αλλά και τον τουρισμό (Costa Navarino, Grecotel), χτίζει εταιρικό σχήμα με τη γερμανική Hochtief. η όλη εξέλιξη επέρχεται μετά από μετά από διαγωνισμό, που έλαβε χώρα το πρώτο εξάμηνο του 2023., με τη νέα κοινή εταιρεία να μοιράζεται 50-50 ανάμεσα στις δυο πλευρές. Το όνομά της είναι “Hellenic Fast Charging” κι έχει κεντρικό στόχο την ανάπτυξη δικτύου ταχυφορτιστών στις εθνικές οδούς. Η εμπορική επωνυμία, κάτω από την οποία θα γίνει η ανάπτυξη αυτή είναι το Incharge, το ήδη γνωστό σήμα της Nrg, με το οποίο η εταιρεία αναπτύσσει όλο το φάσμα υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.

Η εφαρμογή incharge

Όπως σημειώνει η εταιρεία. η βραβευμένη ως «Προϊόν της Χρονιάς» για το 2023, στην κατηγορία «Εφαρμογή Ηλεκτροκίνητου Οχήματος», εφαρμογή για smartphones και tablet του incharge, αποτελεί το απόλυτο εργαλείο για κάθε οδηγό ηλεκτρικού οχήματος.

Μέσα από την εφαρμογή που εγκαθίσταται σε smartphone ή σε tablet αλλά και μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας μπορεί κανείς να:

· Βρει ένα σημείο φόρτισης που τον εξυπηρετεί

· επιλέξει το είδος φόρτισης που επιθυμεί

· παρακολουθήσει την πορεία της φόρτισής του

· δει το ιστορικό των φορτίσεών του

· ολοκληρώσει την πληρωμή του

· εξυπηρετηθεί άμεσα 24/7

Η επένδυση

Η σύμπραξη με τη Hochtief αφορά μία επένδυση, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ σε πρώτη φάση, με στόχο την τοποθέτηση των μονάδων φόρτισης σε 13 ΣΕΑ στις εθνικές οδούς. Προβλέπονται 52 θέσεις ταχυφόρτισης, που θα εξυπηρετούνται από 26 ταχύφορτιστές,

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η επένδυση θα υλοποιηθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2024 και οι ταχυφορτιστές προγραμματίζεται να τεθούν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2024. Σε δεύτερη φάση, η εταιρεία σκοπεύει να διπλασιάσει τα σημεία φόρτισης, μέσω επένδυσης 5 εκτα. ευρώ. με ανώτατο όριο, την εγκατάσταση 200 ταχυφορτιστών.

Όπως ανέφερε ο κ. Αναστάσιος Λωσταράκος, Γενικός Διευθυντής της nrg, σε εκδήλωση στο περιθώριο της 87ης ΔΕΘ και με αφορμή την παρουσίαση του εκθεσιακού περιπτέρου της εταιρίας, πρόκειται για μια αρχική επένδυση ύψους 3,5 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί έως την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου του 2024. «Υπάρχουν σχέδια επέκτασης του συγκεκριμένου δικτύου, άρα θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι τα επόμενα χρόνια το δίκτυο αυτό τουλάχιστον θα διπλασιαστεί, με την επένδυση να φτάνει τα 5,5 – 6 εκατ. ευρώ και με προοπτική να επεκταθεί ακόμη περισσότερο και με ανώτερο όριο τα 200 σημεία» συμπλήρωσε.

Όπως αναφέρθηκε η Hochtief έχει εισέλθει ως επενδυτής στο νέο σχήμα, εισφέροντας και τεχνογνωσία, καθώς μετά από κινήσεις εξαγορών στη Γερμανία κατέχει ηγετική παρουσία στην αγορά ταχυφορτιστών στη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης.

Να σημειωθεί ότι η αγορά ταχυφόρτισης είναι βασικός “πυλώνας” της νέας “ηλεκτρικης πραγματικότητας” στην αυτοκίνηση, ωστόσο όπως τόνισε ο κ. Λωσταράκος, χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για να ενισχυθεί. Όπως είπε θα πρέπει κατ’ αρχήν να εναρμονιστεί η χώρα με την ευρωπαϊκή απόφαση για την εξομοίωση του ΦΠΑ, καθώς σήμερα ο ΦΠΑ στη φόρτιση είναι 24%, ενώ ον αυτοκινητιστής φορτίσει στο σπίτι του, το ΦΠΑ είναι 6%, Ηδη η NRG έχει αποστείλει σχετική επιστολή στους αρμόδιους υπουργούς, ζητώντας τη μείωση του ΦΠΑ στους φορτιστές.

Σημειώνεται ότι αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας καταγράφει μια σημαντική καμπύλη ανάπτυξης, αν και υπολείπεται των κρατών μελών της ΕΕ. Σήμερα κυκλοφορούν 24.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στόχος είναι το 2030, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιστοιχούν στο 30-40% των νέων ταξινομήσεων, πράγμα που αποτυπώνεται και στο νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), καθώς η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ένα από τους βασικούς άξονες της ευρωπαϊκής πολιτικής για την πράσινη οικονομία.

Πάντως, πέρα από τα όποιαν θεσμικά ζητήματα η Nrg “ωριμάζει” πλάνα ανάπτυξης, με στόχο στο τέλος του 2023 να έχει 1500 σημεία φόρτισης στην Ελλάδα. Παράλληλα, αναπτύσσει ένα ολιστικό πακέτο υπηρεσιών, προσανατολισμός που είναι το μέλλον στην αγορά, με βάση τα όσα αναφέρουν τα στελέχη της διοίκησης. Όπως τονίζεται, στόχος της nrg για το μέλλον είναι να αποτελεί μια εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες και λύσεις για οτιδήποτε έχει να κάνει με την ενέργεια. Από τη διαχείριση ενέργειας και το smart home, έως ολόκληρο το φάσμα της ηλεκτροκίνησης και της μικροκινητικότητας.

Νrg και μικροκινητικότητα

Έτσι, με βάση τα όσα αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας δίνεται έμφαση και σε κλάδους, όπως το “έξυπνο σπίτι”, η προσφορά με το “κλειδί στο χέρι” εγκατάστασης φωτοβολταϊκών στη στέγη, αλλά υπηρεσίες μικροκινητικότητας, όπου στον τομέα των Gulf Cars έχει το 80% της αγοράς. Όπως αναφέρεται, ηλεκτροκίνηση δε σημαίνει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ειδικότερα στον αστικό ιστό, οι λύσεις μικροκινητικότητας όπως ηλεκτρικά scooters, ηλεκτρικά ποδήλατα και μικρά ηλεκτρικά οχήματα είναι καθοριστικής σημασίας για την οικονομία, την ευκολία μετακίνησης αλλά και την αποσυμφόρηση των δρόμων της πόλης βελτιώνοντας την καθημερινότητα όλων. Παράλληλα η ηχορύπανση, η ατμοσφαιρική ρύπανση και κατά συνέπεια οι εκπομπές του άνθρακα μειώνονται αισθητά και αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής μας.

Υπενθυμίζεται ότι η nrg πτοχώρησε τον Ιούλιο του 2022 σε επένδυσης ύψους περίπου 3,5 εκστ. για την απόκτηση του 60% της Automotive Solutions, εξελίσσοντας σημαντικά τις προσφερόμενες υπηρεσίες της στο κομμάτι της μικροκινητικότητας

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας